2022-06-03, 23:59
  #10681
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Har du ens läst mina 3 senaste inlägg?

Eh jodå.

Ett försök av dig att svara på en fråga utan att svara antar jag 😂

Jag är iof inte emot tesla mest att jag undrar varför du känner att du måste försvara tesla oavsett vad, detta visar egentligen enbart att du inte tror på aktien.

Man ser inte detta beteende i bolag som är stabila under lång tid.

Nu kommer väl ditt svar bli detsamma dvs inget vettigt svar, så får önska dig lycka till i din tesla investering tyvärr tror jag att det kan ta tid.
Citera
2022-06-04, 02:47
  #10682
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Eh jodå.

Ett försök av dig att svara på en fråga utan att svara antar jag 😂

Jag är iof inte emot tesla mest att jag undrar varför du känner att du måste försvara tesla oavsett vad, detta visar egentligen enbart att du inte tror på aktien.

Man ser inte detta beteende i bolag som är stabila under lång tid.

Nu kommer väl ditt svar bli detsamma dvs inget vettigt svar, så får önska dig lycka till i din tesla investering tyvärr tror jag att det kan ta tid.

Det är alltid ett gäng retardos som har en reaktion när vi aktieägare delar med oss. Går du tillräckligt långt tillbaka i historiken så vet du exakt de olika anlednibgarna till varför jag skriver.
Citera
2022-06-04, 05:10
  #10683
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Eh jodå.

Ett försök av dig att svara på en fråga utan att svara antar jag 😂

Jag är iof inte emot tesla mest att jag undrar varför du känner att du måste försvara tesla oavsett vad, detta visar egentligen enbart att du inte tror på aktien.

Man ser inte detta beteende i bolag som är stabila under lång tid.

Nu kommer väl ditt svar bli detsamma dvs inget vettigt svar, så får önska dig lycka till i din tesla investering tyvärr tror jag att det kan ta tid.

En form av sektbeteende, eg inget konstigt i sig. Förklarar delvis också att den handlas till 703 dollar as we speak när en rimlig kurs (och som vi kommer att se innan året är slut) är runt 120-140 dollar.
Citera
2022-06-04, 08:11
  #10684
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
En form av sektbeteende, eg inget konstigt i sig. Förklarar delvis också att den handlas till 703 dollar as we speak när en rimlig kurs (och som vi kommer att se innan året är slut) är runt 120-140 dollar.

Jo lite så är det väl, man får hålla ögonen öppna för den här typen av aktier så man inte dras in i sektbeteendet.
Citera
2022-06-04, 08:24
  #10685
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
En form av sektbeteende, eg inget konstigt i sig. Förklarar delvis också att den handlas till 703 dollar as we speak när en rimlig kurs (och som vi kommer att se innan året är slut) är runt 120-140 dollar.

Det är mycket oroligt kortsiktigt just nu, dem som vågar köpa Tesla nu kanske gör bort sig eller så blir de förmögna…. Vem vinner björnarna eller tjurarna…..? 🤷🏻‍♂️
Citera
2022-06-04, 09:24
  #10686
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jasså. Tänker du att kursen skulle gå upp på den kvartalsrapporten eller? Det är du nog ensam om i så fall.

Om jag ska spela lite devil’s advocate så känns det som att det är mer troligt att aktien går upp på Q2an än andra kvartal.

Det finns väl inte någon som äger aktien som inte säger att Q2an kommer bli skit -> alla förväntar sig skit -> blir rapporten mindre skit än vad marknaden tror så går den upp? Lågt ställda förväntningar behöver ju inte alltid vara något negativt. Betydligt roligare att äga över Q2 rapp än Q1an där allt och allas morsa var inprisat redan.

Det är inte ofta alla förväntar sig nedgång och aktien faktiskt går ner
Citera
2022-06-04, 11:50
  #10687
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashriddaren128
Det är mycket oroligt kortsiktigt just nu, dem som vågar köpa Tesla nu kanske gör bort sig eller så blir de förmögna…. Vem vinner björnarna eller tjurarna…..? 🤷🏻‍♂️

Tesla är en sådan enorm bubbla att den bara måste spricka förr eller senare.
Citera
2022-06-04, 11:58
  #10688
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Tesla är en sådan enorm bubbla att den bara måste spricka förr eller senare.

Jag tror att Tesla kan bli planetens största bolag, misstänker att den dippar rejält nu under ekonomiska krisen. Sen efteråt kommer den fortsätta klå sina ATH’s.

Men jag förstår naturligtvist din oro för framtiden, många betraktar Tesla som en vanligt aktie och min uppfattning är att det finns inget att jämföra den med eftersom Tesla doppar tårna i oupptäckt territorium.

Vi får hoppas att jag har rätt så världen kan bli en lite bättre plats och att jag får en fetare portfölj 💼.
Citera
2022-06-04, 12:03
  #10689
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Tesla är en sådan enorm bubbla att den bara måste spricka förr eller senare.

Vad är din analys? Följde dina SBB-kommentarer och det vart ju nästan på öret där.
Citera
2022-06-04, 12:14
  #10690
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClitEastwood
Vad är din analys? Följde dina SBB-kommentarer och det vart ju nästan på öret där.

120-140 dollar innan årsskiftet. Teslaägarna är en sekt - se inlägget ovan, bli "världens största bolag"...

(Obs! Narcissisten Musk är en ganska "bra" sektledare - så fallet KAN komma senare)
Citera
2022-06-04, 13:35
  #10691
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashriddaren128
Men jag förstår naturligtvist din oro för framtiden, många betraktar Tesla som en vanligt aktie och min uppfattning är att det finns inget att jämföra den med eftersom Tesla doppar tårna i oupptäckt territorium..


Jag hoppas du tjänar pengar men det du beskriver är i mångt och mycket spekulering och inte investering. Vad är det egentligen värt att ”doppa tårna i oupptäckt territorium”, vet inte vilka områden du syftar på här heller. Inom Robotar har exempelvis Boston dynamics lagt miljarder och decennium på utveckling redan, finns bolag i 100 tal som arbetar med självkörande. Någon gång måste man börja värdera tesla utifrån vad de faktiskt levererar på. Jag kan såklart ha helt fel
Citera
2022-06-04, 14:33
  #10692
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Jag hoppas du tjänar pengar men det du beskriver är i mångt och mycket spekulering och inte investering. Vad är det egentligen värt att ”doppa tårna i oupptäckt territorium”, vet inte vilka områden du syftar på här heller. Inom Robotar har exempelvis Boston dynamics lagt miljarder och decennium på utveckling redan, finns bolag i 100 tal som arbetar med självkörande. Någon gång måste man börja värdera tesla utifrån vad de faktiskt levererar på. Jag kan såklart ha helt fel

Man måste ju vara riktigt korkad om man tror att företag ska värderas efter vad de leverar på idag och inte på vad de kommer leverera i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in