2022-05-30, 13:00
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Ja men märk väl att sättet jag defienierade det på var "Den senaste arten dom har utvecklats ifrån."
Ljug inte. Du skrev att de aldrig varit samma art, vilket blir lite roligt när man vet att de kan få avkomma och därför är väldigt nära släkt.

Citat:
Argumentet att hästar och zebror kommer från samma förfader kan bara hålla om du räknar från flera steg tillbaka i leden.
"Flera steg" som i två. Equus blir hästar och equus ovodovi, som i sin tur blir zebror och åsnor. Så väldigt nära. Bara 4 milj år isär som sagt.
Citat:
Det är inte något jag har lagt mitt stöd för och kommer inte, det blir nästan lite löjligt. Det är en väldigt utsvävande argumentation som förskjuter från ämnet då du kan få vilken art som helst att va "närbesläktad".
Nej, bara om du utgår ifrån att de inte är nära besläktade, fast de är det.
Citat:
Men de gör fortfarande inte att vissa arter inte kan va mer närbesläktade?
Jag har hela tiden argumenterat för att arter kan vara olika grader av släktskap.
Citat:
Förresten så stärker det ju mitt argument att människor isåfall är "närbesläktade" med flertalet arter och du har inte påvisat samband mellan zebror och hästar för den delen heller då det omfattar i stort sett alla arter?
Igen, det var du själv som gjorde påståenden så det är i så fall du som borde styrka det. Jag har faktiskt producerat länk till en hel forskningsartikel du kan läsa om detta. Trist att du väljer att vara ignorant istället.

Citat:
Fjortissatanist!? Ett patetiskt försök att förlöjliga mig.
Det gör du själv. Jag sätter bara namn på det.
Citat:
Och de enda du gör e ju att typ säga att jag är dum och korkad hela tiden. Jag har svarat på dina argument men du verkar bara skriva massa påhopp istället för att diskutera.
Nejdå, jag har diskuterat också, samt demonstrerat och hänvisat.

Citat:
Tråkigt också att du säkert är en lådvinsatheist som e lika torr som vinet du smuttar på.
Hellre det än en tuff satanist.

Citat:
Vad tror du själv om skapelseteorin? Ska vi lägga undan svärdet en stund och gå vidare för just nu diskuterar vi bara äpplen och päron.
Skapelseteorin har inga evidens och ligger och har alltid legat i facket "populära sagor" enligt mig. Tillsammans med alla tolkningar av änglar, demoner och djävlar.

Citat:
Haha, vad kommer detta med fjortissatanist ifrån? Låter lite gulligt faktiskt. Jag e inte från någon speciell skola utan ja har min verklighetsupfattning. Vissa människor e ignoranta mot va du tror på och ja förväntar mig inte mer än så från en atheist;
Jag är hyggligt påläst om modern satanism och jag har läst dina kommentarer, därav fjortisdelen. Den är välförtjänt och passande.
Citat:
de e därför man aldrig ska lita på er mundanes.
Varför inte "mugglare"?
Citera
2022-05-30, 17:43
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Ljug inte. Du skrev att de aldrig varit samma art, vilket blir lite roligt när man vet att de kan få avkomma och därför är väldigt nära släkt.

"Flera steg" som i två. Equus blir hästar och equus ovodovi, som i sin tur blir zebror och åsnor. Så väldigt nära. Bara 4 milj år isär som sagt.
Nej, bara om du utgår ifrån att de inte är nära besläktade, fast de är det.
Jag har hela tiden argumenterat för att arter kan vara olika grader av släktskap.
Igen, det var du själv som gjorde påståenden så det är i så fall du som borde styrka det. Jag har faktiskt producerat länk till en hel forskningsartikel du kan läsa om detta. Trist att du väljer att vara ignorant istället.
De skrev ja inte, de e du som ljuger. I vilket fall så syftade ja på den senaste dom har utvecklats från
och de framkom tydligt så då e de nog dig vi får fråga om du inte har lite problem me läsförståelsen?

Citat:
Det gör du själv. Jag sätter bara namn på det. Nejdå, jag har diskuterat också, samt demonstrerat och hänvisat.

Hellre det än en tuff satanist.
Vad får du fjortis ifrån ?

Citat:
Skapelseteorin har inga evidens och ligger och har alltid legat i facket "populära sagor" enligt mig. Tillsammans med alla tolkningar av änglar, demoner och djävlar.

Jag är hyggligt påläst om modern satanism och jag har läst dina kommentarer, därav fjortisdelen. Den är välförtjänt och passande.
Varför inte "mugglare"?
Då gissar ja på att du inte e medveten om att de finns flera satanistiska strömningar, och att du tror att mainstreamsatanism (som suger) e den enda riktiga satanismen. Du tror att satanister som kallar sig ateister e dom enda riktiga bara för att dom e dom politiskt korrekta satanisterna och att man e en fjortis om man tror på satan på riktigt? Du slår rekord i okunnighet.
Citera
2022-05-30, 19:55
Medlem
Smesos avatar
Citat:
De skrev ja inte, de e du som ljuger. I vilket fall så syftade ja på den senaste dom har utvecklats från
och de framkom tydligt så då e de nog dig vi får fråga om du inte har lite problem me läsförståelsen?

Jaså? Du har inte skrivit att hästar och zebror aldrig har tillhört samma art?

Citat:
Då säger du att det är ett bevis för att människor utvecklades från apor. Om du har något mer konkret bevis än så får du gärna komma med det. Men ta till exempel hästar och zebror, som inte har varit samma art någonsinn, som också har 99.999% (typ) samma DNA:uppsättning. Hur förklarar du det?

Vem är det som ljuger?
Att du skulle ha syftat på den senaste arten som de utvecklats ifrån har du hittat på senare. Det finns inte minsta antydning om att du skulle ha menat det i vad du faktiskt skrev. Det var första gången som du tog upp skillnaden mellan hästar och zebror i diskussionen om att människan utvecklats från apor, där diskussionen ju tydligt handlade om långa led av utveckling för att komma till den gemensamma förfadern. Du gjorde ingen som helst antydning om att du skulle mena något annorlunda med ditt exempel om hästar och zebror.
Citera
2022-05-31, 06:19
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Nej, det gjorde jag inte. Exakt vad tycker du var ett cirkelargument?
Citat:
Detta:
Citat:
Det var du som tog upp hyenor och människor så rimligtvis är det du som borde veta och därför ta fram källa. Du påstod vidare att det "är inte mycket större" men har sedan försökt undvika att belägga detta genom att snömosa vilt om vad "inte mycket större" innebär. Som sagt, skärp dig.

Intressant. Hur får du det till att vara ett cirkelargument?
Vilken ståndpunkt skulle detta "cirkelargument" enligt dig försöka att övertyga om?
Citera
2022-05-31, 14:39
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Du skrev "Men ta till exempel hästar och zebror, som inte har varit samma art någonsinn, som också har 99.999% (typ) samma DNA:uppsättning. Hur förklarar du det? "

Citat:
Vad får du fjortis ifrån ?
För att du vill spela tuff med din satanism på samma sätt som en fjortis skulle.

Citat:
Då gissar ja på att du inte e medveten om att de finns flera satanistiska strömningar, och att du tror att mainstreamsatanism (som suger) e den enda riktiga satanismen.
Det finns allt från reaktionära anti-kristna satanister som motverkar politisk statsreligion i t.ex. USA, satanister som förespråkar en sorts upplyst själviskhet, LaVey satanister som är ateistiska men ändå är ritualistiska och diverse Luciferianer och Djävulsdyrkare som tror att de är häftiga för att de smädar kristen symbolik. Vilken tillhör du själv?
Citat:
Du tror att satanister som kallar sig ateister e dom enda riktiga bara för att dom e dom politiskt korrekta satanisterna och att man e en fjortis om man tror på satan på riktigt? Du slår rekord i okunnighet.
Tror man på satan på riktigt är man kristen och skriver man "ja" istället för "jag" är man knappt skrivkunnig.
Citera
2022-05-31, 22:04
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Du skrev "Men ta till exempel hästar och zebror, som inte har varit samma art någonsinn, som också har 99.999% (typ) samma DNA:uppsättning. Hur förklarar du det? "
De beror på att enligt din definition så finns de ingen skillnad på arter, dom härstammar alla från samma art.

Citat:
För att du vill spela tuff med din satanism på samma sätt som en fjortis skulle.
Tycker inte ja spelar de minsta tuff men tycker de e bättre att köra på än å va helt mesig.

Citat:
Det finns allt från reaktionära anti-kristna satanister som motverkar politisk statsreligion i t.ex. USA, satanister som förespråkar en sorts upplyst själviskhet, LaVey satanister som är ateistiska men ändå är ritualistiska och diverse Luciferianer och Djävulsdyrkare som tror att de är häftiga för att de smädar kristen symbolik. Vilken tillhör du själv?
Tror man på satan på riktigt är man kristen och skriver man "ja" istället för "jag" är man knappt skrivkunnig.
Luciferian/djävulsdyrkare.
Satanism = djävulsdyrkan.
Citera
2022-05-31, 22:26
Medlem
Hur svårt kan det vara.
Alla djur har samma hjärna.bara med olika vilja .
Inför Gud är vi alla lika
Varför har alla två hjärnor två ögon ? Öga för öga tand för tand.möjligr vis någon tandlös åsna komma från annan planet.
Växter.är annat rike.
Parning är åxå mycket lika .
Ingen som plantar sig på så många sätt.
Då skulle det finnas horribelt många sätt att dubbla sig eller finns det bara ett sätt att tänka ?
Juki juki på er.
Senast redigerad av troligengud 2022-05-31 kl. 22:34.
Citera
2022-05-31, 22:50
Medlem
Smesos avatar
Citat:
De beror på att enligt din definition så finns de ingen skillnad på arter, dom härstammar alla från samma art.

Det påståendet visar ytterligare tydligt att du inte förstår vare sig evolution eller vad en art är.

Eller är det kanske läsförståelsen som brister eftersom Sepiritz inte på något sätt har ens antytt något sådant som du påstår.
Citera
2022-05-31, 23:10
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Hur svårt kan det vara.
Alla djur har samma hjärna.bara med olika vilja .
Inför Gud är vi alla lika
Varför har alla två hjärnor två ögon ? Öga för öga tand för tand.möjligr vis någon tandlös åsna komma från annan planet.
Växter.är annat rike.
Parning är åxå mycket lika .
Ingen som plantar sig på så många sätt.
Då skulle det finnas horribelt många sätt att dubbla sig eller finns det bara ett sätt att tänka ?
Juki juki på er.

Otroligt många fel i en så liten text.
Inför Gud är vi inte alla lika. I så fall skulle vi alla till himlen eller alla till helvetet. Gud kan definitivt enligt Bibeln skilja var och en av oss från de andra. Gud kan däremot möjligen anse att vi alla är likvärdiga eller lika älskade, men inte lika.
Alla djur har inte samma hjärna. Det borde vara uppenbart, eller trodde du att en hund tänker som en människa? Vissa djur har till och med fler än en hjärna.
Alla djur har heller inte två ögon, vissa djur saknar ögon och andra har fler än två ögon. Dessutom fungerar inte alla djurs ögon på samma sätt. Våra ögon har stereoseende, men många djur har istället två eller fler oberoende ögon, som alltså ser åt olika håll samtidigt.
Parningen eller heller inte lika för olika djur, långt därifrån. Det finns intern parning och extern parning och det finns dessutom stora skillnader i frekvensen och sättet för parning, det finns till och med djur som kan byta kön om det t.ex. finns för få honor.
Vad du menar med "plantar sig" förstår jag däremot inte. Möjligen menade du "fortplantar sig", men det skrev du ju om redan på raden ovanför, så varför skulle du skriva det igen?

Så, vad var det som du ville påpeka?
Citera
2022-05-31, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Otroligt många fel i en så liten text.
Inför Gud är vi inte alla lika. I så fall skulle vi alla till himlen eller alla till helvetet. Gud kan definitivt enligt Bibeln skilja var och en av oss från de andra. Gud kan däremot möjligen anse att vi alla är likvärdiga eller lika älskade, men inte lika.
Alla djur har inte samma hjärna. Det borde vara uppenbart, eller trodde du att en hund tänker som en människa? Vissa djur har till och med fler än en hjärna.
Alla djur har heller inte två ögon, vissa djur saknar ögon och andra har fler än två ögon. Dessutom fungerar inte alla djurs ögon på samma sätt. Våra ögon har stereoseende, men många djur har istället två eller fler oberoende ögon, som alltså ser åt olika håll samtidigt.
Parningen eller heller inte lika för olika djur, långt därifrån. Det finns intern parning och extern parning och det finns dessutom stora skillnader i frekvensen och sättet för parning, det finns till och med djur som kan byta kön om det t.ex. finns för få honor.
Vad du menar med "plantar sig" förstår jag däremot inte. Möjligen menade du "fortplantar sig", men det skrev du ju om redan på raden ovanför, så varför skulle du skriva det igen?

Så, vad var det som du ville påpeka?
Att det ändå finns mycket som vi inte förstår.
Citera
2022-06-01, 02:00
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Att det ändå finns mycket som vi inte förstår.
Du visade i alla fall att det finns mycket som du inte förstår.
Men att inte förstå något är inget argument för att det skulle finnas något andeväsen eller någon Gud. Det borde väl de tidiga primitiva samhällena ha visat då de trodde att det var gudars ilska som låg bakom sådant som jordbävningar, åska, vulkanutbrott och solförmörkelser och att dessa gudar behövde blidkas genom offer för att undvika att drabbas av sådana händelser.
Att inte veta blir inte bättre av att hitta på lösa fantasier om hur det kanske möjligen skulle kunna vara, helt utan belägg.
Citera
2022-06-01, 11:12
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Och då blir det på något vis korrekt att skriva att hästar och zebror inte någonsin varit samma art? Och att påstå att jag ljuger när jag skriver att det är vad du påstod tidigare?
Jag tror som Smeso att du varken förstår evolution eller vad du läser i andras inlägg/svar.

Citat:
Tycker inte ja spelar de minsta tuff men tycker de e bättre att köra på än å va helt mesig.
Se där ja.

Citat:
Luciferian/djävulsdyrkare.
Satanism = djävulsdyrkan.
Nej.
Men kör på i gamla julspår du, vad är det värsta som kan hända?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in