Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-02, 11:41
  #3121
Medlem
dodcoviddods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Jag vill skjuta in ett inlägg här:
-Ryssland har tvingats lägga om hela målet med anfallet mot Ukraina, från att ta hela landet till att kämpa för varje meter i perifera områden Dombass/Luhansk
Jag håller med här, Putin i talet inför den speciella militära operationen sa sitt tal: "This is the start of the Blitzkrieg to enslave all of Europe. The Russian ocuptation will be bad, but not as bad as the lockdowns, prepare for more freedom!"
Citat:
-Hela försörjningskedjan är hårt ansatt för ryssarna, även om det är bättre nu när de är nära sin egen gräns så har de fortfarande stora problem
Så dur har hört talas militärlogistik och vet vad du pratar om. Låt oss komma ihåg det här.

Citat:
-Stora delar av alla precisionsvapensystem är förbrukade, embargot gör att de inte kan producera fler
Kina som är lydstat under NATO kan inte hjälpa Ryssland på det här området, Kinas intresse ligger i en snabb seger för väst, så att fler NATO-trupper kan flyttas närmare Taiwan. De är kommunister, förvänta dig inte logik.

Citat:
-Mer än 60% av ryska krigskassan är låst utomlands och tar slut vilken dag som helst, då kommer ekonomin att helt haverera och bli en form av varor/tjänster ekonomi som de hade före 1990
Som de trots allt överlevde och kunde bygga kapacitet att kriga mot hela världen. Vilket ska det vara?

Citat:
-Stora påtagliga förluster i manskap, båtar flygplan och helikoptrar
Så du har hört talas om krig.
Citat:
-Ukraina har fler stridsvagnar idag än när kriget började
Det hade tyskarna 1945, jämfört med 1939.

Citat:
-Väst kommer sannolikt inom en vecka gå in med flottstyrka mot ukrainas kust för att säkra utförsel av spannmål, någon form av "no-Fly-zone" kommer införas i söder som en följd av detta
Enligt säkra källor kommer min katt mest sannolikt inte kissa på mattan inom en vecka, jag återkommer med resultat.

Citat:
- Ukrainas krigskassa är god och vapenleveranser flödar in i landet, särskilt mer och mer avancerade system
Jag såg idag Zelensky:" Our krigskassa is good, but we need aid because reasons."
Citat:
-Moralen i de ryska trupperna är så dålig att många förband vägrar flytta på sig och de skadar sin egen materiel så de inte kan strida
Det sa Hitler hans gäng också om de ryska förbanden.

Citat:
-flertalet ryska förband är i princip försatt i ett icke stridbart skick, omförflyttningar och skapande av nya förband höjer inte stridsvärdet, när de dessutom saknar adekvat ledning
Man behöver inte adekvat nåt, man behöver bara ha flest soldater kvar när röken lägger sig.

Citat:
-Ryska försvarsmakten besitter fortfarande stora resurser i form av lågutbildade förband i reserv, men de kommer inte åt förrådsställd utrustning då dessa plundrats hårt av ett genomkorrumperat system.
Det här vill jag faktiskt se. Det är ett dick move att invadera ett annat land och jag blir alltid glad när korruption får sina rättmätiga konsekvenser. Det här kommer inte hända med miljösatsningarna i Väst för att vi har avskaffat korruption.

Citat:
Slutsats: Ryska krigsmakten kommer kunna strida under lång tid framöver.
Det spelar ingen roll hur långt fram de ryska stridsvagnarna når, vare sig Kiev eller hamnen i Brest. Det är superviktigt att Ryssland och Europa hamnar i krig a la vk2 och många européer dör (det är lugnt, vi blir ersatta a flyktingar) och att så mycket industriell kapacitet i Västeuropa som möjligt utplånas. Det kommer leda till klimatneutralitet för Europa och 100 % gratis könskorrigerande operationer för alla barn födda efter kriget.

Varför kan inte staten bara sänka bensinskatten istället för att ge oss tillbaka pengar? För de pengar vi får tillbaka generar ränta för bankerna, urholkar dina pengar, och betalas (aldrig av) med dina skattepengar i form av eviga räntebetalningar som du betalar via skatten.
Citera
2022-06-02, 14:01
  #3122
Avstängd
wwrs avatar
Här har ryssen skjutit sönder en tank med salpetersyra när civilpersoner valt att söka skydd i bunkrar under en kemisk fabrik! Salpetersyra används för att framställa konstgödsel. (Och även dynamit)
https://www.theguardian.com/world/vi...al-plant-video

Jordbruket har lidit av bombningen. Hamnarna är minerade. Problem att exportera spannmål kan uppstå. Av-nasse-fieringen av stålverket kostade 40% av Ukrainas stålproduktion.

Det verkar som ryssarna selektivt attackerar livsmedelsproduktion och kanske även byggnation/bostadsproduktion, i alla fall enligt många mediauppgifter. Vi kan tyvärr kanske se fram mot livsmedels- och bostadsbrist.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-06-02 kl. 14:46.
Citera
2022-06-02, 16:44
  #3123
Avstängd
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Här har ryssen skjutit sönder en tank med salpetersyra när civilpersoner valt att söka skydd i bunkrar under en kemisk fabrik! Salpetersyra används för att framställa konstgödsel. (Och även dynamit)
https://www.theguardian.com/world/vi...al-plant-video

Jordbruket har lidit av bombningen. Hamnarna är minerade. Problem att exportera spannmål kan uppstå. Av-nasse-fieringen av stålverket kostade 40% av Ukrainas stålproduktion.

Det verkar som ryssarna selektivt attackerar livsmedelsproduktion och kanske även byggnation/bostadsproduktion, i alla fall enligt många mediauppgifter. Vi kan tyvärr kanske se fram mot livsmedels- och bostadsbrist.

Det lär drabba de efterblivna pissländer som köper vapen av ryssland och Wagners PMC tjänster betydligt hårdare än Europa.
Citera
2022-06-03, 03:16
  #3124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Här har ryssen skjutit sönder en tank med salpetersyra när civilpersoner valt att söka skydd i bunkrar under en kemisk fabrik! Salpetersyra används för att framställa konstgödsel. (Och även dynamit)
https://www.theguardian.com/world/vi...al-plant-video

Jordbruket har lidit av bombningen. Hamnarna är minerade. Problem att exportera spannmål kan uppstå. Av-nasse-fieringen av stålverket kostade 40% av Ukrainas stålproduktion.

Det verkar som ryssarna selektivt attackerar livsmedelsproduktion och kanske även byggnation/bostadsproduktion, i alla fall enligt många mediauppgifter. Vi kan tyvärr kanske se fram mot livsmedels- och bostadsbrist.

Söker man skydd under en kemisk fabrik i krig förtjänar man tamigfan en Darwin Award!

(Verkar väl troligare att stackarna snarare lotsats dit av ukrainsk militär, som mänskliga sköldar/potentiella snyft-snyftoffer!)
__________________
Senast redigerad av Nakkvarr 2022-06-03 kl. 03:24.
Citera
2022-06-03, 03:24
  #3125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dodcoviddod
Jag håller med här, Putin i talet inför den speciella militära operationen sa sitt tal: "This is the start of the Blitzkrieg to enslave all of Europe. The Russian ocuptation will be bad, but not as bad as the lockdowns, prepare for more freedom!"

Så dur har hört talas militärlogistik och vet vad du pratar om. Låt oss komma ihåg det här.


Kina som är lydstat under NATO kan inte hjälpa Ryssland på det här området, Kinas intresse ligger i en snabb seger för väst, så att fler NATO-trupper kan flyttas närmare Taiwan. De är kommunister, förvänta dig inte logik.


Som de trots allt överlevde och kunde bygga kapacitet att kriga mot hela världen. Vilket ska det vara?


Så du har hört talas om krig.

Det hade tyskarna 1945, jämfört med 1939.


Enligt säkra källor kommer min katt mest sannolikt inte kissa på mattan inom en vecka, jag återkommer med resultat.


Jag såg idag Zelensky:" Our krigskassa is good, but we need aid because reasons."

Det sa Hitler hans gäng också om de ryska förbanden.


Man behöver inte adekvat nåt, man behöver bara ha flest soldater kvar när röken lägger sig.


Det här vill jag faktiskt se. Det är ett dick move att invadera ett annat land och jag blir alltid glad när korruption får sina rättmätiga konsekvenser. Det här kommer inte hända med miljösatsningarna i Väst för att vi har avskaffat korruption.


Det spelar ingen roll hur långt fram de ryska stridsvagnarna når, vare sig Kiev eller hamnen i Brest. Det är superviktigt att Ryssland och Europa hamnar i krig a la vk2 och många européer dör (det är lugnt, vi blir ersatta a flyktingar) och att så mycket industriell kapacitet i Västeuropa som möjligt utplånas. Det kommer leda till klimatneutralitet för Europa och 100 % gratis könskorrigerande operationer för alla barn födda efter kriget.

Varför kan inte staten bara sänka bensinskatten istället för att ge oss tillbaka pengar? För de pengar vi får tillbaka generar ränta för bankerna, urholkar dina pengar, och betalas (aldrig av) med dina skattepengar i form av eviga räntebetalningar som du betalar via skatten.

"Putin i talet inför den speciella militära operationen sa sitt tal: "This is the start of the Blitzkrieg to enslave all of Europe. The Russian ocuptation will be bad, but not as bad as the lockdowns, prepare for more freedom!"

Jag har sett talen, men totalt missat det här. Var kan jag se detta?
Citera
2022-06-03, 05:56
  #3126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
"Putin i talet inför den speciella militära operationen sa sitt tal: "This is the start of the Blitzkrieg to enslave all of Europe. The Russian ocuptation will be bad, but not as bad as the lockdowns, prepare for more freedom!"

Jag har sett talen, men totalt missat det här. Var kan jag se detta?
Du kan inte hitta det, för det är lögn.

Transcriptet finns här: http://www.en.kremlin.ru/events/pres...speeches/67843
Citera
2022-06-03, 06:19
  #3127
Medlem
dodcoviddods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
"Putin i talet inför den speciella militära operationen sa sitt tal: "This is the start of the Blitzkrieg to enslave all of Europe. The Russian ocuptation will be bad, but not as bad as the lockdowns, prepare for more freedom!"

Jag har sett talen, men totalt missat det här. Var kan jag se detta?

Vi har sett delen där folket i Europa idag har överlag mer friheter än vi hade strax innan Putinblitz. Det kan ingen förneka. Jag påstår att utan Putin så hade vi hade lockdowns. Många kommre påtala att korrelation är inte kausalitet och till de idioterna säger jag, fyra nödgodkända vaccindoser ger ett betydligt effektivt skydd mot sjukhus och är absolut säkra att nödgodkänna för småbarn och det var faktiskt svenska staten som besegrade COVID.

Här är ett klipp från ryska troll från Amerika som sprider Putinpropaganda. Jag ser hellre att alla i västeuropa fryser ihjäl och svälter ihjäl än att dö i COVID eller använda en endaste droppe rysk olja.
Citera
2022-06-03, 06:33
  #3128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dodcoviddod
Vi har sett delen där folket i Europa idag har överlag mer friheter än vi hade strax innan Putinblitz. Det kan ingen förneka. Jag påstår att utan Putin så hade vi hade lockdowns. Många kommre påtala att korrelation är inte kausalitet och till de idioterna säger jag, fyra nödgodkända vaccindoser ger ett betydligt effektivt skydd mot sjukhus och är absolut säkra att nödgodkänna för småbarn och det var faktiskt svenska staten som besegrade COVID.

Här är ett klipp från ryska troll från Amerika som sprider Putinpropaganda. Jag ser hellre att alla i västeuropa fryser ihjäl och svälter ihjäl än att dö i COVID eller använda en endaste droppe rysk olja.
"Jag ser hellre att alla i västeuropa fryser ihjäl och svälter ihjäl än att dö i COVID eller använda en endaste droppe rysk olja."

Det är en sinnessjuk hållning du har.
Citera
2022-06-03, 06:34
  #3129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Du kan inte hitta det, för det är lögn.

Transcriptet finns här: http://www.en.kremlin.ru/events/pres...speeches/67843
Jag tänkte väl det. Det är jävla idioter som saboterar alla försök till en intelligent diskussion.
Citera
2022-06-03, 06:48
  #3130
Medlem
dodcoviddods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Jag tänkte väl det. Det är jävla idioter som saboterar alla försök till en intelligent diskussion.

Jag trodde att EU hade portat Ryssland från nätet. Jag kommer inte åt RT men Kreml är fortfarande uppe. EU styrs inte av folket, det är klart, men Styrs EU av Putin eller Ursula?
Citera
2022-06-03, 07:54
  #3131
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Söker man skydd under en kemisk fabrik i krig förtjänar man tamigfan en Darwin Award!

(Verkar väl troligare att stackarna snarare lotsats dit av ukrainsk militär, som mänskliga sköldar/potentiella snyft-snyftoffer!)
Ja. Nazistarmén sökte skydd i ett stålverk och andra sökte skydd i en kemisk fabrik!

När ryssarna sedan attackerar slås Ukrainas industriproduktion ut fort.

... och exporten av spannmål från Odessa är blockerad av ryska krigsfartyg och även av ukrainska flytminor som skall förhindra ryssarna att ta sig in (och dessutom förhindrar spannmålet att ta sig ut)

Och allt beror på att stormakterna inte kunnat komma överens om hur två gränsprovinser skall administreras!
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-06-03 kl. 08:25.
Citera
2022-06-03, 09:23
  #3132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Här har ryssen skjutit sönder en tank med salpetersyra när civilpersoner valt att söka skydd i bunkrar under en kemisk fabrik! Salpetersyra används för att framställa konstgödsel. (Och även dynamit)
https://www.theguardian.com/world/vi...al-plant-video

Jordbruket har lidit av bombningen. Hamnarna är minerade. Problem att exportera spannmål kan uppstå. Av-nasse-fieringen av stålverket kostade 40% av Ukrainas stålproduktion.

Det verkar som ryssarna selektivt attackerar livsmedelsproduktion och kanske även byggnation/bostadsproduktion, i alla fall enligt många mediauppgifter. Vi kan tyvärr kanske se fram mot livsmedels- och bostadsbrist.


förutom att det är tvärtom då förståss..

folk söker inte skydd under en fabrik, den ukrainska taktiken är att behålla civila i stridsområdet, precis som i azovstahl, man tillåter inte civila att använda korridorerna.

precis som isil gjorde i syrien..

ryssland har sedan 2 månader satsat på infrastruktur, järnvägar kommandoposter, luftvärn mm... där det itne är civila...samt givetvis uppsamlingsplatser för frivilliga och träningsfaciliteter...

de som skjuter på hus och civila är ukrainarna själva, eller rättare sagt banderas-folket..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback