2022-06-04, 12:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Ja, det blir vist vaskebøtte.

Jeg kunne kanskje forstått blodmengden på gulvet om han falt eller ble dyttet inn i den veggmonterte glasskuppelen med stor kraft, men selv da skjønner jeg ikke. Har han da blitt stående på baderomsgulvet og moppe mens blodet har strømmet ned fra ryggen til gulvet?
Han må vel umiddelbart ha fullt fokus på sårskadene inkludert stoppe blødning. Hvordan håndterer man selv en stor sårskade på rygg egentlig? Man klarer kanskje stoppe blødning vha f.eks. et håndkle, men man må vel ha hjelp av noen til å håndtere såret mtp. glasskår i såret, evt vurdering av noe må syes, bandasjering osv. Han kan ikke ha håndtert skaden på rygg selv.
Det er derfor jeg lurer på om han kan ha dratt fra stedet for å komme seg til legevakten.
Du tror det er snakk om store blodmengder fordi politiet(?) har funnet TEHs blod på badet I 2. etasje... Men slik trenger det ikke være. TEHs blod kan ha blitt funnet på håndkleet, veggen, moppestativet m.m.. Vi vet ikke om det er funnet spor etter blodvask på badet I 2. etasje. Kanskje er det bare TEHs og THs forklaringer i avhør som gir oss disse opplysningene.
Eller har politiet opplyst at de har funnet TEHs DNA (blod) på badet I 2. etasje.

Jeg tror du har misforstått TV2-dokumentaren. På samme måte som du misforsto meg. Når jeg skrev at TH muligens "hilste på" hunden for å roe den ned, før han lette videre i huset etter AEH, så trodde du at jeg mente at TH la seg ned på gulvet og lekte med hunden.
Det som menes "å hilse på hunden", betyr å sette seg på huk/ansikt til ansikt med hunden, ellers vil valpen forsøke å hoppe opp til ansiktet ditt.

Skjønner du forskjellen?
Citera
2022-06-04, 13:01
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Hva politiet mener og tenker i denne saken er nok mer enn et sitat fra media.
Men hvorfor kommuniserer ikke politiet et sannsynlig hendelsesforløp i media. Hvis de skulle sette press på aktuelle gjerningspersoner så hadde vel dette vært en god ide?

Kan det hende at politiet ikke har anelse om hva som har skjedd?
Citera
2022-06-04, 13:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Helt ok😉 Det er mulig å google seg frem til at både vann, syre, UV lys, varme, klorin m.m. kan delvis eller helt destruere DNA, og gjøre det vanskelig eller umulig å bruke dette DNA som bevis.

Data finnes på internett i diverse doktoravhandlinger og andre informasjonskanaler. Det er opp til enhver å lese seg frem til dette.

Processen vil i følge denne planetens fysiske lover foregå gradvis.
Ønsker alle fortsatt god pinse. ☺️
Dette kan sikkert Hamilkar svare på.
Citera
2022-06-04, 13:32
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Men hvorfor kommuniserer ikke politiet et sannsynlig hendelsesforløp i media. Hvis de skulle sette press på aktuelle gjerningspersoner så hadde vel dette vært en god ide?

Kan det hende at politiet ikke har anelse om hva som har skjedd?

Hva slags press på gjerningspersoner er det du tenker på?

Jeg antar at politiet holder kortene tett til brystet av mange årsaker.
En av dem er at de siktede ikke skal få anledning til å foregripe taktisk bevisførsel
når saken kommer i retten.
Citera
2022-06-04, 13:40
Medlem
Det går ikke an å oversvømme badet ved og overfylle badekarret, selv om dette karret ikke skulle ha ett slikt nødavløp som diskutert her. Ett badekar på ett bad, eller våtrom har alltid ett sluk under seg, eller ved siden av seg. Ergo renner vannet i sluket. Noe søl blir det selvfølgelig, men ikke mere en at en kan svabre sølet ned i sluket ved få minutters jobb. At TEH "glemmte" badekarrfyllingen, å dette medførte oversvømmelse og en jobb på en eller flere timer for å tørke opp er jo helt lattelig I tilegg knuser han lampa, å blør på ryggen. Hva er takhøyden på badet i S4, en skulle tro det var 180cm med tanke på at han knuste lampa med svaberen. Men hvis en legger disse kuttskadene til grunn, så skulle en tro takhøyden var 4 meter. Det kan vel ikke være noen verken i div forum eller i etterforskingen som "kjøper" denne sinnsyke historien. Til alt overmål, er heller ikke noe av dette tema i den 90 sek lange samtalen med sin mor neste morgen. Nej, for da snakker de om helloween og lønninger.. HoHo, særlig Hvilket (dersom historien er sann), må tyde på at TEH er innblandet.

En kan også spørre seg om hvorfor TEH måtte komme å passe en valpen pga th og aeh skulle være borte for 4-5 timer.. Dersom AE hadde luftet denne valpen (noe vi må annta hun gjorde) rett før de dro på forestilling, så er det ingen grunn for at en valp på mellom 2 - 4 mnd trenger tillsyn / barnepass for 4-5 timer alene i huset, buret, hundegrinna under trappa. Noe annet ville vært dersom f.eks barnebarn "ville" passe valpen, pga det er gøy for barna.. Men at deres voksne sønn må komme å gjøre dette er jo vare vås, og bortforklaring av noe annet, det må jo alle skjønne. Var han der i det hele tatt?
Citera
2022-06-04, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Du tror det er snakk om store blodmengder fordi politiet(?) har funnet TEHs blod på badet I 2. etasje... Men slik trenger det ikke være. TEHs blod kan ha blitt funnet på håndkleet, veggen, moppestativet m.m.. Vi vet ikke om det er funnet spor etter blodvask på badet I 2. etasje. Kanskje er det bare TEHs og THs forklaringer i avhør som gir oss disse opplysningene.
Eller har politiet opplyst at de har funnet TEHs DNA (blod) på badet I 2. etasje.

Jeg tror du har misforstått TV2-dokumentaren. På samme måte som du misforsto meg. Når jeg skrev at TH muligens "hilste på" hunden for å roe den ned, før han lette videre i huset etter AEH, så trodde du at jeg mente at TH la seg ned på gulvet og lekte med hunden.
Det som menes "å hilse på hunden", betyr å sette seg på huk/ansikt til ansikt med hunden, ellers vil valpen forsøke å hoppe opp til ansiktet ditt.

Skjønner du forskjellen?

Igjen, TV2-dokumentaren er ikke til å ta feil av hva gjelder blodvask. Hva slags kilde TV2 baserer dette på er derimot uklart. Om det er forklaringene og/eller faktiske funn. Mitt anliggende har vært å forstå hvordan så mye blod kan komme på gulvet etter kuttskade i rygg, i et slikt scenario som TV2 fremstiller (som er eneste info vi har om dette).
Citera
2022-06-04, 13:50
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Det går ikke an å oversvømme badet ved og overfylle badekarret, selv om dette karret ikke skulle ha ett slikt nødavløp som diskutert her. Ett badekar på ett bad, eller våtrom har alltid ett sluk under seg, eller ved siden av seg. Ergo renner vannet i sluket. Noe søl blir det selvfølgelig, men ikke mere en at en kan svabre sølet ned i sluket ved få minutters jobb. At TEH "glemmte" badekarrfyllingen, å dette medførte oversvømmelse og en jobb på en eller flere timer for å tørke opp er jo helt lattelig I tilegg knuser han lampa, å blør på ryggen. Hva er takhøyden på badet i S4, en skulle tro det var 180cm med tanke på at han knuste lampa med svaberen. Men hvis en legger disse kuttskadene til grunn, så skulle en tro takhøyden var 4 meter. Det kan vel ikke være noen verken i div forum eller i etterforskingen som "kjøper" denne sinnsyke historien. Til alt overmål, er heller ikke noe av dette tema i den 90 sek lange samtalen med sin mor neste morgen. Nej, for da snakker de om helloween og lønninger.. HoHo, særlig Hvilket (dersom historien er sann), må tyde på at TEH er innblandet.

En kan også spørre seg om hvorfor TEH måtte komme å passe en valpen pga th og aeh skulle være borte for 4-5 timer.. Dersom AE hadde luftet denne valpen (noe vi må annta hun gjorde) rett før de dro på forestilling, så er det ingen grunn for at en valp på mellom 2 - 4 mnd trenger tillsyn / barnepass for 4-5 timer alene i huset, buret, hundegrinna under trappa. Noe annet ville vært dersom f.eks barnebarn "ville" passe valpen, pga det er gøy for barna.. Men at deres voksne sønn må komme å gjøre dette er jo vare vås, og bortforklaring av noe annet, det må jo alle skjønne. Var han der i det hele tatt?

Det er faktisk noen som tilsynelatende "kjøper" historien. Men de er få.

Nei, hvorfor skulle akkurat sønnen måtte komme for å passe valpen, hvorfor kom
han angivelig etter de var dratt, og hvorfor dro han før de kom hjem?

Noe sier meg at dette narrativet ikke stemmer helt med virkeligheten.
Kan han ha vært der da de kom hjem, og hjulpet sin far med drap og likskjuling i løpet av natten?
Skjønt, når jeg sier "hjulpet" så tenker jeg det kanskje er en mulighet for at TH har truet sin sønn
til å være med på dette. Vanskelig å si. TH isolerer seg, og sønnen er gått under jorden, kan det virke som.
Citera
2022-06-04, 13:56
Medlem
Citat:

Jeg hadde en gang et hus med badekar uten overløp.
Hadde aldri problemer med det før jeg etter en episode med en hund brukte veldig mye vann under vask, jeg slo ut bøtta på gulvet fordi jeg trodde sluket under badekaret ville fange det opp.

Det gjorde det ikke.
I badekaret fungerte sluket veldig fint men det lå en rist over som var tett av støv og skitt.
Jeg måtte demontere fronten for å få gjort det rent.

Slik:
http://perlysverden.no/wp-content/uploads/2015/11/wpid-dsc_2157.jpg
Citera
2022-06-04, 14:08
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:

det mest påfallende er at alt dette skjer dagen før AEH blir borte...
Citera
2022-06-04, 14:20
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Husk nå på at badekarhendelsen skjedde kvelden før forsvinningen. Det har kommet frem at TEH skulle passe valpen mens TH/AEH dro på et teaterbesøk.

Der virker som teaterbesøket var spontant, ergo badekarhendelsen var tilfeldig, ergo ikke del av et plott.

I tillegg mener politiet at siste kjente livstegn er kl 09.14, så hva er egentlig sannsynligheten for at denne hendelsen har noe med forsvinningen å gjøre?

Når var sist at de sa det?
Citera
2022-06-04, 14:25
Medlem
Citat:
Var han der i det hele tatt?
Politiet har vel sikkert også undersøkt hvor hans mobil-tlf befant seg i de timene, og mobilens bevegelser før og etter besøket i Sv4 i tilfelle han hadde med seg mobil-tlf da han var hundevakt.
Citera
2022-06-04, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Når var sist at de sa det?
30.10.2021: "Det siste sikre livstegnet fra henne er en kort telefonsamtale hun hadde med sin sønn som startet klokken 09.14"
https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-kan-ga-mot-gjennombrudd-har-sikret-konkrete-navn-pa-personer-og-e-poster-i-jakten-pa-mulige -gjerningspersoner/s/12-95-3424197415
Senast redigerad av z-z-z 2022-06-04 kl. 14:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in