2022-06-02, 20:04
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Lägg av, vi har blivit lärda sen förskolan att hata ryssarna och älska USA

Ja, det märks tydligt att du är svag och inte kan tänka själv. Är det skönt när pappa putin tänker åt dig?
Citera
2022-06-02, 20:08
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Om ukrainska sidan inte är helt kass och deras förluster helt katastrofala, så borde de i alla fall haft möjlighet att ta 2000 fångar, 25% av ryska sidans prestation. Det betyder i så fall att de mördat över 1000 "fångar". Många var säkert DPR-ukrainare. Det är ju ett war crime som kommer in i historieböckerna om det fortsätter, på nivå med Sovjets Katyn-massaker. Jag såg senast idag en video med en amerikansk volontär som helt öppet erkände att de inte tog fångar här: https://www.youtube.com/watch?v=QNXkc07ihiY

Hur kan man stödja detta? Enda förklaringen jag ser är den rasistiska, "det är "ryssar", de är värre än andra så man kan vara äcklig mot dem".
Vänta nu, du gör ett eget antagande om hur många ryska fångar UAF har tagit, och kommer utifrån detta antagande fram till att de skall ha mördat 1000 ryska fångar? Detta hypotetiska krigsbrott jämställer du med Katyn. Har jag fattat rätt!?

Ser du inget litet problem med att extrapolera från ett antagande och anklaga någon för mord på 1000 fångar, allt utan skuggan av bevis?
Citera
2022-06-02, 20:09
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Sätt till hur starka våra högerextrema partier och antalet nazister är i sverige så var vi uppenbarligen redan ett tillåtet mål för ryssmongolerna.

väldigt fint att ukraina vill använda våra vapen för att minska det hotet.

Ja några hundra NMR är ju extremt allvarligt.
Citera
2022-06-02, 20:09
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Så när du kallar mackay för alla dessa härliga glåpord så menar du att i själva verket att orden passar bättre på dig?
Nej jag ser inte det så, efter jag som inte betraktar lokala kollaboratörer och quislingar som medlemmar av mänskligheten. Alla länder har löss som du...
Citera
2022-06-02, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero
Du vet om de hjälper varandra på plats. Trots att det är livsfarligt eftersom det är förbjudet. Att unga ukrainska pojkar smugglas ut med hjälp av rysk civilbefolkning för att slippa strida och kan fly till Europa. Det händer så mycket i det kriget som ni inte har en aning om. De flesta skiter i sina satans ledare som satt dem i det här ett helvetet. Tjetjenierna som ni tjafsar om är ju Kadyrovs arme. Har inte ett smack med vanliga tjetjenier att göra. De hatar Ryssland efter krigen. Ingen tysk general vågar tvinga in dem in Ukraina för de fullständigt illojala mot Ryssland. En hel bunt strider redan på Ukrainas sida. Likadant från andra regioner.

Men skit i fakta. Ni lär nog få reda på vad som hände en vacker dag. Under tiden kan ni ju leka krig här och tro att det är verkligheten. Ska undvika den här tråden.

Jo varför finns det inte en enda förbaskad tråd på hela flashback som handlar om freden? Vad som ska hända efteråt? Hur de här människorna ska kunna leva som grannar efteråt (de är släktingar bokstavligt talat)?
Du har helt rätt i sak, jag håller med dig fullt ut. Men det är trots allt ryssarna som startade allt för 8 år sedan och det är ryssarna som invaderat Ukraina, inte tvärt om. Sedan blir det otroligt svårt för Ukrainare att för en överskådlig framtid kunna lita på ryssar, dom har ljugit, mördat, plundrat och våldtagit så många att det finns inga ord för det

Det är inte ledarna som plundrat, våldtagit och mördat, det är soldaterna, men visst, det är Putin med anhang som startat allt och beordrat alla vidrigheter som pågår.

Ukraina kommer få hjälp efter kriget i form av bistånd, maskiner, förnödenheter och även yrkesfolk som kommer att hjälpa till med återuppbyggnad. Ryssland kommer dock inte få ett öre i bistånd eller hjälp för att ta hand om tusentals traumatiserade pojkar och familjer. Med all rätta.
Citera
2022-06-02, 20:11
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Vänta nu, du gör ett eget antagande om hur många ryska fångar UAF har tagit, och kommer utifrån detta antagande fram till att de skall ha mördat 1000 ryska fångar? Detta hypotetiska krigsbrott jämställer du med Katyn. Har jag fattat rätt!?

Ser du inget litet problem med att extrapolera från ett antagande och anklaga någon för mord på 1000 fångar, allt utan skuggan av bevis?

Jag förutsäger snarare att snart kommer det anklagelser, från folk som kan kräva mer insyn än jag. Var är de ryska fångarna? Som jag skrev kan det finnas andra förklaringar, som att Ukraina får så mycket stryk att de inte fångar någon.
Citera
2022-06-02, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Men vad är detta för nonsens. Man har börjat vänja sig vi Kremls propaganda men detta tar lögnerna till en ny nivå. Ukraina har inte förberett några anfalla mot Ryssland. Du vet det, vi vet det. Vad vi inte vet är vad du får ut av att ljuga.

Det ligger i den ryska folksjälen att blint lita på propagandamaskineriet och de styrande putleristiska organen. Samma gäller rysstrollen i tråden, dom njuter av att ljuga och njuter av att gå putinismens ärenden.

Putinism=kommunism med inslag av fascism och nazism.
Citera
2022-06-02, 20:14
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag förutsäger snarare att snart kommer det anklagelser, från folk som kan kräva mer insyn än jag. Var är de ryska fångarna? Som jag skrev kan det finnas andra förklaringar, som att Ukraina får så mycket stryk att de inte fångar någon.
Det finns något som kallas fångutväxling om du har missat det. Jag har sett bilder på hur ni har avrättat ukrainska fångar...

Spare me your mongol bullshit..
Citera
2022-06-02, 20:15
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Fast att skicka vapen som inte har någon verkan innebär ju att utsätta ukrainska soldater för oerhörda risker. Man tror man ska slå ut ett fordon men istället skjuter fordonet tillbaka när vapnet inte fungerar.
Jag skrev inte att NLAW som Sverige har skickat inte har någon verkan, för det har det definitivt.
Citera
Medlem
Naofumis avatar
Citat:
rams!
Grandiositeten hos barnamördaren Putin startade detta krig ingenting annat. Det vet alla som inte är fyllda med lögner mellan öronen. Punkt!

Putin startade inte kriget, han stoppar det, Ukrainska nazister tränade av PK-diktaturerna har dödat barn i Donbas för skojskull i 8 år i brott mot Minsk 2 fredsavtalet.

Precis som i Syrien där PK-diktaturna stödde barndödarna i ISIS och Al-Qaeda och Ryssland klev in och krossade ohyran har Ryssland klivet in i Ukraina för att krossa ohyran där.

Ryssland kan betraktas som den stora desinfekterar. Där Amerikansk ohyra sprider ut sig för att våldta och mörda så finns Ryssland där för att krossa infestionen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ja några hundra NMR är ju extremt allvarligt.

Jag räknar givetvis in nationalister, oavsett om de är judar, bebisar, miljöpartister eller SD.

Ukranias nazister tycker ju inte ens om "riktiga svenne nazister" som NMR och SvP, de gick tillochmed ur "europeiska nazzepartier alliansen" 2014....
Citera
2022-06-02, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Den genom kupp avsatta presidenten hade 90% stöd av folket. Den nya regeringen hade inget stöd och den var inte konstitutionell då egna val skedde i Donetsk och Luhansk där majoriteterna ville bli självständiga.

Varför anser du att deras demokratiska vilja inte bör respekteras?

Hur mycket stöd Donetsk och Luhansk egna arméer egentligen fick kan man diskutera länge. Men eftersom Ukraina blockerade vattenförsörjningen och alla transporter som mat, medicin och förnödenheter genom Ukraina så behövdes Rysslands stöd för att de öht skulle överleva.
Lögner igen!
Lägg fram äkta bevis på att den ryssvänliga presidenten hade 90% stöd av ukrainas befolkning.
Annars sluta sprida lögner, för ingen går på sånt skitsnack med desinformation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in