2022-06-01, 15:20
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbelvatten
Poetisk rättvisa att det tas upp på nytt. Killen har haft många långa år på sig att begrunda ditt brott och att ta sitt straff och gå vidare i livet som den barnamördare och barnvåldtäktsman han är. Oerhört tillfredsställande att detta lyfts på nytt.

Dessutom är det här en riktigt obehaglig person, en av de äckligare svenska mördarna jag läst om tror jag. Får alltid rysningar när jag tänker på dockorna osv. Morbid sexualsadist. Borde avlivas.
Citera
2022-06-01, 15:21
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Ja, särskilt bra är det att föräldrarna fortfarande lever och får se honom åka dit för detta. Om han nu åker dit men det får vi anta.
Jo. Trycket är hårt nu på att leverera. Sen tycker jag inte man ska stirra sig blind på straffet nu utan det viktiga är vi får svart på vitt att det var HAN. Och bara det är ett straff nog som heter duga för denna kuf. Han bli en mördare även på pappret och kommer få det tufft.
Citera
2022-06-01, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrimiMilla
För den som vill se delar av videon (bättre än inget alls) är det alltså Efterlyst, säsong 58, avsnitt 1. Inslaget om Malin börjar ungefär halvvägs in i avsnittet. Det är I slutet av detta inslag som de visar lite från den.
Lite sjukt, gick in på Viaplay och sökte på efterlyst, fick upp säsong 58, avsnitt 1, framspolad halvvägs..
Citera
2022-06-01, 17:17
Medlem
Enligt Svt.se ska Olof Wiberg ha fått 295.000 svenska skattebetalade riksdaler och inte 700.000 som jag skrev tidigare.
Vet dock inte helt säkert vad som stämmer.
Men förhoppningsvis får han betala tillbaka varenda öre när han döms för våldtäkt och brutalt mord på 16 åriga Malin.
Lås in och släng nyckeln om rättvisan vore verklig i Svearike
Citera
2022-06-01, 17:38
Medlem
Har Malins föräldrar blivit tillfrågade, om hon möjligtvis haft något föremål märkt ”GOP” med sig till Husum, som senare saknades när liket fanns?
Citera
2022-06-01, 18:05
Avslutad
Gött att få dit det svinet, men lämnar ändock en dålig smak i munnen. Hur kan bevismaterial som skulle ha förstörts vid friande dom användas till en resning? Helgar ändamålet medlen? Fallet har ju sedan länge varit "polisiärt uppklarat".
Citera
2022-06-01, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Någon som sett något uttalande från Leffe GW om detta fall senaste tiden ?

GW Persson

https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/gw-om-att-malin-fallet-tas-upp-igen-efter-25-%C3%A5r/13771054
Citera
2022-06-01, 18:11
Medlem
Jag tycker att Olof har en riktigt skicklig samt engagerad försvarare…Men varför nämnde inte Olof när han blivit dömd i första instans”Tingsrätten”? Han borde uttryckt i Hovrätten att han ”råkade” finna ett lik och satte en pytteliten sats på hennes byxor….Finner vi icke mördare ett lik så ringer vi 112, utan att besudla det
Citera
2022-06-01, 18:16
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Psykopat är han väl inte diagnostiserad som? Han beskrivs olika, antingen introvert enstöring alt övertrevlig och påflugen. Tydligen känner alla honom i Sveg och han är respekterad på sitt arbete. Nånting känns väldigt konstigt.
Ok-nej han har kanske ingen diagnos-men allmänt att hans beteende-att gå vidare efter mordet som om inget hänt kanske tangerar en sån diagnos. Och sen uppträda överdrivet artig mot alla,kanske tom påfluget. Han kanske letar/letade lämpligt offer bland alla inringare till call-centret.

Bland alla inringare(och mängden är oerhört stor) borde det ju rent statistiskt sett befinna sig personer som går att utnyttja på ett eller annat sätt.
Citera
2022-06-01, 18:35
Medlem
Olof sitter på Saltvik nu, enligt mig rätt galning på rätt plats
Citera
2022-06-01, 19:16
Medlem
Telestos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Gött att få dit det svinet, men lämnar ändock en dålig smak i munnen. Hur kan bevismaterial som skulle ha förstörts vid friande dom användas till en resning? Helgar ändamålet medlen? Fallet har ju sedan länge varit "polisiärt uppklarat".

Om jag minns rätt så var det Uppsala Universitet som hade det i sina frysar.

Det borde nog ha förstörts, men något klickade.

HD konstaterar att det gäller fri bevisprövning enligt svensk lag. Sedan skulle kanske UU kunna straffas - men det är ju jättepreskriberat.
Citera
2022-06-01, 19:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Telesto
Om jag minns rätt så var det Uppsala Universitet som hade det i sina frysar.

Det borde nog ha förstörts, men något klickade.

HD konstaterar att det gäller fri bevisprövning enligt svensk lag. Sedan skulle kanske UU kunna straffas - men det är ju jättepreskriberat.

Ja, det ser så ut!

I USA hade det blivit nix. Om en jury valt att fälla är jag rätt säker på att domaren skulle välja att gå emellan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in