Citat:
Ursprungligen postat av
xpqr12345
Det jag stör mig på är att hon är (eller åtminstone har varit) väldigt enkelspårig, det är allt eller inget, svart eller vitt.
Och visst, vill man väcka debatt och/eller provocera så kan det mycket väl vara rätt sätt att vara, men om man vill hitta lösningar så är det sällan en bra väg, eftersom världen är långt mer nyanserad än bara sant eller falskt.
Tänker att en förutsättning för att hitta lösningar för något ämne är att frågan man vill diskuteras/debattera blir "het" för så många som möjligt, ju fler infallsvinklar som testas mot varandra desto bättre lösning.
Hon började väl med sin aktivism för typ ett decenium sedan, kan såklart bara tala för mig själv, men på den tiden var frågorna hon driver(drev?) icke-frågor med enkla lösningar. Så hennes lösningsmetod på upplevda problem verkar fungera rätt bra tycker jag.
Exempelvis ansåg jag politisk feminism i Sverige som onödig eftersom män och kvinnor har samma möjligheter i landet, och att fettaktivism var ungefär samma sak som drogaktivism, dvs att det mest handlade om människor som ville få samhället att acceptera deras "dekadenta" livsstil. När hon då var lika enkelspårig som mig, fast med rakt motsatta åsikter, så blev jag triggad som fan och tog debatten.. och först då visade hon sitt sanna jag, och mina argument pulveriserades.