2022-06-03, 21:25
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Det är Elon som i årtal predikat om att företagskulturen han bedriver absolut minimerar ”kontorsarbetare”.

Men du kan väl redovisa källa på att det just är 10% ”kontorsarbetare” och inte utvecklare som får kicken som du påstår

Det jag menade var att det inte är fabriksarbetare som bygger bilar, batterier och solpaneler, då det är Elobs egna ord. Det är du som drar saker ur röven och menar på att de sparkar specifikt R&D folk.

Skitbra att sparka 10% av de slappaste, så de kan lägga de resurserna på att anställa ny talang framöver.
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2022-06-03 kl. 22:04.
Citera
2022-06-03, 21:30
Medlem
BästeHrMongolids avatar
$600 ser väldigt troligt ut. All heder åt @MauroBianchi24 på Twitter.
Citera
2022-06-03, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
$600 ser väldigt troligt ut. All heder åt @MauroBianchi24 på Twitter.

Jag sa åt dig att aktien kommer nå 550$ när den stod vid 1050 👍 hoppas du inte förlorar allt för mycket pengar
Citera
2022-06-03, 21:38
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Jag sa åt dig att aktien kommer nå 550$ när den stod vid 1050 👍 hoppas du inte förlorar allt för mycket pengar

Ta fram en länk som stödjer ditt påstående om att de sparkar R&D personal istället för att låtsas att du har en aning, din klåpare.
Citera
2022-06-03, 21:44
Medlem
Citat:
Ta fram en länk som stödjer ditt påstående om att de sparkar R&D personal istället för att låtsas att du har en aning, din klåpare.

Något sur låter du?, skulle du lyssnat på mig hade du inte behövt 80% för att komma upp till samma nivå igen.

Du kan ju använda uteslutningsmetoden, inga personer som arbetar med produktion ryker, vilket medför att inga HR människor heller ryker. Och inget ”techbolag” har >10% av arbetarna som har helt meningslösa kontorsjobb. Det blir utvecklare som ryker. Gissningsvis sitter dem som arbetar på den fantastiska Roboten ganska löst.

Du är betydligt mindre civiliserad nu än när kursen stod vid 1200, sluta investera med känslor gubben
Senast redigerad av job230ge 2022-06-03 kl. 21:50.
Citera
2022-06-03, 21:53
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Något sur låter du?, skulle du lyssnat på mig hade du inte behövt 80% för att komma upp till samma nivå igen.

Du kan ju använda uteslutningsmetoden, inga personer som arbetar med produktion ryker, vilket medför att inga HR människor heller ryker. Och inget ”techbolag” har >10% av arbetarna som har helt meningslösa kontorsjobb. Det blir utvecklare som ryker. Gissningsvis sitter dem som arbetar på den fantastiska Roboten ganska löst

Du projicerar.
Ingen källa på detta alltså? För dina egna ideer väger ju inte så tungt hos mig direkt.
Citera
2022-06-03, 21:57
Medlem
Citat:
Du projicerar.
Ingen källa på detta alltså? För dina egna ideer väger ju inte så tungt hos mig direkt.

Du kastar dig runt med hittepå om att det endast är kontorsarbetare, men du kräver källor av alla andra men redovisar aldrig själv.

Inte bara det kastar du ur dig påståenden som

”De sparkar de 10% sämsta så de kan anställa 10% nya sen”

Lev som du lär Hrmongo
Citera
2022-06-03, 22:03
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Du kastar dig runt med hittepå om att det endast är kontorsarbetare, men du kräver källor av alla andra men redovisar aldrig själv.

Inte bara det kastar du ur dig påståenden som

”De sparkar de 10% sämsta så de kan anställa 10% nya sen”

Lev som du lär Hrmongo

Förstår om du förutsätter att Tesla sparkar 10% av de bästa.
Citera
2022-06-03, 22:13
Medlem
Citat:
Förstår om du förutsätter att Tesla sparkar 10% av de bästa.

Det var inte det som var poängen, du tror att Tesla kommer anställa massa nya sen. Elon har antagligen sett data på att nya ordrar inte kommer in i samma takt som de rampar och drar därför i handbromsen nu.

Att folk tolkar detta som bullish bekräftar bara absurditeten bland sektmedlemmarna. P/E 95 ser rimligt ut tills tillväxten börjar vika, då kommer Tesla sakta men säkert konvergera mot industrins p/e 10. Den resan skulle inte jag vilja vara med på
Citera
2022-06-03, 22:14
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Det var inte det som var poängen, du tror att Tesla kommer anställa massa nya sen. Elon har antagligen sett data på att nya ordrar inte kommer in i samma takt som de rampar och drar därför i handbromsen nu.

Att folk tolkar detta som bullish bekräftar bara absurditeten bland sektmedlemmarna. P/E 95 ser rimligt ut tills tillväxten börjar vika, då kommer Tesla sakta men säkert konvergera mot industrins p/e 10. Den resan skulle inte jag vilja vara med på

Jag sa "kan".
Citera
2022-06-03, 22:16
Medlem
Citat:
Jag sa "kan".

Ja, Tesla ”kan” också bygga självkörande bilar, och ”kan” bygga humanoida robotar. Rimligheten talar för annat.

Ses på 550$
Citera
2022-06-03, 22:18
Medlem
Citat:

Skitbra att sparka 10% av de slappaste, så de kan lägga de resurserna på att anställa ny talang framöver.

HAHAHA

Precis det jag förstod att det skulle komma som försvar av nedskärningarna.. 😂🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in