• 1
  • 2
2022-06-01, 18:15
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
låter inte som nåt negativt för personen ifråga

Men personligen så skulle jag hålla mig ifrån dessa medel.
Min erfarenhet är att dom jag känner som tagit dessa medel inte mår bra utav dom.

Roligt att det i tråden listas biverkningar men frågan är om någon biverkning är permanent?
Citera
2022-06-01, 23:00
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musik.mannen
Men personligen så skulle jag hålla mig ifrån dessa medel.
Min erfarenhet är att dom jag känner som tagit dessa medel inte mår bra utav dom.

Roligt att det i tråden listas biverkningar men frågan är om någon biverkning är permanent?

Ja, vissa förändringar som sker i njurarna kan vara permanenta. Under en längre tids behandling kan njurarnas funktion försämras och är njurarnas filtration skadad går det inte att åtgärda.
Citera
2022-06-01, 23:14
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Ja, vissa förändringar som sker i njurarna kan vara permanenta. Under en längre tids behandling kan njurarnas funktion försämras och är njurarnas filtration skadad går det inte att åtgärda.

Okej men hur blir det om en frisk person blir feldiagnostiserad och åker på denna behandling blir den personen hjärnskadad då eller blir personen återställd efter att ha slutat med tabletterna?
Citera
2022-06-07, 07:31
Medlem
Muppetys avatar
Man får inget rus av litium, det är ett salt o metaboliseras således inte. Så det sitter i väldigt länge i kroppen. Visst kan man känna en personlighetsförändring, men inte på något skönt sätt. Annars hade det varit narkotikaklassat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in