2022-06-03, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Nei, det er ikke sprikende forklaringer om dette. Det er kun et sted at mengde blod har blitt adressert og det er i nevnte TV2-dokumentar.
Og det er mye blod.

Höll TEH på att förblöda då?
Citera
2022-06-03, 22:27
Medlem
Citat:
Nei, det er ikke sprikende forklaringer om dette. Det er kun et sted at mengde blod har blitt adressert og det er i nevnte TV2-dokumentar.
Og det er mye blod.
Og hva er galt med det?
Han knuste lampe og blødde - mye - hva er problemet - hva er det ved det som gjør badekarhistorien usann og hvorfor forstår ikke politiet det?
Hvorfor er ikke TEH mistenkt eller siktet?

Hvordan vet vi at TV2 har vært nøyaktige her når vi bare har den kilden?
Citera
2022-06-03, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Og hva er galt med det?
Han knuste lampe og blødde - mye - hva er problemet - hva er det ved det som gjør badekarhistorien usann og hvorfor forstår ikke politiet det?
Hvorfor er ikke TEH mistenkt eller siktet?

Hvordan vet vi at TV2 har vært nøyaktige her når vi bare har den kilden?

Jeg har ikke sagt at det er noe galt i det. Jeg ønsker å forstå hvordan så mye blod havner på gulvet av at glassskår treffer rygg.
Citera
2022-06-03, 22:34
Medlem
Citat:
Jeg har ikke sagt at det er noe galt i det. Jeg ønsker å forstå hvordan så mye blod havner på gulvet av at glassskår treffer rygg.
Det var det da - hvor mye blod?
Hvordan vet TV2 at det var mye blod hvis det var vasket vekk?
Citera
2022-06-03, 22:34
Medlem
Enneagrams avatar
Da ser det ut til at tråden er «back to basic». Er det noe nytt fra de finske skoger? Det var for såvidt spennende å lese om. Tror dere Finland-sporet er bare tull?
Citera
2022-06-03, 22:36
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Da ser det ut til at tråden er «back to basic». Er det noe nytt fra de finske skoger? Det var for såvidt spennende å lese om. Tror dere Finland-sporet er bare tull?

Ja jag tror det...
Citera
2022-06-03, 22:40
Medlem
Her har vi en glasskuppel på 770 gram.
Hvis den knuser og mesteparten kommer i en bit med spiss så får du selvfølgelig et blødende kutt.
https://www.elektroimportoren.no/skrubeslag-m-glasskuppel-b22/3003200/Product.html
Citera
2022-06-03, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Jeg mener ikke noe om det så lenge det er så sprikende forklaringer om det.

Som utgangspunkt mener jeg at hvis det var noe galt med badekarhistorien ville noen ha sittet i varetekt.

Han kanskje spiser albyl-e eller annen blodfortynnende, da fosser blodet fra kutt.

Om det skulle være enten TH eller TEH som har blødd på AEs bad, og vasket opp blodet etterpå, også om dette skjedde kvelden før forsvinningen, så er ikke det noen straffbar handling.

Det er ikke straffbart å blø. Det er ikke straffbart å vaske opp blod heller. Disse forholdene alene gir ikke grunnlag for varetektsfengsling.

Hadde politiet funnet AEs + THs blod i denne blodvasken, ville kanskje saken ha forholdt seg annerledes. Men nå vet vi jo at det er umulig å fastsette alder på blodspor. Eventuelle blodspor fra AE kan være gamle, ikke unaturlig i og med at funnstedet er omtalt som hennes bad, og blodspor fra TH kan være fra kvelden før forsvinning. Fremdeles ikke grunnlag for varetektsfengsling av TH.

Det som har skjedd på badet kan være noe lignende ... dette.

Hvis det delvise DNAet som har vært omtalt av politietnble funnet i forbindelse med blodvask på badet i 2. etasje, og Y-kromosomet ble identifisert uten å kunne skille mellom TH og TEH, og eventuelle andre mannlige slektninger i THs blodslinje, og badekarhistorien dukket opp første gang mens delvis DNA var det beste resultatet politiet hadde fått fra blodvasken, og det på et senere tidspunkt lyktes å fremskaffe full DNA-profil som identifiserte TH og utelukket TEH. Da kan TH ha blitt avslørt i å ha tvunget TEH til å lyve for seg.

Da kan dna-bevisene fra blodvasken gå inn i en indisie- eller bevis-kjede, som understøtter et handlingsforløp, som beviser at TH har drept, og eller medvirket til drap, av AE.

Før det kan tas ut tiltale må det lukkes en hel rekke med falske spor og løse ender. Bla kryptosporet. Og helst også finne levningene av AE. Etterforskningen må ferdigstilles 100% før det blir tatt ut tiltale.
Citera
2022-06-03, 22:52
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Ja jag tror det...

Jeg forstår ingen ting av it-språk, men syns det er spennende med alt som kunne føre videre til en oppklaring av saken.
Citera
2022-06-03, 22:56
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Jeg forstår ingen ting av it-språk, men syns det er spennende med alt som kunne føre videre til en oppklaring av saken.

det mesta av kryptogrejerna måste jag lita på experterna i tråden
men intressant att polisen faktiskt använder det här fallet för att utveckla och bygga kunskap om just detta, så håller med dig där
Citera
2022-06-03, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Om det skulle være enten TH eller TEH som har blødd på AEs bad, og vasket opp blodet etterpå, også om dette skjedde kvelden før forsvinningen, så er ikke det noen straffbar handling.

Det er ikke straffbart å blø. Det er ikke straffbart å vaske opp blod heller. Disse forholdene alene gir ikke grunnlag for varetektsfengsling.

Hadde politiet funnet AEs + THs blod i denne blodvasken, ville kanskje saken ha forholdt seg annerledes. Men nå vet vi jo at det er umulig å fastsette alder på blodspor. Eventuelle blodspor fra AE kan være gamle, ikke unaturlig i og med at funnstedet er omtalt som hennes bad, og blodspor fra TH kan være fra kvelden før forsvinning. Fremdeles ikke grunnlag for varetektsfengsling av TH.

Det som har skjedd på badet kan være noe lignende ... dette.

Hvis det delvise DNAet som har vært omtalt av politietnble funnet i forbindelse med blodvask på badet i 2. etasje, og Y-kromosomet ble identifisert uten å kunne skille mellom TH og TEH, og eventuelle andre mannlige slektninger i THs blodslinje, og badekarhistorien dukket opp første gang mens delvis DNA var det beste resultatet politiet hadde fått fra blodvasken, og det på et senere tidspunkt lyktes å fremskaffe full DNA-profil som identifiserte TH og utelukket TEH. Da kan TH ha blitt avslørt i å ha tvunget TEH til å lyve for seg.

Da kan dna-bevisene fra blodvasken gå inn i en indisie- eller bevis-kjede, som understøtter et handlingsforløp, som beviser at TH har drept, og eller medvirket til drap, av AE.

Før det kan tas ut tiltale må det lukkes en hel rekke med falske spor og løse ender. Bla kryptosporet. Og helst også finne levningene av AE. Etterforskningen må ferdigstilles 100% før det blir tatt ut tiltale.
Hvis TEH har blødd så er det hans sitt blod de finner.
Nå har ikke jeg faglig bakgrunn her men jeg tviler på at du finner en delvis DNA fra blod, den er nok fullstendig.

Hvis DNA bevisene beviste noe som helst av det sludderet du kommer med her så ville noen ha sittet i fengsel - så enkelt er det.

Huset er ferdig undersøkt og tilbakelevert for - 2 år siden?
De har ikke tiltalt noen eller siktet TEH så vi må nesten tro at de ikke har funnet beviser.

Jeg er enig i at saken må etterforskes ferdig før det tas ut tiltale.

Problemet mitt er at TH er helt ferdig etterforsket uten at de har funnet noe, hvis de hadde det ville de visst hvem som var inne i S4.
Den kunnskapen har ikke etterforskningen av TH skaffet og når det er det han er mistenkt for - å ha leid inn noen til å utføre drapet - har de nok ikke funnet noe som helst.

Det enste syltynne håpet dere har nå er at når/om en ekte GM tas at han har kobling til TH og det finner jeg tvilsomt.
Citera
2022-06-03, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Legger man til litt vrangvilje så skjønner man ikke at et moppeskaft faktisk er en stang, og da må det til teskje og 30 innlegg for å forklare det åpenbare.

https://www.ronda.no/produkter/hverdagshjelpemidler-adl/diverse/teleskopstang-til-mopp
takk for velviljen og ikke vrangviljen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in