2022-06-02, 01:58
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Och då blir det på något vis korrekt att skriva att hästar och zebror inte någonsin varit samma art? Och att påstå att jag ljuger när jag skriver att det är vad du påstod tidigare?
Jag tror som Smeso att du varken förstår evolution eller vad du läser i andras inlägg/svar.

Se där ja.
Jaha - alla djur är samma art och olika arter existerar inte.

Citat:
Nej.
Men kör på i gamla julspår du, vad är det värsta som kan hända?
För att du vill gulligulla med dina posör-ateist-satanister, dricka ett glas vin och runka till din egen självgodhet och narcissism.
Citera
2022-06-02, 02:41
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Jaha - alla djur är samma art och olika arter existerar inte.

Nej. Ingen utom du påstår det.

Lär dig vad evolution och arter faktiskt är om du vill diskutera det, så slipper du skämma ut dig.
Citera
2022-06-02, 10:09
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Nej. Ingen utom du påstår det.

Lär dig vad evolution och arter faktiskt är om du vill diskutera det, så slipper du skämma ut dig.
Och du verkar ha svårt att förstå skriven text.
De inlägget syftade på vad han uttalar sig om.
Citera
2022-06-02, 11:01
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Som sagt, ingen har sagt det du påstår att Sepiritz säger.
Återigen:
"Art" är ett ord som människan har hittat på för att enklare kunna beskriva verkligheten. Ordet "art" har ändrat betydelser ett par gånger i historien. "Art" är alltså bara en rent mänsklig uppfinning. I verkligheten så existerar det egentligen bara en fruktansvärd massa djur som alla är besläktade med varandra på olika långt håll. Jag är närmare besläktad med Sepiritz än vad jag är med en "schimpans" ("schimpans" är också ett ord som människan har uppfunnit själv för att namnge en viss "art"). Jag är närmare besläktad med en "schimpans" än vad jag är med en "hund" ("hund" är också ett ord som människan har uppfunnit själv för att namnge en viss "art"). Jag är närmare besläktad med en "hund" än med en "binnikemask" ("binnikemask" är också ett ord som människan har uppfunnit själv för att namnge en viss "art").

Och eftersom det skulle bli för krångligt att prata om djurriket om man hela tiden måste beskriva det exakta djuret man pratar om så har alltså människan uppfunnit ordet "art" för att samla ihop dom här besläktade djuren i olika grupper.

Förstår du?
Citera
2022-06-02, 12:59
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting

Och eftersom det skulle bli för krångligt att prata om djurriket om man hela tiden måste beskriva det exakta djuret man pratar om så har alltså människan uppfunnit ordet "art" för att samla ihop dom här besläktade djuren i olika grupper.

Förstår du?

"Och mannen gav namn åt alla boskapsdjur, åt fåglarna under himmelen och åt alla markens djur."

1 Mosebok 2:20
Citera
2022-06-02, 13:01
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
"Och mannen gav namn åt alla boskapsdjur, åt fåglarna under himmelen och åt alla markens djur."

1 Mosebok 2:20
"Och åt olika sorters möbler och världens länder, ibland är dom samma."

Kung_Ingenting 13:01
Citera
2022-06-02, 14:23
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ja, de inläggen som du helt tydligt inte förstått.
Sepiritz ironiserade bara över vad du själv påstått och hur självmotsägande det var, men det gick helt över huvudet på dig.
Citera
2022-06-02, 15:50
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ja, de inläggen som du helt tydligt inte förstått.
Sepiritz ironiserade bara över vad du själv påstått och hur självmotsägande det var, men det gick helt över huvudet på dig.
Ja va också sarkastisk, så två fel gör inte ett rätt.
Citera
2022-06-02, 18:02
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ja va också sarkastisk, så två fel gör inte ett rätt.

Fast skillnaden är att Sepiritz var tydligt sarkastisk, men dan du inte var det, och baserat på vad du skrivit tidigare så verkade det snarare som du inte fattat ett dugg, som vanligt.

Så, hur var det nu? Ska du be om ursäkt för att ha ljugit, eller förstår du fortfarande inte?
Citera
2022-06-02, 19:43
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Oj, höhö, "han skrev ett påhopp, nu blev ja nog ledsen!"

Ja är mycket väl ute efter att såra dig och ja skiter helt i om ja ljugit om nåt. Så där har du det, ja bryr mig inte om din ynkliga påpekelse om nåt som inte va "korrekt". Nästa gång kan du ju tänka på att få de att inte låta så oviktigt, ja nästan suckade när ja läste ditt långa men ointressanta inlägg.

Har sett din förra profilbild, en äcklig jävla peddogubbe som gillar att smutskasta folk.
De e def att du har satt på din mamma och bor i hennes källare, sen trycker du ner naiva troende för å må lite bättre.

Mänskligt skräp e va du e.

Ingen substans hittils i ditt inlägg, ja kom hit för å diskutera skapelseberättelsen.
Jesus dog för att djävulen och judarna dödade honom. Han var för god för denna grymma värld
och dom onda vinner alltid. Livet e ingen Hollywoodfilm, i verkligheten blir hjälten spetsad på bål
och brännd i elden.

Där visade du tydligen ditt riktiga ansikte.
För att vara någon som tydligen tror att Jesus dog för att djävulen och judarna dödade honom så uppvisar du absolut inga tecken på att faktiskt bry dig om det.

Vad du skriver om mig berör inte mig det minsta. Dina fantasier stör inte mig, de är ditt problem.

För att ha påstått att du kom hit för att diskutera skapelseberättelsen så har det varit väldigt lite med det från din sida.

Vad med skapelseberättelsen var det som du ville diskutera? Hur illa skriven den är, eller hur korrekt du vill påstå att den skulle vara?
Citera
2022-06-02, 21:23
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Där visade du tydligen ditt riktiga ansikte.
För att vara någon som tydligen tror att Jesus dog för att djävulen och judarna dödade honom så uppvisar du absolut inga tecken på att faktiskt bry dig om det.

Vad du skriver om mig berör inte mig det minsta. Dina fantasier stör inte mig, de är ditt problem.

För att ha påstått att du kom hit för att diskutera skapelseberättelsen så har det varit väldigt lite med det från din sida.

Vad med skapelseberättelsen var det som du ville diskutera? Hur illa skriven den är, eller hur korrekt du vill påstå att den skulle vara?
Du kan ju börja med TS, och gå därifrån.
Tror du att kreationism kan va förenligt med evolutionsteorin?
Vad tror du på egentligen? Ja ser dig mest hacka på andras argument.
Citera
2022-06-02, 21:50
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Du kan ju börja med TS, och gå därifrån.
Tror du att kreationism kan va förenligt med evolutionsteorin?
Vad tror du på egentligen? Ja ser dig mest hacka på andras argument.

Kreationism kan endast vara förenligt med evolutionsteorin om man struntar i Bibelns skapelseberättelse och istället tänker sig en Gud som skapade genom evolution (vilket alltså inte stämmer alls med Bibelns skapelseberättelse).

Eller som vissa troende kanske skulle kunna säga, "Skapelseberättelsen ska inte tolkas ordagrant, utan är en grovt förenklad liknelse".

Vad jag anser har jag redan skrivit två gånger till dig, missade du det?

Jag skrev "om jag har förstått rätt så har människan enligt evolutionsteorin utvecklats genom många tidigare arter och dessa tidigare arter har då lämnat efter sig spår i vår nuvarande DNA, men även om dessa spår finns i vårt DNA så är de inte nödvändigtvis aktiverade delar av vårt DNA, utan är bara rester från tidigare existenser. Forskarna anser att det egentligen bara är en mycket liten del av vårt DNA som är aktiverat och styr kroppens tillväxt idag.
En liknelse skulle kunna vara ett datorprogram som genomgått flera versioner och i varje ny version så har nya tillägg gjorts i programkoden och vissa äldre delar sparats för bakåtkompatibilitet med tidigare versioner. Och efter ett stort antal tillägg så har vissa delar som sparats för bakåtkompatibilitet upphört att fungera eftersom det inte längre finns några så gamla versioner, men programkoden finns kvar även om den inte längre används."

Det är ett motargument till din invändning om att det skulle vara konstigt att människan har stora delar av sitt DNA från andra livsformer. Du missar då att det tvärtom skulle vara betydligt större sannolikhet att "kreation" skulle vara troligt om det inte fanns sådana likheter, så genom att påpeka dessa likheter så undergräver du din egen uppfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in