Citat:
Ursprungligen postat av
.Hellraiser.
Du kan ju börja med TS, och gå därifrån.
Tror du att kreationism kan va förenligt med evolutionsteorin?
Vad tror du på egentligen? Ja ser dig mest hacka på andras argument.
Kreationism kan endast vara förenligt med evolutionsteorin om man struntar i Bibelns skapelseberättelse och istället tänker sig en Gud som skapade genom evolution (vilket alltså inte stämmer alls med Bibelns skapelseberättelse).
Eller som vissa troende kanske skulle kunna säga, "Skapelseberättelsen ska inte tolkas ordagrant, utan är en grovt förenklad liknelse".
Vad jag anser har jag redan skrivit två gånger till dig, missade du det?
Jag skrev
"om jag har förstått rätt så har människan enligt evolutionsteorin utvecklats genom många tidigare arter och dessa tidigare arter har då lämnat efter sig spår i vår nuvarande DNA, men även om dessa spår finns i vårt DNA så är de inte nödvändigtvis aktiverade delar av vårt DNA, utan är bara rester från tidigare existenser. Forskarna anser att det egentligen bara är en mycket liten del av vårt DNA som är aktiverat och styr kroppens tillväxt idag.
En liknelse skulle kunna vara ett datorprogram som genomgått flera versioner och i varje ny version så har nya tillägg gjorts i programkoden och vissa äldre delar sparats för bakåtkompatibilitet med tidigare versioner. Och efter ett stort antal tillägg så har vissa delar som sparats för bakåtkompatibilitet upphört att fungera eftersom det inte längre finns några så gamla versioner, men programkoden finns kvar även om den inte längre används."
Det är ett motargument till din invändning om att det skulle vara konstigt att människan har stora delar av sitt DNA från andra livsformer. Du missar då att det tvärtom skulle vara betydligt större sannolikhet att "kreation" skulle vara troligt om det
inte fanns sådana likheter, så genom att påpeka dessa likheter så undergräver du din egen uppfattning.