Citat:
Ursprungligen postat av
C0w
HAHA årets skämt. Umgåtts med både invandrare och svenskar i över 20 år och den röda tråden har alltid varit att invandrare är generösare och skiter i de där småpengarna de lagt ut när de bjudit ute på stan till skillnad från svensken som
1 låter barnets kompis vara ensam på rummet medans barnet + familjen äter
2 kommer ihåg den gången han bjudit dig på öl hemma och påpekar det för att det är dags att ge tillbaka
3 kommer ihåg de 35kr ölen på hellströms kostade när han bjöd dig så du kan swisha när ni ska äta på donken efter kvällens bravader
4 invandrar-kompisar är alltid snabba att uppmana grabbarna runt bordet att ta en bit av maten från brickan om nån känner sig sugen, aldrig sett en svensk göra det förutom nån enstaka gång varpå han sen ska plocka tillbaka när tillfälle ges.
Det är inte utan anledning det är välkänt runtom i landet att svenskar är snåla i såna situationer.
HAHA brickan blir tom ganska snabbt kan ja tänka mig, exempel på ger man fingret så tar de hela handen.
Det är mycket "se bra ut på ytan" det är den röda tråden.
Det är ingen hemlighet att invandrare stjäl mer.
Är det inte lite lustigt att du själv säger att Svensken bjudit på öl och måste påminna utlänningen att bjuda tillbaka? Utlänningen försöker ju ligga på plus i plånboken genom att få andra att bjuda mer.
Kolla på deras hemländer, de måste ha hårda straff som att hugga av handen för att det stjäls så mycket.
Nu har jag själv stött på både generösa utlänningar och svenskar, och snåla utlänningar och svenskar.
Själv har jag för lite för generös, då kan man bli snål när man känner att man blir utnyttjad.
Det här fenomenet är ju såklart dynamiskt, så man måste väga in helheten hur respektive land folkgrupp, kultur, samspelet mellan andra folkgrupper, och personligheten hos personen i fråga.
Det är många variabler.
Känner man att det är en bra person så bjuder man ju gärna den eller hur.