2022-06-04, 15:14
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Den siste telefonsamtalen: Anne-Elisabeth ringte til sønnen
I 92 sekunder skal Anne-Elisabeth Hagen ha snakket med sønnen om lønn, barnevakt og Halloween. Så ble det helt stille fra henne.

Tror du at du kan snakke om alt dette i 92 sekunder?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e8AdqQ/den-siste-telefonsamtalen-anne-elisabeth-ringte-til-soennen
Ta frem stoppeklokke og snakk i 92 sekunder. Det er temmelig mye som kan sies, særlig hvis det er mest enveiskommunikasjon.
Citera
2022-06-04, 15:16
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Den siste telefonsamtalen: Anne-Elisabeth ringte til sønnen
I 92 sekunder skal Anne-Elisabeth Hagen ha snakket med sønnen om lønn, barnevakt og Halloween. Så ble det helt stille fra henne.

Tror du at du kan snakke om alt dette på 192 sekunder?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e8AdqQ/den-siste-telefonsamtalen-anne-elisabeth-ringte-til-soennen

Det er nok noe som ikke stemmer..
Sønnen husker først svært lite, og så plutselig etter lang tid, så husker han plutselig mye mer.
Vel, man vet jo aldri, han kan jo ha havnet i en slags sjokk-situasjon der alt låser seg.
Noe traumegreier. Men jeg ser mer for meg at TH har manipulert og truet sønnen til hva han skulle si i avhør. Politiet har jo også gitt uttrykk for at TH var manipulerende og truende, og forsøkte å ta over og styre hele avhøret, så da kan vi jo tenke oss hvordan det har vært når han har hatt sønnen mellom fire øyne.
Citera
2022-06-04, 15:17
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ta frem stoppeklokke og snakk i 92 sekunder. Det er temmelig mye som kan sies, særlig hvis det er mest enveiskommunikasjon.

Var det enveiskommunikasjon?
Citera
2022-06-04, 15:21
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Var det enveiskommunikasjon?
Det kunne ha vært det. Uansett mye som kan ha blitt sagt på 92 sekunder. Bare å prøve selv.
Citera
2022-06-04, 15:25
Medlem
Citat:
At mobilen befinner seg der eller der, betyr ikke at eieren befinner seg på samme sted.
Du kan ha telefonen i bilen og koblet til bilens bluetooth-autosvar-system, og så ringer du den fra, la oss si Annes telefon, og da vil det se ut som at Anne ringte til den telefonen klokken da eller da og at vedkommende eier svarte og det ble gjennomført en samtale.
Bluetooth i bilen, eller øreplugger og at innstillingene er satt til autosvar.
Forstår. Men hvis han hadde mobilen med så kunne jo politiet finne ut om mobilen bevegde seg mot S4 og ble i huset noen timer og deretter bevegde seg fra Sv4 før AE og TH kom hjem.
Hvis hans mobil var med til Sv4, og mobilen ble der i noen timer og deretter bevegde seg bort fra Sv4; hvem andre enn han skulle ha flyttet på hans mobil tenkte du og med hvilken hensikt?

Tenker noen av dere at han ikke var hundevakt i de timene den kvelden?
Hvis det skulle ha vært slik, kunne vel politiet ha funnet ut at han ikke var i Sv4, feks ved at et eller flere vitner kanskje hadde sett han et annet sted i løpet av de timene eller på andre måter.
Citera
2022-06-04, 15:26
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Det kunne ha vært det. Uansett mye som kan ha blitt sagt på 92 sekunder. Bare å prøve selv.

Hvorfor skulle det være det?
Citera
2022-06-04, 15:28
Medlem
Jeg spør fordi jeg ikke har peiling på kjøkkenkvern selv, dette er grotesk, men en tanke..

La oss si at alt det fysiske har skjedd på dette aktuelle badet. Altså, hun er drept der inne, å partert inn på dette badet. Hvis GM er godt forberedt, har parteringsutstyr og en vis erfaring med partering.. Dersom en har 12 timer på seg, er det da mulig å kvitte seg med bit for bit av kroppen i ei kjøkkenkvern? Altså ei sånn kvern som noen har på utslagsvasken på kjøkkenet.. Avløpet var vel ikke det første de sjekket, da de trodde hu var kidnappet.

Jeg lanserer bare teorien, for hun er som som sunket i jorden. Å noen plass må hun ha tatt veien, død eller levende.
Citera
2022-06-04, 15:29
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det kommer an på når Tom Hagen fortalte badekarhistorien til politiet første gang.

Ble badekarhistorien fortalt før eller etter at politiet hadde gjort åstedsundersøkelser på badet i 2. etasjen?

Ifølge boka er kilden til badekarhistorien politiavhør av TH i februar 2019.
Åstedsundersøkelsene startet 1. eller 2. november 2018, og var ferdig 16. desember 2018.

Citat:
Ble badekarhistorien fortalt som et svar på politiets spørsmål om hvorfor det ble funnet glasskår og vann og spor etter blodvask på badet i 2. etasjen?

Vi kan anta at den kom som et svar på slike spørsmål. Det vet vi likevel ikke, fordi
forfatterne av boka har valgt å gjengi en dramatisert versjon av THs forklaring, uten
at konteksten til forklaringen er offentliggjort. Slik jeg ser det burde ikke badekarhistorien
vært gjengitt i boka overhodet, fordi den har ført til mer spekulasjon, ikke mindre.
Da har forfatterne i kraft av å være journalister for et riksmedium, gjort seg skyldige
i å tilsløre saken fremfor å belyse den. De burde virkelig skjemmes over dette.

Jeg skulle meget gjerne sett en journalistfaglig kommentar til denne bokutgivelsen.
Citera
2022-06-04, 15:33
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Hvorfor skulle det være det?
Fordi AEH ringte til TEH og ikke motsatt, og fordi TEH mulig var trøtt. Virker sannsynlig, samt at politiet tydelig vis mener at denne samtalen har skjedd i virkeligheten.
Senast redigerad av Legokatt 2022-06-04 kl. 15:44.
Citera
2022-06-04, 15:34
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Forstår. Men hvis han hadde mobilen med så kunne jo politiet finne ut om mobilen bevegde seg mot S4 og ble i huset noen timer og deretter bevegde seg fra Sv4 før AE og TH kom hjem.
Hvis hans mobil var med til Sv4, og mobilen ble der i noen timer og deretter bevegde seg bort fra Sv4; hvem andre enn han skulle ha flyttet på hans mobil tenkte du og med hvilken hensikt?

Tenker noen av dere at han ikke var hundevakt i de timene den kvelden?
Hvis det skulle ha vært slik, kunne vel politiet ha funnet ut at han ikke var i Sv4, feks ved at et eller flere vitner kanskje hadde sett han et annet sted i løpet av de timene eller på andre måter.

At sønnens telefon ligger på bordet i hans leilighet på Rasta, 1 km unna, betyr ikke at nødvendigvis at sønnen er der, selv om telefonen blir oppringt og besvart.
Citera
2022-06-04, 15:35
Medlem
Citat:
Det er nok noe som ikke stemmer..
Sønnen husker først svært lite, og så plutselig etter lang tid, så husker han plutselig mye mer.
Vel, man vet jo aldri, han kan jo ha havnet i en slags sjokk-situasjon der alt låser seg.
Noe traumegreier. Men jeg ser mer for meg at TH har manipulert og truet sønnen til hva han skulle si i avhør. Politiet har jo også gitt uttrykk for at TH var manipulerende og truende, og forsøkte å ta over og styre hele avhøret, så da kan vi jo tenke oss hvordan det har vært når han har hatt sønnen mellom fire øyne.

Det må vaere fryktelig om han har havnet i en slags sjokk-situasjon. Om TH er en hard person kan det vaere så at TH har truet
sønnen til hva han skulle si i avhør.
Citera
2022-06-04, 15:36
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Jeg spør fordi jeg ikke har peiling på kjøkkenkvern selv, dette er grotesk, men en tanke..

La oss si at alt det fysiske har skjedd på dette aktuelle badet. Altså, hun er drept der inne, å partert inn på dette badet. Hvis GM er godt forberedt, har parteringsutstyr og en vis erfaring med partering.. Dersom en har 12 timer på seg, er det da mulig å kvitte seg med bit for bit av kroppen i ei kjøkkenkvern? Altså ei sånn kvern som noen har på utslagsvasken på kjøkkenet.. Avløpet var vel ikke det første de sjekket, da de trodde hu var kidnappet.

Jeg lanserer bare teorien, for hun er som som sunket i jorden. Å noen plass må hun ha tatt veien, død eller levende.

Du er ikke den første til å foreslå dette. Det har vært diskutert tidligere i tråden, dog ikke i utstrakt grad.
Hvis de hadde natten på seg, kan det teoretisk være mulig. Det er flere som antyder at noe lignende
skjedde i Vålnes-saken. Vålnes hadde jo en diger kvern som han brukte til å lage hundemat med.
TH har nok studert den saken ganske nøye, såvidt jeg vet var det en av sakene han hadde utklipp fra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in