Citat:
Ursprungligen postat av
oresundsbroen
Ok. Är det inte skämmigt att gå in där? Vill liksom inte att alla andra på gatan ska se att jag är sexköpare.
De första 2 - 3 gångerna när jag köpte sex som debutant i Köpen för mer än 30 år sedan så såg jag mig noga omkring så att ingen skulle se mig och smög mig sedan fram till klinikens dörr. Jag slutade rätt fort med det och numera går jag med raska steg (oavsett land, det vill säga även i Sverige) och ringer på.
För det första så är att smyga ju detsamma som att för en själv gå med på att det man gör är "skämmigt", men det är ju prostitutionsmotståndarna som vill få oss att anse att det är "skamligt" att köpa sex! Om du känner "skam" för att du köper sex så blir upplevelsen sämra och du skriver också in dig i det som Annika Amour kallade den "negativa diskursen". Sen, som samhället ser ut, så är det ju inte läge i de flesta kretsar att basunera ut att man åker till Köpenhamn (eller någon annan stad) för att köpa sex.
För det andra väcker man ju mer uppmärksamhet genom att smyga, se sig noga omkring eller på något annat avseende bete sig avvikande. Man behöver ju inte gå många steg från en "klinik" eller bordell förrän de som man möter på trottoaren inte har någon aning om varifrån man kom. Det är faktiskt, om man tänker efter, nästan säkrare i det avseendet om gatan är livligt trafikerad för då är det svårare att uppmärksamma en enskild person.
Med andra ord – var inte rädd av dig! I Köpenhamn är det dessutom inte olagligt att köpa sex.