Citat:
Ursprungligen postat av
slö
Jo, helt otroligt att rysslands största koncentration och militärstrategiska fokus smulas sönder så enkelt, flera månader för att "Nästan" ha erövrat Severodonetsk , och så blir de förintade och tillbakatryckta när det passar UAF.
Ni får bestämma er. Ena rapporten säger en sak, andra att det är dåligt utrustade L/DNR-styrkor som strider i Severodonetsk.
OSCE finns inte kvar i Ukraina alls. Däremot har Kiev satt upp en fejk-organisation som de kallar OSCE. Visar att du inte kan filtrera bort de simplaste fejknews och propaganda.
Citat:
MLRS systemen är inte på plats.
De uppnådde på en helg vad ryssarna misslyckats med i 2 månader i Severodonetsk.....
3 hr 30 min ago
Five people reported killed in multiple explosions close to city of Donetsk
Brukar inte sätta mig in i detaljerna mer än att notera offren. Finns liksom inga skäl att skjuta in mot Donetsk.
Citat:
Jo, ryssarna brukar ju spränga civila i donbass för att få en "ursäkt" att spränga civila i "ukraina".
Säger Kyjäv Independent det?
Citat:
Så det är förståligt att du blir förvirrad, men det är återkommande, klustervapen mot civila på flykt är ju "helt okej" eftersom "fienden" gör så mot er (som i kramatorsk), eller under 2014-2021 i donbass.
Jag som trodde det var termobariska vapen som var det nya svarta:
https://t.me/intelslava/30855
Citat:
sigh, inte konstigt att du är så snett på allt, börjar med att helt göra bort dig med ett rysstrollkonto (ett riktigt efterblivit) och följer upp det med ett minst lika larvigt rysstrollkonto...
Jag försöker hålla mig till västerländska källor och har nu i två dagar länkat till CNN.
Och du snackar om att göra bort dig.
Copium är beroendeframkallande. Du borde dra ner lite på konsumtionen.