2022-06-02, 09:23
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Nämen det finns det ju inte. Du/ ni har med en dårars envishet bitit er fast vid att det är det Barrys utredningen förmedlar. Men det säger den inte, den säger att den är ofullständig på grund av att kliniska tester och röntgen inte genomförts.

Jag har inte läst i fatt i tråden, men vad m mat du med att det pågår undersökningar? På vems initiativ är det? Varifrån kommer dessa uppgifter?

Jag tror tyvärr inte att Esbjörn kommer att friskförklaras. Nästan 100% av de som får diagnosen lindrig kognitiv funktionsnedsättning utvecklar en demens.

Du har helt rätt i att demens inte är något man önskar sin värsta ovän. Men om någon är dement, som önskar man dem en diagnos, för att få den hjälp och det stöd man förtjänar. Och man önskar ingen dement att ställas inför situationer de inte kan hanteras.

Men nu har ju just Esbjörn redan diagnosen dement. Och även om det inte kommer att gå att bevisa att han hade diagnosen 2020. Så ser det ju inte bra ut att ha gjort affärer med honom.

Då får du faktiskt ta och visa intyget med den diagnosen, annars är det här falsk ryktesspridning.
2022-06-02, 09:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Tycker att det här inlägget - och liknande som faktiskt är värre - är beklämmande, och jag uppmuntrar skribenten att tänka över hur han/hon agerar.

Saken är den att Åldringen inte är en offentlig person. Det är en gammal man som blivit indragen i en tvist med en ledande politiker. Det ger inte Ebbas svans av pojkhöger rätt att offentligt förtala en privatperson på det här sättet. En politker som Ebba får finna sig i att hennes agerande diskuteras offentligt, men det bör inte drabba åldringen!

Jag vill därför be undervegitationen i denna tråd att besinna sig, och sluta att av förment partipolitiska skäl ägna sig åt förtal och förföljelse av en privatperson, som dessutom är en gammal man.

Du pratar för döva öron, dessa personer du nämner är lika mycket utan moral som deras Gudinna Ebba är.
Man sitter i tråden och förtalar Esbjörn och alla vilka bara råkar känna eller ha något med Esbjörn att göra.
Man t.o.m uppmuntrar varandra att att åka till bostäder vilka kan ha med Esbjörn att göra, att ringa på dessa okända människors dörrar, att då förbereda sej med ett dokument i handen, där då fråga efter en icke verklig person bara för att sedan kunna säga de har gått fel.
Som sagt moral existerar inte i Ebbas värld och inte heller bland dessa skribenter i denna tråd.
2022-06-02, 09:35
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Du pratar för döva öron, dessa personer du nämner är lika mycket utan moral som deras Gudinna Ebba är.
Man sitter i tråden och förtalar Esbjörn och alla vilka bara råkar känna eller ha något med Esbjörn att göra.
Man t.o.m uppmuntrar varandra att att åka till bostäder vilka kan ha med Esbjörn att göra, att ringa på dessa okända människors dörrar, att då förbereda sej med ett dokument i handen, där då fråga efter en icke verklig person bara för att sedan kunna säga de har gått fel.
Som sagt moral existerar inte i Ebbas värld och inte heller bland dessa skribenter i denna tråd.

Bostäder vilka kan ha med Esbjörn att göra och ringa på okända människors dörr?
Det är väl Esbjörn Bolin som bor där, på sin egen folkbokföringsadress i sin egen BR?
2022-06-02, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Börjar det brinna i knutarna?
2022-06-02, 12:18
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Börjar det brinna i knutarna?

Det är nog bråttom nu att hinna sprida sitt hat innan allt är över.
HDs beslut väntas ju vilken dag som helst, ja även UT har ju bråda dagar.
Undra just viket som kommer först med beslutet HD, UT eller ÖFN?
Om Esbjörn nu någonsin får sitt lösebrev, kan läsa inlagorna och skicka sitt svar.
2022-06-02, 13:12
Medlem
Citat:
Men nu har ju just Esbjörn redan diagnosen dement. Och även om det inte kommer att gå att bevisa att han hade diagnosen 2020. Så ser det ju inte bra ut att ha gjort affärer med honom.

Antagligen lika illa som att man därefter låtit honom skriva på general och ombudsfullmakter som ger innehavare av dessa möjlighet att tillskansa sig de pengar han fick från försäljningen.. Men det har du antagligen inga synpunkter på.

Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Bostäder vilka kan ha med Esbjörn att göra och ringa på okända människors dörr?
Det är väl Esbjörn Bolin som bor där, på sin egen folkbokföringsadress i sin egen BR?
Jag tror sjuan snappade upp en liten passage från mig när jag tyckte man borde ha passat på att gå på visning av lägenheten på våningen under Esbjörn och sen snokat lite i trappuppgången för att se om det står något annat namn än Esbjörns på hans dörr (iofs inte så troligt eftersom ingen är skriven där förutom honom)
2022-06-02, 13:14
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Vad tycker du om de som skriver Esbjörn är dement hela tiden?
Det är naturligtvis oförsvarligt. Tycker inte du det?

Åldringen bör få vara ifred från förföljelse i denna tråd. Sedan är det ju klart att när rättsfallet diskuterar att man kan balansera på slak liga ibland. Jag har skrivit - har jag för mig - om lämpligheten att göra affärer med någon som inte verkar säker på att han vill sälja. Det är självfallet riktigt, men samtidig närmar man sig ju den gamle mannens privatliv. Han bör få vara ifred.
2022-06-02, 13:19
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Esbjörn valde utpressning i media och ett fulspel utan dess like. Han må vara gammal, men har egna papper på att han var kapabel, priset var rätt och att affären var frivillig. Hade Esbjörn valt den etiska och moraliska vägen, att stå för det man sagt och gjort, hållit sig till absolut sanning och tagit en diskussion med Ebba hur de bäst löser det här, så hade han åter varit ägare till sin fastighet.

Pojkhöger, Åldring med stort Å, undervegitation, partipolitiska... suck. Varför inte inse att hur mycket du än hatar Ebba, så ligger felet helt hos Esbjörn. Går man på den fakta som finns att tillgå och låter bli att styras av känslor, så är det självklart att Esbjörn och de han väljer att omge sig med, är opålitliga.
Ta nu ett djupt andetag och läs igenom vad det var du skrev igår? Hade du velat att din egen farfar utsattes för detta förtal? Nej just det, och inte heller du skall förfölja åldringen på det sätt du gör.

Sedan hatar jag inte Ebba på något sätt. Jag beklagar att hon hamnat i en position som hon inte är mogen för, vare sig när det gäller sunt förnuft, omdöme eller bildning. KD bör följa liberalernas exempel och byta partiledare.
2022-06-02, 13:23
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Man får vara utomordentligt snedvriden i hjärnan, för att opponera sig emot hur skribenter på flashback uttalar sig kring en rättshaverist och brottsling som Esbjörn, samtidigt som man inte har något problem med hur just rättshaveristen och brottslingen agerat och uttalat sig i TV och tidningar.

Jag förstår att du är så trögfattad, rent av korkad, att du inte förstår att det var Esbjörn som gick till media med detta fall, inte Ebba. Det var Esbjörn och hans kumpaner som konspirerade emot Ebba, och som medvetet hängde ut henne i pressen för att hon inte skulle "tåla" det.

Esbjörn har gjort sig själv till en offentlig person. Han har gått till media innan någon annan gjorde det och han har ställt upp på otaliga intervjuer och fotosessioner i såväl tidningar som TV.

Allt detta vet vi, det är fakta.

Att du, ditt korkade lilla miffo, sedan inte tål att Esbjörn och hans kumpaners gärningar hängs ut på tork här på flashback, det säger bara just inget annat än att du är både korkad och hjärntvättad.

Att du dessutom själv ägnar dig åt såväl partipolitiskt som religiöst förtal av en ung ensamstående hårt arbetande tvåbarnsmamma, gör ju inte att du framstår som mindre korkad.

För övrigt inte så lite "beklämmande" att den som inte ens kan stava till orden trots och särskilt, anklagar en av Sveriges mest ansedda partiledare för att vara obildad
Säg mig... Vem tror du att du imponerar på när du bemöter sakargument med okvädningsord? Tyvärr är detta typiskt för den svans som följer partierna på yttersta högern. Högt tonläge och fula ord får ersätta den intellektuella analysen.

Varför inte se hur undertecknad och Regulas utbyter åsikter. Vi är inte överens om mycket men kan kommunicera utan rännstensfasoner.
2022-06-02, 13:55
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Säg mig... Vem tror du att du imponerar på när du bemöter sakargument med okvädningsord? Tyvärr är detta typiskt för den svans som följer partierna på yttersta högern. Högt tonläge och fula ord får ersätta den intellektuella analysen.

Varför inte se hur undertecknad och Regulas utbyter åsikter. Vi är inte överens om mycket men kan kommunicera utan rännstensfasoner.

Var det lämpligt att fösa den äldre mannen till att medverka i skandalreportagen i både media och sedermera även valla honom vidare, till att visa upp sig i nationell tv-intervjuer.
Hela charaden med Facebook uppgörelsen, andras ångerbrev, andras försök till återbetalning, utpressning via media, generalfullmakter, ombudsfullmakter och psykologutredningar, är det mest kränkande i hela denna cirkus.

Varför gav dessa personer ”av godhet” inte den äldre mannen chansen att i lugn och ro få häva köpet?
2022-06-02, 14:03
Medlem
Citat:

-Barnskändaren Binninge har enligt dig godkänts som ombud av ett försäkringsbolag, men vägrar tala om vilket och i vilket / vilka mål.
-Du har läst en polisanmälan mot Ebba avs olaga intrång från början av maj, men vägrar visa upp den.
-Nu vet du dessutom att Esbjörn har diagnosen demens, kan du visa upp läkarintyget på det, eller blir det vägran där med?
2022-06-02, 14:14
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Var det lämpligt att fösa den äldre mannen till att medverka i skandalreportagen i både media och sedermera även valla honom vidare, till att visa upp sig i nationell tv-intervjuer.
Hela charaden med Facebook uppgörelsen, andras ångerbrev, andras försök till återbetalning, utpressning via media, generalfullmakter, ombudsfullmakter och psykologutredningar, är det mest kränkande i hela denna cirkus.

Varför gav dessa personer ”av godhet” inte den äldre mannen chansen att i lugn och ro få häva köpet?

Det bästa för Esbjörn hade att han hade följt Ebbas råd och skaffat sig ett ombud, då han direkt verkade slå dövörat till, och då menar jag ett "riktigt" inte den som gjorde en parodi av detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in