2022-06-05, 10:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Vi får se hur många Ukrainare som är rapporterade saknade eller bekräftade döda efter kriget så får vi se vem som har rätt.

Jag antar att detta är Ukrainare som har gjort? Detta är ett av flera tusentals terrorhandlingar mot kvinnor och barn ryssarna håller på med.
https://www.expressen.se/nyheter/karina-23-mordades--av-ryska-soldater/
Bättre att avvakta oberoende observatörer tex FN eller OSCE som utvärderar. Det gjordes bl. a. under inbördeskriget 2014-2021 I Ukraina.
Rimligtvis har även milisen i Ukraina gjort hemska saker.
Jag har inget emot att man köper propaganda om att Ukraina gör framsteg militärt hela tiden även om det kanske inte stämmer alltid, och att ryssarna är i underläge. Det är bra för stridsmoralen.
Men att fabricera news om torterade småbarn och systematiska våldtäkter utan fakta är osmakligt. Det tyckte även Ukrainas parlament och sparkade Denisova för att det riskerar att underminera trovärdighet.
Senast redigerad av Mary99 2022-06-05 kl. 10:06.
Citera
2022-06-05, 10:03
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Om du inte fattar vilka vedervärdiga brott Ryssland kunnat utsätta den ukrainska befolkningen för om de velat så måste du vara totalt okunnig eller en fullständig idiot.

Alla kan utsätta alla för brott, men i det här fallet har ryssland går över alla gränser som finns.

USA hade kunnat bomba afghanistan, vietnam, serbien mm ännu mer också.
Citera
2022-06-05, 10:04
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Bättre att avvakta oberoende observatörer tex FN som utvärderar. Det gjordes bl. a. under inbördeskriget 2014-2021 I Ukraina.
Jag har inget emot att man köper propaganda om att Ukraina gör framsteg militärt hela tiden även om det kanske inte stämmer alltid, och att ryssarna är i underläge. Det är bra för stridsmoralen.
Men att fabricera news om torterade småbarn och systematiska våldtäkter utan fakta är osmakligt. Det tyckte även Ukrainas parlament och sparkade Denisova för att det riskerar att underminera trovärdighet.

Så länken jag postade är lögn "också "?
Citera
2022-06-05, 10:11
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
vad är det som de kunde göra som inte redan bevittnats menar du?

döda och mörda civila, avsiktligt och omotiverat finns det ju rikligt med videobevis på, utöver då alla vitnessmål, satelitbilder och forensiksa undersökningar på plats.
Sonicmissiler och flygvapnet hade gjort Ukraina till en grushög om det inte fanns en tanke från Ryssland att hålla nere antalet civila offer.
Citera
2022-06-05, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Sonicmissiler och flygvapnet hade gjort Ukraina till en grushög om det inte fanns en tanke från Ryssland att hålla nere antalet civila offer.

Hahahhaa.

Du menar som de gjorde i mariopoul, tror du får acceptera att verkligheten är vad den är även om dina känslor säger annat.

Ryssland saknar helt den förmågan du svamlar om.

det tog dem knappt 3 månader att göra en grushög av mariopoul, den ligger 50KM från ryska gränsen....
Citera
2022-06-05, 10:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Så länken jag postade är lögn "också "?
Det framgår inte vem som mördade henne. Kan ha varit en fiendesoldat givetvis.
Det kan lika gärna gärna ha varit en civil mördare.
Jag antar att när ett land befinner sig i denna situation finns det galningar som utnyttjar läget.
Idealiskt att komma undan med vad som helst.
Ukraina är känt sedan tidigare för ett utbrett våld mot kvinnor och för att vara en hub för trafficking av barn och kvinnor i Europa.
Tänk lite längre än Aftonbladet/Expressen.
Citera
2022-06-05, 10:17
Medlem
Tillssons avatar
TOS-1 Ryssen manglar på med termobariskt artilleri monterad på ett T-72-tankchassi.

https://twitter.com/ILRUSSO1/status/1533360866212683782
Citera
2022-06-05, 10:17
Medlem
Citat:
Bättre att avvakta oberoende observatörer tex FN eller OSCE som utvärderar. Det gjordes bl. a. under inbördeskriget 2014-2021 I Ukraina.

Om det nu var skälet till att Denisova blev bortröstad från sin post (vilket det naturligtvis inte är)

Att ryssen torterat barn och utfört systematiska våldtäkter har ju redan bekräftats av läkare och vittnen.

Men att Denisovas "jobb" är att fika med kvinnosakgrupper i väst mitt under brinnande krig är ju givetvis oprofessionellt utifrån hennes jobbbeskrivning.
Citera
2022-06-05, 10:19
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Det framgår inte vem som mördade henne. Kan ha varit en fiendesoldat givetvis.
Det kan lika gärna gärna ha varit en civil mördare.
Jag antar att när ett land befinner sig i denna situation finns det galningar som utnyttjar läget.
Idealiskt att komma undan med vad som helst.
Ukraina är känt sedan tidigare för ett utbrett våld mot kvinnor och för att vara en hub för trafficking av barn och kvinnor i Europa.
Tänk lite längre än Aftonbladet/Expressen.

Med sådana där bortförklaringar kan jag förstå att du inte tror på någonting som är negativt för ryssland. Om du på riktigt tror att det inte var ryssar som gjorde detta så är du extremt naiv. Med den logiken har ukraina inte dödad någon ryss överhuvudtaget i donbass sedan 2014 så länge man med 100% säkerhet inte kan bevisa vem som har gjort vad.
Senast redigerad av Alseno 2022-06-05 kl. 10:21.
Citera
2022-06-05, 10:26
Medlem
Citat:

Typ som den här, där ryska miltärer skjuter arteleri mot civilia i donbass 2015?
https://youtu.be/MPcXVTC012U?t=185

FN och OSCE rapporter finns ju redan för 2014-2022 gällande donbass, och även de bekräftar ju att ryska soldater och tungt arteleri dödar civila, vilket inte är så konstigt iochmed att ryssland invarderade ukraina 2014.

Citat:
Jag har inget emot att man köper propaganda om att Ukraina gör framsteg militärt hela tiden även om det kanske inte stämmer alltid, och att ryssarna är i underläge.

objektiv verkligheten är ju vad den är oavsett vilken tidning man än läser.....

Citat:
Det är bra för stridsmoralen.
Ska du ut och kriga?

Citat:

Det stämmer inte. men det vet väll rysstrollen , annars hade de ju inte hassplat ur sig så korkade saker.
Citera
2022-06-05, 10:28
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Om du syftar på kärnvapen så vill man troligen inte använda det ändå, eftersom strålning kommer troligtvis drabba dom själva.
Eller har Ryssland andra vapen som kan göra förändringar i kriget och i så fall varför används det inte?
Kommentar:
Det är lätt få för sig att Putin kan använda kärnvapen när han så önskar, men Ryssland har faktiskt en kärnvapendoktrin som övriga beslutsfattare kan förväntas följa. Signatur Perun går igenom detta här:

https://youtu.be/sxOO0hCCSk4

Slutsatsen är att kriget i Ukraian är mycket långt från de ”triggers” som Ryssland bedöms ha. En diskussion om vad Ryssland skulle ”kunna göra om de vill” är alltså meningslös eftersom Putin inte skulle få med sig övriga på ett oprovocerat kärnvapenanfall mot Ukraina.
Citera
2022-06-05, 10:28
Medlem
KillPus avatar
Det sägs att orcher och annat ryssbajs är bortfkörda fr Severodonetsk. Stämmer det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in