2022-06-04, 01:42
Medlem
Duerfs avatar
Danmark och Norge var också så där härligt neutrala under andra världskriget.
Citera
2022-06-04, 01:53
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AktuellaAmnen
Det finns de på forumet som vill kriga mot vår vän Ryssen.
Som vill slänga ut Ryssen från Europa och bryta handelsavtal, bara för att Ryssen ska ha gjort något som de inte förstår mot tredje part.
Men vad har vi Svenskar med det att göra egentligen?

När vi till och med klarade av att vara neutrala (utåt sett) under andra världskriget,
varför skulle vi inte kunna vara det nu också
?

Eller menar ni seriöst att det som sker nu är värre än det som skedde under andra världskriget när miljontals dog i våra grannländer.
När miljoner dog en hemsk död i koncentrationsläger?

Erkänn för er själva att ni inte vill vara neutrala för att ni är homo-russofober.
För vad är det som hindrar dig egentligen?
Du vet att vi lättare skulle kunna bistå de som behöver hjälp om vi höll oss neutrala,
och vi hade också gynnats av fortsatt handel med vår vän Ryssen.

Älskar du krig så mycket att du inte vill att konflikten ska ta slut?
Det bästa och enda sättet för kriget att ta slut är att fredssamtal hålls.

Det borde alla ha lärt sig i grundskolan!
Ingen fred har skipats utan fredssamtal!

Detta är ämnet för tråden:
Varför kan vi inte bara vara neutrala och fortsätta se Ryssen som vår vän och handelskamrat?
Men jag vill även passa på att lyfta fram tre citat från bibeln som kanske kan inspirera:

Ordspråksboken 3:30 säger:
"Tvista icke med någon utan sak, då han icke har gjort dig något ont"

Känns inte det igen?
Här är en annan bibelvers som beskriver de homo-russofobiska krigshökarna väl:
"Lik en som griper en hund i öronen är den som förivrar sig vid andras kiv, där han går fram."
(Ordspråksboken 26:17)

Slutligen:
"Du skall icke hämnas och icke hysa agg mot någon av ditt folk, utan du skall älska din nästa såsom dig själv. Jag är HERREN."
(3 Mosebok 19:18)

Ordet är fritt. Men tona gärna ner homo-russofobin i tråden.

Homo-russofober?

Jajamen. Flera århundraden av nedärvd russofobi pulserar stolt i mina ådror. Även om jag själv föredrar att kalla det russo-realism. Och jag vill inte bli bögvåldtagen i analen av rysk militär, så där kommer homofobin fint in i bilden, också.

"Vår vän" ryssen? Lider du av multipla personligheter? Kanske läge för dig att uppsöka din psykolog, mwhahahahaha.

Nej, de flesta av oss vill verkligen INTE ha något krig med Ryssland. Det vore rena mardrömmen. Det är just därför vi vill stötta Ukraina med vapen och sanktioner mot Ryssland. Vi vill förstöra så mycket för Ryssland som det bara går, för att göra det svårare för dem att gå vidare mot nya offer när de är klara med Ukraina.

Vidare tycker jag det är väldigt tråkigt med alla sanktioner och dylikt, det drabbar ju oss också. Men samtidigt är det inte heller bra att vara alltför beroende av en aggressiv skurkstat som Ryssland.

Det är svårt att vara neutral och oberörd när ett stort land angriper ett mindre grannland i Europa. Sen så är det inte ett helt fritt val, heller. Vi måste ta hänsyn till våra europeiska partners inom EU, också.
Citera
2022-06-04, 02:00
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Det finns de på forumet som vill kriga mot vår vän Ryssen.
Som vill slänga ut Ryssen från Europa och bryta handelsavtal, bara för att Ryssen ska ha gjort något som de inte förstår mot tredje part.
Men vad har vi Svenskar med det att göra egentligen?

När vi till och med klarade av att vara neutrala (utåt sett) under andra världskriget,
varför skulle vi inte kunna vara det nu också
?

Eller menar ni seriöst att det som sker nu är värre än det som skedde under andra världskriget när miljontals dog i våra grannländer.
När miljoner dog en hemsk död i koncentrationsläger?

Erkänn för er själva att ni inte vill vara neutrala för att ni är homo-russofober.
För vad är det som hindrar dig egentligen?
Du vet att vi lättare skulle kunna bistå de som behöver hjälp om vi höll oss neutrala,
och vi hade också gynnats av fortsatt handel med vår vän Ryssen.

Älskar du krig så mycket att du inte vill att konflikten ska ta slut?
Det bästa och enda sättet för kriget att ta slut är att fredssamtal hålls.

Det borde alla ha lärt sig i grundskolan!
Ingen fred har skipats utan fredssamtal!

Detta är ämnet för tråden:
Varför kan vi inte bara vara neutrala och fortsätta se Ryssen som vår vän och handelskamrat?
Men jag vill även passa på att lyfta fram tre citat från bibeln som kanske kan inspirera:

Ordspråksboken 3:30 säger:
"Tvista icke med någon utan sak, då han icke har gjort dig något ont"

Känns inte det igen?
Här är en annan bibelvers som beskriver de homo-russofobiska krigshökarna väl:
"Lik en som griper en hund i öronen är den som förivrar sig vid andras kiv, där han går fram."
(Ordspråksboken 26:17)

Slutligen:
"Du skall icke hämnas och icke hysa agg mot någon av ditt folk, utan du skall älska din nästa såsom dig själv. Jag är HERREN."
(3 Mosebok 19:18)

Ordet är fritt. Men tona gärna ner homo-russofobin i tråden.

Det finns de som vill att du skall kriga mot din vän Goseigen, bara för att jag har gjort något du inte förstår.

Ge mig det du har - och var glad.

Det tillhör mig, och om du krigar för din uppfattning, kan du läsa alla samma citat du har skrivit, och fråga dig varför du skall slänga ut mig ur MITT hus och bryta avtal.

De enda som är homofober är förövrigt ryssarna och tokhögern, så varför kom du ens att fundera över sådant?

Människovän som jag är tycker jag inte heller att du bara skall dela med dig till mig, utan i en konflikt du inte förstår är det bäst att du talar om vem du är så att alla rättmätigt kan njuta av det du har, för själv har du ju ingen rätt, liksom du inte ger Ukraina någon rätt.

Kör hårt.

Du verkar ju vara kristen och stället säkert upp nu när du ser dina fina argument applicerade på dig själv.

Ibland får man lida... men Jesus tackar dig i det kommande.

Och beundrar dig för att du inte krigshetsar utan ädelt ger andra det som ändå inte är ditt, och där konflikten handlar om något du inte förstår.
Citera
2022-06-04, 02:00
Medlem
Fimbulramns avatar
Citat:
Jag är väl påläst

Nej, du är ett troll. Vi har inte varit neutrala. Ryssland har inga vänner. Ni är översittare som attackerar grannländer. Ni höll halva Europa som gisslan i flera årtionden. Ni är fega våldsamma lögnare.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Bombni...gn%C3%A4s_1944

Nej, Ryssland kan aldrig bli vän med Sverige. Du är verkligen usel på historia, argumentation och logik. Ryssland är landet som har haft alla möjligheter att blir ett rikt välmående land och en tillgång för resten av världen. Ni har istället valt att bli jordens och mänsklighetens analcancer. Allt ni rör vid blir smutsigt, fult och nedgånget. Det finns ingen annan så dysfunktionell motsvarighet i naturen.
Citera
2022-06-04, 02:12
Medlem
Hursomhelstings avatar
Det är väl så här att vår kära kornbod Ukraina att hade vi varit där och bara tjänat pengar på att landet är korrupt och underutvecklat, bättre är lite pengar till Ukraina än inga pengar alls så att säga.
Vi hade köpt deras spannmål, grödor, vegetabiliska oljor, skog, kött och alkohol, dvs ren alkohol i bulk, detta i sin tur hade kunnat ge landet ett högre välstånd, vi hade kunnat influera dem till demokrati, gjort dem rumsrena.
Man valde dock en annan väg, att spä på deras villfarelser om herrefolket, det man inte får här i Sverige det fick man hålla på med där, det är alltså okej att man är en nazist om man åker till till Ukraina för att ta i tu med "undermänniskorna".
Nu vart det väldigt konstigt... det är inte rumsrent att var en nationell i Sverige men att det är heroiskt och fosterländskt att vara en svensk och nazist och strida för Ukraina mot ryssar då att det är det samma som att kämpa för Sverige!

Det är här som politiker varken vill förklara sig eller på något sätt göra ett avkall på utan tvärtom, vi skänker mer vapen och att det är precis så som jag har ställt upp det och då är Sverige ej neutralt utan i praktiken en Fi till dem rysktalande i Ukraina och med den utvecklingen som är även Ryssland.

Det är så djävla långt och illa drivet att Neutral det kan vi i princip glömma, Sverige måste in i NATO.
Citera
2022-06-04, 03:01
Medlem
Jag tror Maggan tar tillfället i akt för att visa att Sverige också är en ”stark” nation. För Sverige kommer aldrig att vara först med att skapa krig med någon. Men nu när det är krig i Europa hoppar hon på tåget.

Väldigt onödigt då hon utsätter ett helt lands befolkning som inte ens bryr sig om Nato.
Citera
2022-06-04, 04:16
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Ryssland attackerar Ukraina. Och vi ska vara neutrala? Ok.

USA attacker Irak - Neutrala
USA attackerar Afghanistan - Neutrala
USA attackerar Libyen - Neutrala
USA attackerar Jugoslavien - Neutrala
USA attackerar Vietnam - Neutrala

Osv..

Ryssland attackerar Ukraina - SKICKA VAPEN OCH GÅ MED I NATO!!!!

Ni är hjärntvättade jävla cucks alla i det här landet. Patetiskt.
Citera
2022-06-04, 04:29
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87

Osv..

Så är det och propaganda via MSM fungerar. Folk är idioter och kan inte tänka självständigt.
F.ö. talade MSM om för oss att USA gjorde rätt och USAs alla krig var berättigade.
Citera
2022-06-04, 04:46
Medlem
goseigens avatar
Citat:

Osv..

Eller så är vi bara mer intresserade av Ukraina?

Om du erinrar dig fanns det massiva demonstrationer mot olika USA-demonstrationer.

Eftersom du använder ordet cucks är jag rätt säker på att det är du som är hjärntvättad.

Berätta lite för oss hur en riktig man skall vara och sedan att det är en ryss.
Citera
2022-06-04, 05:11
Medlem
Att bli neutrala på riktigt vore ett misstag. Sverige borde fortsätta med låtsas vara neutrala men i själva verket vända kappan efter vinden och alltid se till att man är på den starkaste och vinnande sidan utan att faktiskt behöva delta i några konflikter.

Med det i åtanke är det förstås också ett misstag att gå med i Nato, vi måste vara alliansfria för att den strategin ska fortsätta fungera. Ett natomedlemskap är en garanti för att vi kommer bli indragna i konflikter som rör andra Natoländer.
Citera
2022-06-04, 05:12
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Du är en cuck. Jag skulle kunna örfila upp dig och knulla din fru framför dig och du hade börjat gråta.

Nej det hade du inte kunnat göra - hela grejen att du ens funderar över det säger oss bara att du måste runka mer och banka på saker mer.

Inget av det du skriver har någon betydelse för Ukraina eller vad som händer där.

När du har tillfrisknat kommer du att förstå det.

PS, jag rövknullade och satte på redan dina föräldrar och andra i din tidigare släkt.

Du försöker bara örfila upp något du inte är själv.

(Ni andra friska människor kan strunta i den delen av meddelandet.)

Men, Doxycyklin87, vem är det nu som är cucken?

Och du, kör nu inte en kamikazeattack. Det finns säkert något i ditt liv att vara glad över, förutom att skriva ordet cuck i ett inlägg.
Citera
2022-06-04, 05:19
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Orkar inte ens läsa vad du skriver ditt mongo. Du och ditt folk är ett gäng cucks. Istället för att ta illa upp borde du/ni ta det till er och försöka förändras.

Så vi sammanfattar ditt inlägg med att du inte orkar läsa.

Typisk cuck.

Jag vet inte vad du inbillar dig här, men du verkar för tillfället vara slak.

Ska vi säga så, en slak människa som njuter av att ryssar mördar utan att göra något själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in