2022-06-03, 19:20
Medlem
XtraXs avatar
Undra vem som var skyldig vem pengar. Antar att araben var skyldig BO.
Citera
2022-06-03, 19:37
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G2GO
Är han svensk medborgare fortfarande eller numera spansk? Han kan väl begära att blir förflyttad till Sverige och få sitt straff sänkt precis som alla andra? Och bara sitta 2/3 av straffet?
Glöm det! Abbe har begått brottet i Spanien. Spanska regler gäller, det är inte så att man kan börja grina och vill tillbaka till Sverige.
Det är landet man begår brottet i som dömer efter landets lagar.
Citera
2022-06-03, 20:17
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Definitivt, inte har blatten några pengar att låna ut.
Citera
2022-06-03, 20:23
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Definitivt, inte har blatten några pengar att låna ut.

Hörrudu han har ju köpt Rolex klockor för 600k i veckan. 😁
Citera
2022-06-03, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Klart det var så, han försökte ta skulden av daga så att säga, det funkade ju med Annie.

Jag är inte så säker på att Abdalla blir utlämnad, jag är ingen expert på Spansk juridik men jag har en känsla av att Spanskt rättväsende vill klämma åt honom för att statuera ett exempel för andra "Svenska" kriminella som lever "off the grid" på den spanska solkusten, det här är vad jag vet hans andra strike där nere, tror inte dom vill att avskrädet ska skapa mer oreda där nere.

Finns redan exempel på "Svenska" busar som blivit dömda till real time i Spanien.

Fan vad klantig han var som slängde kniven i en buske, amatörfasoner.

Brinn Abbe, ikväll firar jag med grillad oxfile medans du sitter och stammar i Spanskt häkte, skrattar bäst som skrattar sist.
Citera
2022-06-03, 20:40
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Klart det var så, han försökte ta skulden av daga så att säga, det funkade ju med Annie.

Jag är inte så säker på att Abdalla blir utlämnad, jag är ingen expert på Spansk juridik men jag har en känsla av att Spanskt rättväsende vill klämma åt honom för att statuera ett exempel för andra "Svenska" kriminella som lever "off the grid" på den spanska solkusten, det här är vad jag vet hans andra strike där nere, tror inte dom vill att avskrädet ska skapa mer oreda där nere.

Finns redan exempel på "Svenska" busar som blivit dömda till real time i Spanien.

Fan vad klantig han var som slängde kniven i en buske, amatörfasoner.

Brinn Abbe, ikväll firar jag med grillad oxfile medans du sitter och stammar i Spanskt häkte, skrattar bäst som skrattar sist.

Ja hoppas det blir så, de måste ju tröttna på att Europas avskum bosätter sig där och förpestar allt.
Citera
2022-06-03, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr13c
Tyvärr kommer denna avart bli utvisad till sverige för spanien har utlämningsavtal med sverige.
Så han kommer förmodligen dömas i sverige och efter 6 månader är han ute igen och kan fortsätta sitt underbara liv..

Jag undrar om han är tuff mot spansk polis och kaxig i förhören.
Man kan ju alltid hoppas han får sitta i Spanien för vad fan ska vi med han och göra han har ju samma iq som ett skonummer….

Jag har för mig att utlämningsavtal i första hand innebär att om en person från annat land, som Sverige har utlämningsavtal med, flyr till Sverige för att undkomma rättvisan i sitt hemland, kan detta land begära att Sverige griper och utlämnar brottslingen till sitt hemland för lagförning.
I detta fallet har en svensk medborgare begått ett grovt brott i Spanien och blir därmed lagförd, dömd och straffad där. Först efter avtjänat straff kan den dömde återvända hit.
Men kanske någon som är bättre bevandrad i juridik korrigera mig.
Citera
2022-06-03, 20:46
Medlem
Han gick från att trycka 16åriga svennehoror till att åka dit i Spanien asså.
Citera
2022-06-03, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Glöm det! Abbe har begått brottet i Spanien. Spanska regler gäller, det är inte så att man kan börja grina och vill tillbaka till Sverige.

"Temporary release is another lottery, although lately more TRs are being given, I believe. The Prison Administration have sent a bulletin to prison directors recommending they concede these more often to first time offenders and those with short sentences (less than three years). Northern European prisoners and foreigners in general are being asked to take Conditional Freedom in their home Country. The process takes about six months and non-EU prisoners must complete half their sentence. EU treaties make transfers easier as of this year."
Citera
2022-06-03, 21:58
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Nej. Finns EU-regler. Om han vill kommer han bli utlämnad till Sverige och hans påföljd omvandlas till svensk standard. Här är en artikel i ämnet. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...raff-i-sverige
Citera
2022-06-03, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Nej. Finns EU-regler. Om han vill kommer han bli utlämnad till Sverige och hans påföljd omvandlas till svensk standard. Här är en artikel i ämnet. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...raff-i-sverige

Är detta seriöst? Är du hundra på det? Dock borde han få ett högt straff i Sverige också, om man tänker på hans bakgrund? Finns det någon jurist eller liknande i tråden som kan bekräfta?
Citera
2022-06-03, 22:20
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajaninja
Är detta seriöst? Är du hundra på det? Dock borde han få ett högt straff i Sverige också, om man tänker på hans bakgrund? Finns det någon jurist eller liknande i tråden som kan bekräfta?
Ja det är så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in