Jag tycker det är obehagligt att den amerikanska ytligheten kommit hit nu. Man ska vara glad, le, och önska varandra en trevlig dag eller trevlig helg i tid och otid. Trams.
De enda som behöver önska mig en trevlig helg är människor jag känner. Människor jag inte känner bryr sig lika lite om min helg som jag om deras, så det klarar jag mig bra utan. Falskhet är det värsta jag vet. Men jag snäser inte av folk. De menar ju väl.
Förr i tiden satt det mest medelålders tanter i kassan. De flesta var trevliga, men inte så glättigt ytligt som nuförtiden. Och var de inte så trevliga så var det skit samma. De kunde sitt jobb, de kunde priserna i huvudet och de kunde räkna ut växel utan att fråga en maskin först. Det var tider det!
Nästan värre är att folk i jobbmail håller på likadant. Det ska vara en fortsatt trevlig dag eller en fin kväll där också! Jävla hjon!
Citat:
Ursprungligen postat av
neuron-drone
Låt svenskar vara otrevliga. Vi trivs bäst då.
Inte otrevliga. Vi har bara lite svårt med sociala kontakter. Det sitter i vårt DNA. Vi är de ensamma backstugusittarnas folk, vi sköter oss själva och skiter i andra. Vi pladdrar inte nonsens med främmande människor. Det finns helt klart en viss charm i det. Bara andra svenskar förstår