Flashback bygger pepparkakshus!
2022-06-05, 09:03
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja vanligt folk. Jag brukar höra folk säga att allt är politik men du är tydligen inne på spåret att ingenting är politik. Feminister är inte sneaky, ni är inte hemliga så jag vet fortfarande inte vilka dessa mörkande kvinnor skulle vara, du beskriver ju ett scenario som är helt främmande för mig.
Och vad säger/gör de som får dig att slå fast att de inte är feminister?

Gnäggar åt dina sexistiska skämt och håller med dig om att feminister är psyksjuka?

Är det tjocka Britta hemma i byn du pratar om?
Citera
2022-06-05, 09:05
Medlem
[quote=SvenHelsing|80472473]
Citat:
Ja, jag kan ju bara prata för mig själv. Men har svårt att tro att det skulle vara någon större mängd män som resonerar som du säger. Naturligtvis finns de. Konstigt vore annars, men jag tror de är i kraftig minoritet.

Du menar alltså det är ingen "större mängd" män som våldtar?

Är du ens medveten om att var tredje kvinna i EU har varit utsatt för sexuellt våld?
https://www.europaportalen.se/2022/03/eu-kriminalisera-vald-mot-kvinnor
Kan du räkna i huvudet....hur få män tror du då det kan finnas som just utsatt en eller flera kvinnor för sexuellt våld?

Citat:
Så är det. Det är svårt att få fram teknisk bevisning för våldtäkt.

Tycker du att en acceptabel lösning på problemet är att skippa kravet på teknisk bevisning?

Tycker du det är en acceptabel lösning på problemet med sexuellt våld att lägga ner alla inrapporterade fall?
Citera
2022-06-05, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och vad säger/gör de som får dig att slå fast att de inte är feminister?

Gnäggar åt dina sexistiska skämt och håller med dig om att feminister är psyksjuka?

Är det tjocka Britta hemma i byn du pratar om?

Feminister är ju lite som veganer, förr eller senare så kommer det nämnas ifrån er sida.

Allt svagt och vidrigt brukar feminister även höja till skyarna.
Citera
2022-06-05, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det är ingen djungelns lag.
Det är verkligheten för varje art på planeten, så länge vi levt här.

Vad fick dig att tro att du är undantagen?

Jo. Det du beskriver är djungelns lag.

Vad som får mig att tro att människan är undantagen? Vi har, änna, byggt system för att motverka detta. Ett rättssystem. Det har vi haft i årtusenden. Vi är nog det enda djuret som har ett sådant system.

Har du missat det? Bor du ute i skogen och käkar bark till efterrätt?
Senast redigerad av enhalvboj 2022-06-05 kl. 09:22.
Citera
2022-06-05, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Nu börjar du fatta.
Men, låt oss testa den teorin då:
Ska Fia, massageterapeut, 27 år få sälja extratjänster som massage av den sista muskelgruppen med svällkroppar mot extra betalning?
Eller är det bara kvinnor som ska få tantrisk yonimassage av sin vagina av "extra attraktiva män"?

Nu är du inne på en annan lag. Förvirrad? Dement? I Sverige är det lagligt att sälja sexuella tjänster och olagligt att köpa dem, så Fia, 27 får sälja happy endings om hon vill. Du får också runka av gamla farbröder om du vill. Kanske ett bra sätt för dig att få lite närhet och ett leende på läpparna istället för ditt ständiga uppochnervända flin
Senast redigerad av enhalvboj 2022-06-05 kl. 09:37.
Citera
2022-06-05, 09:31
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Feminister är ju lite som veganer, förr eller senare så kommer det nämnas ifrån er sida.

Allt svagt och vidrigt brukar feminister även höja till skyarna.
Jaha, men nu pratar vi inte om vad nån nämner förr eller senare utan hur man säkerställer vilka politiska åsikter en person som man är intresserad av att ligga med INTE har.

Gnäggar åt sexistiska skämt och orkar med nån som orerar om vilka som är psyksjuka har jag förstått.
Senast redigerad av Ipsi 2022-06-05 kl. 09:38.
Citera
2022-06-05, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jaha, men nu pratar vi inte om vad nån nämner förr eller senare utan hur man säkerställer vilka politiska åsikter en person som man är intresserad av att ligga med INTE har.

Gnäggar åt sexistiska skämt och orkar med nån som orerar om vilka som är psyksjuka har jag förstått.

Bara WT's som lägger sexistiska skämt förövrigt. Ett rimligt antagande är att om kvinnan man vill ligga med är intresserad av politik eller är PK så är hon också feminist. Stämmer 9/10 ggr. Man kan även känna av om hon tycker nuvarande system är rimliga.

En normal sund kvinna brukar inte yttra sig om politik, och nej bara för att en kvinna är normal och sund så betyder det inte att hon skall stå i köket.
Citera
2022-06-05, 10:43
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Bara WT's som lägger sexistiska skämt förövrigt. Ett rimligt antagande är att om kvinnan man vill ligga med är intresserad av politik eller är PK så är hon också feminist. Stämmer 9/10 ggr. Man kan även känna av om hon tycker nuvarande system är rimliga.

En normal sund kvinna brukar inte yttra sig om politik, och nej bara för att en kvinna är normal och sund så betyder det inte att hon skall stå i köket.
Jamen vad fan. Ja, det är rimligt att om man är intresserad av politik är man feminist. Och om man vill säkerställa att nån INTE är det? ”Nää, jag är inavlad så politik är för svårt för mitt lilla huvud?”
Senast redigerad av Ipsi 2022-06-05 kl. 10:59.
Citera
2022-06-05, 10:44
Medlem
.
Citera
2022-06-05, 10:59
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Är du ens medveten om att var tredje kvinna i EU har varit utsatt för sexuellt våld?
Kan du räkna i huvudet....hur få män tror du då det kan finnas som just utsatt en eller flera kvinnor för sexuellt våld?
Mängden kvinnor som blivit utsatta för sexuellt våld säger inte nödvändigtvis just någonting alls om mängden män som utsätter kvinnor för sexuellt våld.

Citat:
Tycker du det är en acceptabel lösning på problemet med sexuellt våld att lägga ner alla inrapporterade fall?
Vad sägs om att svara på min fråga först istället för att bara komma med en motfråga?
Citera
2022-06-05, 11:23
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Nej din lögnare.
Det står "I genomsnitt var tredje kvinna i EU har upplevt fysiskt eller sexuellt våld."

..du förstår skillnaden?
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2022-06-05 kl. 11:28.
Citera
2022-06-05, 11:26
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Nej din lögnare.
Det står "I genomsnitt var tredje kvinna i EU har upplevt fysiskt eller sexuellt våld."

..du förstår skillnaden?
Vänligen fixa till citeringar även om den du citerar inte klarar det.

EDIT:

Du hann före
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in