2022-06-03, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missas79
Såklart vill man se!
Jag vill också se.
Citera
2022-06-03, 21:27
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJay97
Jag har arbetat med Olof tidigare när jag bodde i Sveg, det jag kan nämna från mitt perspektiv är att det känns helt overkligt att han är misstänkt för detta, kunde inte ens föreställa mig att människan har begått ett sådant här brutalt brott, men skenet kan bedra som man brukar säga..

Det någon nämnde tidigare i konversationen om att han spelar datorspel är helt korrekt, det gör han hela tiden när han inte jobbar, otroligt duktig på det han gjorde på jobbet, hjälpte en från och till och var riktigt trevlig. Blir spännande hur detta fall kommer tas vidare, rättvisa måste skipas.

Vad jobbade han med?
Citera
2022-06-03, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missDementia
Är man sexualsadist så njuter man av minnet vet du.
Att han gått tillbaks och ritat av osv tyder också på visst mått av njuteri. Iaf ihögst troligt ingen skam och ingen ånger.

Ja riktigt otäckt att han faktiskt gjort så.
Citera
2022-06-03, 22:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JayJay97
Jag har arbetat med Olof tidigare när jag bodde i Sveg, det jag kan nämna från mitt perspektiv är att det känns helt overkligt att han är misstänkt för detta, kunde inte ens föreställa mig att människan har begått ett sådant här brutalt brott, men skenet kan bedra som man brukar säga..

Det någon nämnde tidigare i konversationen om att han spelar datorspel är helt korrekt, det gör han hela tiden när han inte jobbar, otroligt duktig på det han gjorde på jobbet, hjälpte en från och till och var riktigt trevlig. Blir spännande hur detta fall kommer tas vidare, rättvisa måste skipas.
Har du koll på vad för typ av spel, filmer etc som Olof ägnade sig åt?
Har du varit hemma hos honom? Besitter du någon bild eller användarnamn som han använde i gamingsammanhang?
Citera
2022-06-03, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har du koll på vad för typ av spel, filmer etc som Olof ägnade sig åt?
Har du varit hemma hos honom? Besitter du någon bild eller användarnamn som han använde i gamingsammanhang?

Han spelade väldigt ofta World Of Tanks vill jag minnas, filmer och serier och dylikt har jag inte den blekaste över, kan inte lämna info där tyvärr, vet tyvärr inte vad han har för nickname eller avatarbilder på spelkonton, vill minnas att jag har snackat med han på discord kan kolla upp det..

Ja, jag har varit hem till honom, det var ingenting jag reagerade över hemma hos honom, välstädat var det vill jag minnas, det jag dock la märke till var att han inte hade någon soffa i vardagsrummet utan det var ett skrivbord i vardagsrummet med dubbla skärmar och en stor gamingdator, brevid där hade han en arbetsbänk, har ett stort intresse för teknik och vill laga saker, löda etc…. Det är väl det jag kan minnas så gott minnet blickar tillbaka.
Citera
2022-06-03, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Vad jobbade han med?

Skicka PM för info.
Citera
2022-06-04, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UtanLeg
finns ju dom som begår ett grovt brott tex mord och sen inte så mycket som snattar en jenka, och det är ju tecken på en psykisk störning. en störning som fungerar som ett epilepsianfall, man kan bara gå och hoppas på att det inte händer igen

Är det? Eller så är det bara helt vanligt mänskligt beteende som utvecklats och som triggas igång i brist på impulskontroll.

Det är väldigt svårt att prata om huruvida en person har eller inte har en psykisk störning i generella termer. Särskilt inte när det kommer till så allvarliga saker som sexualsadistiska mord.

Ofta triggas dessa ”anfall” igång av något och kommer inte som en som en blixt från klar himmel.
Citera
2022-06-04, 01:28
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:
finns ju dom som begår ett grovt brott tex mord och sen inte så mycket som snattar en jenka, och det är ju tecken på en psykisk störning. en störning som fungerar som ett epilepsianfall, man kan bara gå och hoppas på att det inte händer igen

Vad är det för psykisk störning du tänker på vars symptom innefattar att man begår ett mord och sedan går runt och hoppas att mordanfallet inte drabbar en igen likt ett epilepsianfall?
Citera
2022-06-04, 02:16
Medlem
GaTuSoPPaReNs avatar
Hade gärna sett bilden på Malins kranium, för att verifiera åklagarens vy om att det finns slående likheter med Malins kranium och den tätt inpå gripandet målade teckningen av just ett kranium. D.v.s ett par märken i pannan, ögonhålorna samt bindvävstrådarna som går mellan nackkota sex och sju.

Ser att tingsrätterna censurerar känsliga uppgifter. Men det borde väl gå att få ut dessa bilder iallafall? Vet att några i tråden har denna bild.
Citera
2022-06-04, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Är det? Eller så är det bara helt vanligt mänskligt beteende som utvecklats och som triggas igång i brist på impulskontroll.

Det är väldigt svårt att prata om huruvida en person har eller inte har en psykisk störning i generella termer. Särskilt inte när det kommer till så allvarliga saker som sexualsadistiska mord.

Ofta triggas dessa ”anfall” igång av något och kommer inte som en som en blixt från klar himmel.
det kan ju knappast varit planerat med tanke på att mordet skedde ett stenkast från hans hem. är det otänkbart att han fick ett "anfall" just då när han var ute och promenerade?

dessutom är det få som diskuterar hur fan (med tanke på att det rör sig om ett sexualmord) han fick ståkuk utomhus, i en skogsglänta, i 20 minus, mitt i vintern
Citera
2022-06-04, 04:28
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
det kan ju knappast varit planerat med tanke på att mordet skedde ett stenkast från hans hem. är det otänkbart att han fick ett "anfall" just då när han var ute och promenerade?

dessutom är det få som diskuterar hur fan (med tanke på att det rör sig om ett sexualmord) han fick ståkuk utomhus, i en skogsglänta, i 20 minus, mitt i vintern
Nja, inte hört om 20 minus?

Han kan ha haft fantasier och när han ser Malin tar han sin chans?
Ja att göra det han gjort kan ha triggat igång en massa adrenalin hos honom så han inte kände kylan värst mycket? Sen vem vet när han återkom till mordplatsen/graven?
Kan ha varit betydligt varmare då?
Citera
2022-06-04, 05:39
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruprecht
Jag utgår från att han ritade skallen + GOP efter att han sett nyhetsinslaget med filmen från Malins rum.
Så du menar att han på 90-talet, alltså innan vi kunde med lätthet frysa en bild och förstora och titta närmare på saker skulle alltså Olof se två dockor swisha förbi i bakgrunden i ett nyhetsinslag och detta gjorde alltså att han gjorde "GOP-teckningen", du finner inte detta på något vis typ lika långsökt.. Själv finner jag den förklaringen saknar trovärdighet överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in