Citat:
Ursprungligen postat av
norrrrrmannn1
Står noe helt annet her:
De ransaket ikke huset som grunnlag av mistanke mot TH men fordi det var AEH sin bolig og åsted.
Her har du Holdens kommentar:
https://rett24.no/articles/dropper-a-anke-ransakingen-i-hagen-saken
Du har rett i det med tredjemannsransakning, og det kan du si, men, avgjørelsen fra lagmannsretten er basert bare på etter bare 10 dagers ransakning, og uten at noe av det nye etterforskningsmaterialet er lagt sammen. Det med dagbøkene f.eks., og de avisutklippene.
Du tar litt feil når det gjelder grunnlaget for ransakningen. De ransaket boligen på grunnlag av at TH var mistenkt, men også som du er inne på, at stedet var et åsted for drap. Men det var mer et smutthull slik jeg ser det.
De har lenge ment at stedet var et åsted for drap og at TH har en rolle, men så har de ventet lenge for at det ikke skal bli avslørt at de mistenkte TH.
Holdens kommentarer tror jeg ikke vi skal henge oss så mye opp i. Hans jobb er å forsvare TH, og har altså ingen nøytral rolle slik politiet har. Jeg ser mer på forklaringene som rene bortforklaringer.
Det ser meget stygt ut for TH at tingretten mener at det er skjellig grunn til å mistenke TH for drap, og uten at Holden går til lagmannsretten med det og får vasket bort stempelet. Holden kan si hva han vil.