2009-08-22, 01:52
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Han gillar kvinnor av Modellen XXXXL....
Har jag också hört, och hittar han inte en sådan så matar han henne tills hon blir sådan.
Citera
2009-08-22, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Vad jag vet så dog Lars-Göran Frisk ganska hastigt så det borde snarare ha varit hjärnblödning/hjärtattack/självmord.

Ja, dog han inte hastigt mitt under en säsong av "Skivor från Vetlanda"? Det är så jag minns det i alla fall.
Citera
2009-08-22, 02:38
Moderator
impieteers avatar
Frisk dog knall och fall av hjärnblödning, hjärtattack eller liknande. Knappast under sitt program eftersom det var förinspelat. Däremot upptäcktes det att han dött när han inte åkte iväg och spelade in ett nytt avsnitt.

Det konstiga med Anders Eldeman är ju att han verkar fötts som 80-åring. Han är ju inte speciellt gammal (48 år) men ändå har han spelat gamla stenkakor i radio sedan han va i 20-årsåldern. Hans jämnårigas musiksmak borde ju vara punk, hårdrock och kanske en och annan synthare, men själv underhåller han pensionärer. Mystisk person.
Citera
2009-08-24, 11:10
Medlem
Kulliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Frisk dog knall och fall av hjärnblödning, hjärtattack eller liknande. Knappast under sitt program eftersom det var förinspelat. Däremot upptäcktes det att han dött när han inte åkte iväg och spelade in ett nytt avsnitt.

Det konstiga med Anders Eldeman är ju att han verkar fötts som 80-åring. Han är ju inte speciellt gammal (48 år) men ändå har han spelat gamla stenkakor i radio sedan han va i 20-årsåldern. Hans jämnårigas musiksmak borde ju vara punk, hårdrock och kanske en och annan synthare, men själv underhåller han pensionärer. Mystisk person.

- Och han gillar att spela Johnny Bode i sitt nostalgiprogram, bara en sån sak.
Citera
2009-08-24, 11:21
Bannlyst
Citat:

Har aldrig hört något att det skulle ha varit aids gubben dog av...
Familj hade han tydligen inte - men det har väl inte Eldeman heller? Och det vet ju alla att då är man bög och får aids...

Citat:

Du har helt klart en poäng i det där. Hur blir man så intresserad av stenkakor?
Citera
2009-08-24, 11:22
Medlem
brokenvalley1s avatar
Han miste oskulden till en prostituerad sa han i en intervju.
Citera
2009-08-24, 12:09
Medlem
Citat:

Så "mystisk" skulle jag nog inte kalla honom. "Nördig" är väl bättre, men på ett socialt och utåtriktat sätt. Sen har väl hans publik numera vuxit ikapp honom till viss del, musiknördar av alla de slag och åldrar. Han har ju fått det egna statusfyllda programmet Eldeman i P2 i deras satsning på att inte bara spela tolvtonsmusik av Schönberg i denna fisförnäma kanal

Okej han har ett samlarnörderiintresse men såna tenderar ju att bli lite udda i omvärldens ögon. Just med musik blir det kanske väl tydligt när man jämför med vad som är inne i hippa kretsar, dvs jämnåriga.
Citera
2009-08-24, 18:04
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:

Skivor från Vetlanda brukade jag faktiskt lyssna på när det gick på lördagskvällarna (innan jag rattade in P3 Dans!), var så imponerad av L-G Frisks gedigna kunskaper och att han inte spelade de gamla vanliga stenkakorna.
Tror han var sjuk ett tag innan dödsfallet, kommer ihåg att han lät väldigt konstig och svag i de sista programmen. Sen var han med i Jepardy också och även där verkade han lite svag.

Herr Frisk även hade en imponerade samling film på VHS som fyllde lägenheten (skivorna hade han i ett stort rum i källaren). Var på bil i nått tidningsreportage. Men undrar vad han försörjde sej på, tror inte han jobbade.
Citera
2009-08-24, 18:14
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Har jag också hört, och hittar han inte en sådan så matar han henne tills hon blir sådan.

undrar hur hans fru såg ut när de möttes, hon är stor nu iaf
Citera
2009-08-25, 08:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland

Eldeman är ogift. Sambo/särbo kan han förstås ha.

Förresten heter han inte ens Eldeman utan von Bahr!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Anders_Eldeman

Citat:
Namn: Nils Anders Michael von Bahr
Personnummer: 19601225-XXXX
Citera
2009-08-25, 12:36
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland

Separerade inte Eldeman och hans sambo i våras eller förra hösten?
Citera
2009-08-25, 12:42
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Separerade inte Eldeman och hans sambo i våras eller förra hösten?

Må så vara, har missat det. Fick för mig han var gift. Men stor var hon iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in