2022-06-01, 22:10
Medlem
Clint Ruins avatar
Har en bil med automatlåda och växelpaddlar. Växelpaddlarna har jag aldrig använt, inte ens när bilen var ny.
Citera
2022-06-01, 22:11
Medlem
Cykelbarnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clint Ruin
Har en bil med automatlåda och växelpaddlar. Växelpaddlarna har jag aldrig använt, inte ens när bilen var ny.
Varför har du inte använt paddlarna?
Citera
2022-06-01, 22:12
Medlem
Ganonitos avatar
Vad är det för fel med automatväxel? Är väl snarare bara smidigt om man slipper böket med att hålla på och växla och ha sig. Farsan hade kört manuell ända sedan han tog körkort och sedan köpte han en automat och han tycker det är jätteskönt att slippa växla hela tiden.
Citera
2022-06-01, 22:13
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Kan ju köra anekdotisk bevisföring precis som du. Min far har exakt samma bilmodell och årsmodell som jag, han har manuell växellåda jag har automat. Hans ligger på runt 0,75-0,78 blandad körning, jag ligger på 0,76-0,8.

Jag kör dock mer i tätort, så troligtvis ligger jag på samma, om inte under.

Om anekdotisk bevisföring betyder att man genom all historia har sagt en sak och ingen har lagt fram ett enda bevis på motsatsen så visst, jag för anekdotisk bevisföring. Tack för ditt bidrag.

https://www.topgear.com.ph/features/feature-articles/manual-vs-automatic-fuel-economy-2022-a2584-20220530

Denna artikeln är alltså 3 dagar gammal, och han fastslår vad jag bad om bevis emot. Men visst, det är väl "rysspropaganda" eller nått.

Automat har många fördelar, men bränslekonsumtionen är inte en av dom.
Citera
2022-06-01, 22:13
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Bil i laglig trafik är ett transportmedel. Jag har hållt på med motorsport i många år, men till och från jobbet är inte motorsport. Det är transport.

Ja men det hela är lite som cyklar och elcyklar, visst det går snabbare men det är inte att cykla på riktigt.
Citera
2022-06-01, 22:14
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewInGothenburg
Alltså alla ni som kör automat argumenterar ju utifrån praktikalitet och bekvämlighet.
Det är typ som att man skulle låta någon annan knulla ens fru för att hon skall bli gravid.
Vi som kör manuellt tycker faktiskt att det är roligt att köra bil. Det har jag tyckt i 20 år.
Man vill kunna välja varvtal och växel.

Fugan blir inte gravid av att du sitter och rycker i din spak.
Citera
2022-06-01, 22:14
Medlem
Tervulls avatar
Om du hade kört till och från jobbet varje dag i en storstad och suttit i oändliga bilköer så hade du fattat.
Citera
2022-06-01, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Om du hade kört till och från jobbet varje dag i en storstad och suttit i oändliga bilköer så hade du fattat.
I stan är det bekvämt helt klar
Citera
2022-06-01, 22:15
Medlem
Cykelbarnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Med hans logik så låter alla amerikaner någon annan knulla deras fru. (dvs kör automat)
Senast redigerad av Cykelbarnen 2022-06-01 kl. 22:18.
Citera
2022-06-01, 22:17
Medlem
Cykelbarnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Satt i bilkö igår och möljade med dragläget, växlade upp o ner som en idiot.. Vad är poängen?
Citera
2022-06-01, 22:20
Medlem
Diamondgrits avatar
Orka hålla reda på tre pedaljävlar. Om man sisådär 100 år efter att växellådan uppfanns hade kommit på ett sätt att kunna växla manuellt utan att behöva trampa på en grej som gör att man inte har sönder hela bilen så hade jag kanske tyckt att det skulle vara ok. Men som det är nej aldrig i helvete. Nä en pedal för åka fort och en för stopp räcker. Finns ingen mening med annat.
Citera
2022-06-01, 22:20
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon

Vissa av oss ser oss inte endast som inseminatorer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in