2022-06-01, 13:50
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Otroligt tråkigt.
Han har förgyllt mina lördagsmorgnar under väldigt lång tid.

Instämmer. Hans röst och monologer är väldigt behagliga. Hoppas någon av samma kaliber och stil tar över. Allra helst önskar jag såklart att Anders ångrar sig och fortsätter.

Det skulle inte förvåna mig om man gör med Melodikrysset som med Allsång på Skansen, slaktar allt behagligt och svenskt för att "bredda publikutbudet". Jaja, då kanske normala människor också vaknar.
Citera
2022-06-01, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Noyman
Jag tror att Henrik Dorsin är en av dem. Otroligt kunnig i både musikhistoria och annan underhållning. Dessutom ordvrängare.
Jag tror inte på Dorsin i det här fallet. Anledningen är att han är alldeles för mångsidig och begåvad för att binda upp sig för ett sådant rätt meningslöst åtagande. Att läsa upp vinnare, ledtrådar och spela skivor i radio är långt under Dorsins kompetens och kreativitet. Pengarna lär han knappast heller behöva antar jag. Men jag kan ju ha fel förstås.
Citera
2022-06-01, 14:46
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Instämmer. Hans röst och monologer är väldigt behagliga. Hoppas någon av samma kaliber och stil tar över. Allra helst önskar jag såklart att Anders ångrar sig och fortsätter.

Det skulle inte förvåna mig om man gör med Melodikrysset som med Allsång på Skansen, slaktar allt behagligt och svenskt för att "bredda publikutbudet". Jaja, då kanske normala människor också vaknar.
Haha, jag fick en mardrömsvision med ett Melodikrysset innehållandes gangsterrap.
Men fan vet…🥺
Citera
2022-06-01, 15:56
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Haha, jag fick en mardrömsvision med ett Melodikrysset innehållandes gangsterrap.
Men fan vet…🥺

"Vad heter det skjutvapen på åtta bokstäver som ska in på vågrät nio?"
Citera
2022-06-01, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Vi får väl hoppas vi slipper höra Lennart Palm från Lerum i höst. Känns lite som Eldeman kört fast. Väldigt ofta det är musiken och även artisterna återkommer allt för ofta....

Lennart Palm är ju ett ganska trevligt inslag i Melodikrysset.
Citera
2022-06-01, 19:08
Bannlyst
Hör mycket hellre en finsk eller tysk version av låtarna än Lennarts....
Han har en förmåga att förstöra alla låtar. Tror han även kan förstöra nationalsången....
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Lennart Palm är ju ett ganska trevligt inslag i Melodikrysset.
Citera
2022-06-01, 21:24
Medlem
RandyWalkers avatar
Kodjo Akolor och Linnea Henriksson
Citera
2022-06-01, 21:25
Medlem
RandyWalkers avatar
Tror ni det var eget beslut eller mer ’gemensamt’ som hon Mosander och Elfsberg med flera?
Citera
2022-06-01, 22:48
Medlem
Rollin-and-Turnings avatar
Jag är ganska säker på att de som kommer ta över Melodikrysset är: Carolina Norén (hon som leder Svensktoppen) och Micke Cederberg.

Deras program "P4 Musik" lades ner tidigare i år och de passar båda in i programmets profil.
Citera
2022-06-01, 23:02
Medlem
RandyWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollin-and-Turning
Jag är ganska säker på att de som kommer ta över Melodikrysset är: Carolina Norén (hon som leder Svensktoppen) och Micke Cederberg.

Deras program "P4 Musik" lades ner tidigare i år och de passar båda in i programmets profil.

Det hade varit underbart

Tack du gav mig hopp😂

De verkar goa
Citera
2022-06-01, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Frisk dog knall och fall av hjärnblödning, hjärtattack eller liknande. Knappast under sitt program eftersom det var förinspelat. Däremot upptäcktes det att han dött när han inte åkte iväg och spelade in ett nytt avsnitt.

Det konstiga med Anders Eldeman är ju att han verkar fötts som 80-åring. Han är ju inte speciellt gammal (48 år) men ändå har han spelat gamla stenkakor i radio sedan han va i 20-årsåldern. Hans jämnårigas musiksmak borde ju vara punk, hårdrock och kanske en och annan synthare, men själv underhåller han pensionärer. Mystisk person.

Eldeman är mer än 48 år...Han är född 25 december 1960 enligt Wikipedia, så han är 61 år gammal.
Citera
2022-06-02, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Hör mycket hellre en finsk eller tysk version av låtarna än Lennarts....
Han har en förmåga att förstöra alla låtar. Tror han även kan förstöra nationalsången....

Alla har inte samma åsikter.
Därav variationen i programmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in