2022-06-04, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Någon som på rak arm vet hur mycket pengar Özz Nujen och hans svåger et al gav, swishade eller på annat sätt såg till att Rakhmat Akilov fick?

Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
85 KSEK
De där 85 kkr är vad som syntes i Akilovs konto som inbetalningar från Nujen-klanen.

Det är fullt möjligt -ja, kanske till och med troligt, att Akilov mottog betydligt mer pengar än så.
Visserligen luktar kontanter men de syns inte efter att de bytt ägare..
Citera
2022-06-05, 11:57
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
De där 85 kkr är vad som syntes i Akilovs konto som inbetalningar från Nujen-klanen.

Det är fullt möjligt -ja, kanske till och med troligt, att Akilov mottog betydligt mer pengar än så.
Visserligen luktar kontanter men de syns inte efter att de bytt ägare..
Värt att påminna om att det hade gått några år sedan utbetalningen til Akilov, så dessa 85 000 var bland de äldsta transaktionerna som gick att se direkt i internetbanken.

I Advokatsamfundets låtsasutredning ljög Debbie (Özz:s syster) om att banken inte kunde ta fram äldre kontouppgifter, vilket Advokatsamfundet låtsades tro på. Därmed blev hon "frikänd" den interna utredningen.

De omfattande renoveringarna av flera fastigheter tyder på att det betalats ut miljonbelopp. Skattemyndigheten hade enkelt kunnat gå till botten med detta, kollat äldre utbetalningar & begärt att få kopior på alla kvitton för renoveringarna. Men det har dom inte gjort, för dom är delaktiga i att beskydda Nujen-familjen.
Citera
2022-06-05, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Värt att påminna om att det hade gått några år sedan utbetalningen til Akilov, så dessa 85 000 var bland de äldsta transaktionerna som gick att se direkt i internetbanken.

I Advokatsamfundets låtsasutredning ljög Debbie (Özz:s syster) om att banken inte kunde ta fram äldre kontouppgifter, vilket Advokatsamfundet låtsades tro på. Därmed blev hon "frikänd" den interna utredningen.

De omfattande renoveringarna av flera fastigheter tyder på att det betalats ut miljonbelopp. Skattemyndigheten hade enkelt kunnat gå till botten med detta, kollat äldre utbetalningar & begärt att få kopior på alla kvitton för renoveringarna. Men det har dom inte gjort, för dom är delaktiga i att beskydda Nujen-familjen.
Tack för replik!
Det jag fetat är ju det som gör att man inte skall förvånas över om samhällskontraktet för många människor börjar lösas upp.
När en sån myndighet som SKV väljer att bara titta bort trots dessa uppenbara svartarbeten som förekommit hos Nujen-klanen på Gotland -ja, då börjar t ex jag att bättre "planera" min ekonomi.

Varför skall jag tyst och stilla bara acceptera att mina skattekronor används till att göda den ljugande flyktingadvokaten Debbie Nujens redan feta bankkonton?
Citera
2022-06-05, 16:27
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:

Precis min uppfattning Enoch och den enda rimliga förklaringen till myndighetssveriges totala ovilja att ta i gåtan Uzz och hans vänner. När jag skrev tidigare i denna tråd följde jag samma teori, men då med en känsla av overklighet - var det här bara konspirationsteorier, såg jag spöken mitt på ljusa dagen?

Nåväl Efter den senaste veckans uppvisning av kurdiskt kidnappande av korkade S-politiker klarnar bilden. Kakabaveh har större vana av automatkarbiner än svensk politik men har ändå lyckats spärra Magdalena Anderssons natoansökan. Det var vad det kostade att fnaska med kurdiska aktivister då den egna makten skulle säkras.

Vilket leder till huvudfrågan - vad har myndigheterna och nujenklanen haft för tidigare samröre, vilka överenskommelser har gjorts, vem har levererat vad? Klanröster? Personinformation?
Citera
2022-06-05, 18:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Precis min uppfattning Enoch och den enda rimliga förklaringen till myndighetssveriges totala ovilja att ta i gåtan Uzz och hans vänner. När jag skrev tidigare i denna tråd följde jag samma teori, men då med en känsla av overklighet - var det här bara konspirationsteorier, såg jag spöken mitt på ljusa dagen?

Nåväl Efter den senaste veckans uppvisning av kurdiskt kidnappande av korkade S-politiker klarnar bilden. Kakabaveh har större vana av automatkarbiner än svensk politik men har ändå lyckats spärra Magdalena Anderssons natoansökan. Det var vad det kostade att fnaska med kurdiska aktivister då den egna makten skulle säkras.

Vilket leder till huvudfrågan - vad har myndigheterna och nujenklanen haft för tidigare samröre, vilka överenskommelser har gjorts, vem har levererat vad? Klanröster? Personinformation?
Den första tanken är att man inte vill störa bilden av Özz som en trevlig & välanpassad blatte. Men det är även fullt möjligt att Özz pappa är nyckeln till detta. Han kan vara informatör. Han kan ha gett viktiga uppgifter i Palme-fallet. Eller något annat som ingen känner till.

Något ordentligt skumt & korrupt är det.
Citera
2022-06-06, 12:51
Medlem
Jag får nog inga fler svar på mina frågor, vare sig från regionens politiker eller från dess chefstjänstemän. I likhet med rysskramaren Hannes har de ju så att säga själva satt sig på pottan och har nog fullt upp med att ta hand om sin egen skit.

Då byggnämnden inte följt bestämmelserna i den nya EU-förordningen under hela fem års tid - från det att den trädde i kraft i maj 2016 till det att den moderniserade sökfunktionen infördes i juni 2021 - hade det inte spelat någon som helst roll från vilken tidpunkt däremellan man valt att redovisa ärendena öppet. Huvudsaken var tydligen att man tillmötesgick Debbie Nujens och hennes advokatkollegers önskemål om att begränsa tillgängligheten.
Citera
2022-06-06, 14:04
Medlem
Citat:

Man kan också fråga sig varför Advokatsamfundet bara frågade Debbie Nujen om kontouppgifter för en tremånadersperiod hösten 2015. Nja, egentligen behöver man inte fråga sig det. Genom att lägga tidsramen så snävt som möjligt runt de fem utbetalningarna till Akilov, riskerade man inte att avslöja några svarta utbetalningar från makarnas gemensamma konto under månaderna och åren därefter, dvs fr.o.m. senhösten 2015 ända t.o.m. våren 2018. Då hade Debbie haft litet svårare att hävda, att banken inte hade tillgång till några kontouppgifter. Och kamraterna i disciplinnämnden hade framstått som riktiga idioter, om de ändå hade låtsats tro Debbie Nujen på hennes ord. Huvuddelen av Nujens omfattande byggnadsarbeten i Tingstäde utfördes och betalades efter Akilovs gästspel på Gotland. Det kände säkert också samfundets dåvarande generalsekreterare väl till.
Senast redigerad av Tingstade 2022-06-06 kl. 14:34.
Citera
2022-06-06, 21:42
Medlem
Det är möjligt att det tidigare i tråden funnits förklaring på varför Nujens bara behövde betala ”straffavgift” för 471 m2? De har ju byggt om betydligt mer än så, utan att ha rätt bygglov.
Citera
2022-06-06, 21:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingstade
Man kan också fråga sig varför Advokatsamfundet bara frågade Debbie Nujen om kontouppgifter för en tremånadersperiod hösten 2015. Nja, egentligen behöver man inte fråga sig det. Genom att lägga tidsramen så snävt som möjligt runt de fem utbetalningarna till Akilov, riskerade man inte att avslöja några svarta utbetalningar från makarnas gemensamma konto under månaderna och åren därefter, dvs fr.o.m. senhösten 2015 ända t.o.m. våren 2018. Då hade Debbie haft litet svårare att hävda, att banken inte hade tillgång till några kontouppgifter. Och kamraterna i disciplinnämnden hade framstått som riktiga idioter, om de ändå hade låtsats tro Debbie Nujen på hennes ord. Huvuddelen av Nujens omfattande byggnadsarbeten i Tingstäde utfördes och betalades efter Akilovs gästspel på Gotland. Det kände säkert också samfundets dåvarande generalsekreterare väl till.
Vilket också är ett övertydligt bevis för att Anne Ramberg & Advokatsamfundet mycket väl kände till sanningen. Men anpassade utredning så att Nujens med säkerhet skulle gå fria.
Citera
2022-06-07, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beiarn
Det är möjligt att det tidigare i tråden funnits förklaring på varför Nujens bara behövde betala ”straffavgift” för 471 m2? De har ju byggt om betydligt mer än så, utan att ha rätt bygglov.
Avgiften gällde endast ärendet avseende fastigheten med Skolan och Sockenmagasinet (2019/1665).

Den intilliggande Gazeligården ("teatern") har enlig Özz byggts om till teater och där finns även en av Akilov & co ombyggd uthyrningslägenhet. Teaterlokalen ingick även som möjlig festlokal vid bokning av boende i "villa Zetterling". Regionen lade ned anmälan om den ändrade användningen och avskrev ärendet. (2029/1696).

Vilka Zetterling ( fd militärförråd), en bit söderut i samhället, var också anmäld för felaktig användning (2019/1681), men där köpte regionen Debbies förklaring att föräldrarna skulle bo permanent där, och byggnaden alltså inte längre skulle användas för tillfällig uthyrning (hotellverksamhet). (Ombyggnad skedde 2016-2018)

I samband med tillsynen i juni 2019 blev Mamoste folkbokförd där, men varken han eller makan bor egentligen där (makan är ännu skriven i Nacka). Skatteverket verkar inte bry sig...
Citera
2022-06-07, 12:00
Medlem
Ok. Tack för svar 👍🏻. Så efterhandskonstruktioner fungerar helt fint i byggnadsnämnden på Gotland, kan man konstatera. Hoppas att det i alla fall då är lika för alla medborgare. Själv får jag väldig lust att ta anställning på Skatteverket, gratis, de verkar behöva mer folk för att hinna ta tag i kriminaliteten...?
Citera
2022-06-08, 15:02
Medlem
Det är ju inte något som hindrar en privatperson att anmäla folkbokföringsbrott till polisen, om nu inte skatteverket redan har gjort det? Det verkar ju vara flera här på sidan som har koll på vem som bor/besöker de olika husen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in