2022-06-03, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Jeg skrev i går om dette, et lite utdrag:

Fra TV2-dokumentaren:

“Glasskår treffer sønnen i ryggen som begynner å blø. Han bruker 1,5 time på rydde opp, men reiser hjem før det er ferdig. At det har skjedd blodvask i huset bare noen timer før AEH skaper støy i etterforskningen...”

Hva skal til for at et sår på ryggen blør på en sånn måte at man må til med blodvask?
Dersom man får overfladisk kutt fra glasskår i øvre del av rygg vil vel blodet renne nedover ryggen og det vil ta mye tid før blodet faktisk når gulvet? Og man vil vel innen den tid finne et håndkle eller annet for å stoppe blødningen fra kutt?

I det scenario at blodet ikke renner, men spruter fra ryggen, hva slags kutt snakker vi om da?

Det må være ganske dypt og alvorlig kutt i så fall, noe som gjør at man må på legevakten? Er det derfor han reiser fra stedet midt i vasken av sitt eget blod? Er besøk på legevakten den kvelden ville styrket troverdigheten til historien, så rart at dette ikke blir nevnt av TV2 dersom det var tilfelle.
Jeg tror du legger for mye i ordet "blodvask" - det behøver ikke bety mer enn at det har vært vasket vekk blod, veldig veldig nært et åsted og at det derfor er interessant.
De vil kunne bekrefte hvem sitt blod det er.
At det skaper støy har jeg full forståelse for.

Problemet mitt er at det nå defineres mengde som mye og ikke dråper - det har vi ikke dekning for.

Dette var også kjent når de forsøkte å få TH fengslet uten at retten mente det holdt.
Citera
2022-06-03, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Jeg tror du legger for mye i ordet "blodvask" - det behøver ikke bety mer enn at det har vært vasket vekk blod, veldig veldig nært et åsted og at det derfor er interessant.

Problemet mitt er at det nå defineres mengde som mye og ikke dråper - det har vi ikke dekning for.

Dette var også kjent når de forsøkte å få TH fengslet uten at retten mente det holdt.

Det er nok du som legger for lite i ordet «blodvask», er jeg redd.

Dersom du ser episode 1 av TV2-dokumentaren fra 10.30 og utover ser du hvordan TV2 har rekonstruert blodvasken. Her ser du synlig mye blod både på gulv og i kluten han vasker med.

Så jeg tror de spørsmålene jeg stiller knyttet til dette er mer relevante. Hvordan kommer det så mye blod på gulvet av at glasskår treffer ryggen hans? Osv.
Citera
2022-06-03, 22:14
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Jeg har sett programmet og lest det meste men ikke fått med meg noe om mengden blod.

Det er du som spesifiserer mengden til mye, du understreker det med å si at det ikke var snakk om dråper.

Da lurer jeg på hva du vet som jeg har gått glipp av.

Når du i stedet for å oppdatere meg starter med spydigheter tolker jeg det til at du har funnet på bevis - enda en gang.

Da er det ikke jeg som har en agenda og ødelegger tråden - men du!
Du fyller den med fakta som ikke stemmer, du og et par til

Edit: Her kan du lese hva du selv har skrevet:

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Da tolker jeg det til at det bare var noe du fant på, eller?

Citat:
Det er slik jeg kjenner det og slik det er beskrevet flere steder.

Problemet nå er at det påstås at det var mye blod og ikke dråper - at mengden er definert.

Jeg ser nå av svarene til nøtteskrika at det bare var innbilt "kompetangse" og ikke noe å bry seg om.

Citat:
Jeg skrev i går om dette, et lite utdrag:

Fra TV2-dokumentaren:

“Glasskår treffer sønnen i ryggen som begynner å blø. Han bruker 1,5 time på rydde opp, men reiser hjem før det er ferdig. At det har skjedd blodvask i huset bare noen timer før AEH skaper støy i etterforskningen...”

Hva skal til for at et sår på ryggen blør på en sånn måte at man må til med blodvask?
Dersom man får overfladisk kutt fra glasskår i øvre del av rygg vil vel blodet renne nedover ryggen og det vil ta mye tid før blodet faktisk når gulvet? Og man vil vel innen den tid finne et håndkle eller annet for å stoppe blødningen fra kutt?

I det scenario at blodet ikke renner, men spruter fra ryggen, hva slags kutt snakker vi om da?

Det må være ganske dypt og alvorlig kutt i så fall, noe som gjør at man må på legevakten? Er det derfor han reiser fra stedet midt i vasken av sitt eget blod? Er besøk på legevakten den kvelden ville styrket troverdigheten til historien, så rart at dette ikke blir nevnt av TV2 dersom det var tilfelle.

Citat:

som ni verkligen vet så är blodtvätt inget man gör när det blöder en droppe, då är det mycket mer än en droppe och ingen av oss vet vad domstolen kom fram till om detta och även om ni ljuger om detta hela tiden så vet inte vi heller vad domstolen tyckte om detta....
ps, jag vet vad jag skriver så sluta med att spela dum på min bekostnad
Citera
2022-06-03, 22:14
Medlem
Citat:

Dersom du ser episode 1 av TV2-dokumentaren fra 10.30 og utover ser du hvordan TV2 har rekonstruert blodvasken. Her ser du synlig mye blod både på gulv og i kluten han vasker med.

Så jeg tror de spørsmålene jeg stiller knyttet til dette er mer relevante. Hvordan kommer det så mye blod på gulvet av at glasskår treffer ryggen hans? Osv.
Jeg synes den dokumentaren var litt unøyaktig.
Den plasserte også en stor blodpøl i bunnen av trappa, den var ny, det vi kjente fra før var ørsmå bloddråper og vi har ikke hørt noe mer om den andre steder.
Jeg synes de kunne spesifisert det bedre.

Nå er de litt uenige med sin egen bok som bare sier at det ble blødd, der nevner de ikke mengde.
Citera
2022-06-03, 22:15
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:

bra fråga
Citera
2022-06-03, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
som ni verkligen vet så är blodtvätt inget man gör när det blöder en droppe, då är det mycket mer än en droppe och ingen av oss vet vad domstolen kom fram till om detta och även om ni ljuger om detta hela tiden så vet inte vi heller vad domstolen tyckte om detta....
ps, jag vet vad jag skriver så sluta med att spela dum på min bekostnad
Vi vet at domstolen ikke fant grunn til å mistenke TH for å ha drept sin kone.
Det er ganske sterkt.

Ordet blodvask forteller ingenting om mengden, det er en konstruksjon fra din side
Citera
2022-06-03, 22:17
Medlem
Citat:
Jeg synes den dokumentaren var litt unøyaktig.
Den plasserte også en stor blodpøl i bunnen av trappa, den var ny, det vi kjente fra før var ørsmå bloddråper og vi har ikke hørt noe mer om den andre steder.
Jeg synes de kunne spesifisert det bedre.

Nå er de litt uenige med sin egen bok som bare sier at det ble blødd, der nevner de ikke mengde.

Gitt at mengden blod er i tråd med det TV2 viser i dokumentaren og ikke bare er noe de tar ut av løse lufta - hvordan mener du at så mye blod er på gulvet etter å ha fått kutt på ryggen?
Citera
2022-06-03, 22:18
Medlem
Citat:

Påhitt
Citera
2022-06-03, 22:21
Medlem
Citat:
Gitt at mengden blod er i tråd med det TV2 viser i dokumentaren og ikke bare er noe de tar ut av løse lufta - hvordan mener du at så mye blod er på gulvet etter å ha fått kutt på ryggen?
Jeg mener ikke noe om det så lenge det er så sprikende forklaringer om det.

Som utgangspunkt mener jeg at hvis det var noe galt med badekarhistorien ville noen ha sittet i varetekt.

Han kanskje spiser albyl-e eller annen blodfortynnende, da fosser blodet fra kutt.
Citera
2022-06-03, 22:21
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Vi vet at domstolen ikke fant grunn til å mistenke TH for å ha drept sin kone.
Det er ganske sterkt.

Ordet blodvask forteller ingenting om mengden, det er en konstruksjon fra din side

nu fantiserar du igen, att TH släpptes har inget med detta att göra och jag har tagit dig i upprepade lögner idag och du fortsätter fortfarande, tragisk...
Citera
2022-06-03, 22:24
Medlem
Citat:
Jeg mener ikke noe om det så lenge det er så sprikende forklaringer om det.

Nei, det er ikke sprikende forklaringer om dette. Det er kun et sted at mengde blod har blitt adressert og det er i nevnte TV2-dokumentar.
Og det er mye blod.
Citera
2022-06-03, 22:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
flaggstanga han brukte til å moppe og knuse lampe med.la stå. Det var ikke ei lysekrone han knuste
Svingstang?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in