2022-05-30, 10:19
Medlem
papperskulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Det jag stör mig på är att hon är (eller åtminstone har varit) väldigt enkelspårig, det är allt eller inget, svart eller vitt.

Och visst, vill man väcka debatt och/eller provocera så kan det mycket väl vara rätt sätt att vara, men om man vill hitta lösningar så är det sällan en bra väg, eftersom världen är långt mer nyanserad än bara sant eller falskt.

Tänker att en förutsättning för att hitta lösningar för något ämne är att frågan man vill diskuteras/debattera blir "het" för så många som möjligt, ju fler infallsvinklar som testas mot varandra desto bättre lösning.

Hon började väl med sin aktivism för typ ett decenium sedan, kan såklart bara tala för mig själv, men på den tiden var frågorna hon driver(drev?) icke-frågor med enkla lösningar. Så hennes lösningsmetod på upplevda problem verkar fungera rätt bra tycker jag.

Exempelvis ansåg jag politisk feminism i Sverige som onödig eftersom män och kvinnor har samma möjligheter i landet, och att fettaktivism var ungefär samma sak som drogaktivism, dvs att det mest handlade om människor som ville få samhället att acceptera deras "dekadenta" livsstil. När hon då var lika enkelspårig som mig, fast med rakt motsatta åsikter, så blev jag triggad som fan och tog debatten.. och först då visade hon sitt sanna jag, och mina argument pulveriserades.
Citera
2022-06-02, 12:06
Medlem
Hon nämnde ju dock om sin man som designar dataspel i sin story i går på Instagram, vilket ju rimligtvis är Oscar, har de verkligen separerat? Tyckte för övrigt att hon har en hel del poänger i det hon tar upp i den storyn!
Citera
2022-06-02, 12:18
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Hon nämnde ju dock om sin man som designar dataspel i sin story i går på Instagram, vilket ju rimligtvis är Oscar, har de verkligen separerat? Tyckte för övrigt att hon har en hel del poänger i det hon tar upp i den storyn!
De ska separera. Vet inte om eller när de lämnat in ansökan, men har man barn så är det ju ett halvårs ”betänketid”.
Citera
2022-06-02, 12:19
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Antar också att hon gillar att skriva just ”min man” för att den nya tjejen han dejtar ska känna sig förminskad
Citera
2022-06-02, 12:30
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Antar också att hon gillar att skriva just ”min man” för att den nya tjejen han dejtar ska känna sig förminskad
Garanterat.
Citera
2022-06-02, 12:54
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Garanterat.
Hon är helt enkelt en sån som både vill ha kakan och äta den. Eller, vad snackar jag om?! HELA JÄVLA KAKPAKETET menar jag förstås
Citera
2022-06-02, 13:03
Medlem
Citat:
De ska separera. Vet inte om eller när de lämnat in ansökan, men har man barn så är det ju ett halvårs ”betänketid”.

Nä okej, jag tror dig, hur vet du om detta? Har tänkt på att man inte sett honom på insta på länge.
Citera
2022-06-02, 13:21
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Hon är helt enkelt en sån som både vill ha kakan och äta den. Eller, vad snackar jag om?! HELA JÄVLA KAKPAKETET menar jag förstås
Äta hela Kakan? Vad skulle Kakans fru säga om det?
Citera
2022-06-02, 14:11
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Äta hela Kakan? Vad skulle Kakans fru säga om det?
Uuuusch Kakan. Livrädd för Kakan.
Citera
2022-06-02, 14:12
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Nä okej, jag tror dig, hur vet du om detta? Har tänkt på att man inte sett honom på insta på länge.
Jag har mina källor😌
Citera
2022-06-02, 14:46
Medlem
Citat:
Jag har mina källor😌

Haha okej okej!
Citera
2022-06-02, 21:58
Medlem
Citat:
Jag har mina källor😌

Ut med språket! Vad vet du? Varför ska de separera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in