Citat:
hahahahh tillåt mig skratta. nu står du alltså och blåljuger så öronen trillar av.Kreationism kan endast vara förenligt med evolutionsteorin om man struntar i Bibelns skapelseberättelse och istället tänker sig en Gud som skapade genom evolution (vilket alltså inte stämmer alls med Bibelns skapelseberättelse).
Eller som vissa troende kanske skulle kunna säga, "Skapelseberättelsen ska inte tolkas ordagrant, utan är en grovt förenklad liknelse".
Vad jag anser har jag redan skrivit två gånger till dig, missade du det?
Jag skrev "om jag har förstått rätt så har människan enligt evolutionsteorin utvecklats genom många tidigare arter och dessa tidigare arter har då lämnat efter sig spår i vår nuvarande DNA, men även om dessa spår finns i vårt DNA så är de inte nödvändigtvis aktiverade delar av vårt DNA, utan är bara rester från tidigare existenser. Forskarna anser att det egentligen bara är en mycket liten del av vårt DNA som är aktiverat och styr kroppens tillväxt idag.
En liknelse skulle kunna vara ett datorprogram som genomgått flera versioner och i varje ny version så har nya tillägg gjorts i programkoden och vissa äldre delar sparats för bakåtkompatibilitet med tidigare versioner. Och efter ett stort antal tillägg så har vissa delar som sparats för bakåtkompatibilitet upphört att fungera eftersom det inte längre finns några så gamla versioner, men programkoden finns kvar även om den inte längre används."
Det är ett motargument till din invändning om att det skulle vara konstigt att människan har stora delar av sitt DNA från andra livsformer. Du missar då att det tvärtom skulle vara betydligt större sannolikhet att "kreation" skulle vara troligt om det inte fanns sådana likheter, så genom att påpeka dessa likheter så undergräver du din egen uppfattning.
Eller som vissa troende kanske skulle kunna säga, "Skapelseberättelsen ska inte tolkas ordagrant, utan är en grovt förenklad liknelse".
Vad jag anser har jag redan skrivit två gånger till dig, missade du det?
Jag skrev "om jag har förstått rätt så har människan enligt evolutionsteorin utvecklats genom många tidigare arter och dessa tidigare arter har då lämnat efter sig spår i vår nuvarande DNA, men även om dessa spår finns i vårt DNA så är de inte nödvändigtvis aktiverade delar av vårt DNA, utan är bara rester från tidigare existenser. Forskarna anser att det egentligen bara är en mycket liten del av vårt DNA som är aktiverat och styr kroppens tillväxt idag.
En liknelse skulle kunna vara ett datorprogram som genomgått flera versioner och i varje ny version så har nya tillägg gjorts i programkoden och vissa äldre delar sparats för bakåtkompatibilitet med tidigare versioner. Och efter ett stort antal tillägg så har vissa delar som sparats för bakåtkompatibilitet upphört att fungera eftersom det inte längre finns några så gamla versioner, men programkoden finns kvar även om den inte längre används."
Det är ett motargument till din invändning om att det skulle vara konstigt att människan har stora delar av sitt DNA från andra livsformer. Du missar då att det tvärtom skulle vara betydligt större sannolikhet att "kreation" skulle vara troligt om det inte fanns sådana likheter, så genom att påpeka dessa likheter så undergräver du din egen uppfattning.
har för fan inte sagt att vi inte har nån DNA liknande andra livsformer och djur.
du har ju följt debatten så då kan du ju se att ja skrev att människor har liknande DNA med:
-katter -fiskar -zebror -hästar.
ditt argument håller inte för fem öre.
att du sen försöker va smart och skriva en va du tror är en komplicerad förklaring gör de inte bättre.
försök igen. vart är bevisen för att universum e oändligt? dom har ja inte sett.
va finns bortom denna värld?
finns de fler världar?
ja vet nämligen att djävulen har skapat denna värld. och de gäller oavsett om evolutionsteorin e sann elr inte. evolutionsteorin e vad man kan betrakta som en måttstock för vad vi kan lära oss om vår värld idag, men imorron kan vi lika gärna komma på att vår vetenskap inte var korrekt och verkligheten förhåller sig annorlunda. satanismen, religionen, är de sanna svaret på hur världen fungerar och den kan man bara nå genom intermeditation med djävulen och hans demoner.