• 1
  • 2
2022-06-01, 17:33
Medlem
Jag har inte haft lust att ha sex på typ 5 år, äter antidepressiva men kan och vill inte sluta med dem. Min partner vill ha sex typ jämt känns det som och ja jag ställer upp trots att jag inte har lust.

vet inte vad jag vill med tråden egentligen, tycker bara det är jobbigt att ha sex utan lust och att jag måste låtsats för min partner att sexet är skönt.
Citera
2022-06-01, 17:42
Medlem
Belters avatar
Hur funkar partner och ingen sexlust i samma mening tycker du?
Vad vinner du på det?
Citera
2022-06-01, 17:43
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sabbi
Jag har inte haft lust att ha sex på typ 5 år, äter antidepressiva men kan och vill inte sluta med dem. Min partner vill ha sex typ jämt känns det som och ja jag ställer upp trots att jag inte har lust.

vet inte vad jag vill med tråden egentligen, tycker bara det är jobbigt att ha sex utan lust och att jag måste låtsats för min partner att sexet är skönt.

Hur länge har du varit tillsammans med partnern? Kan det bero på något annat än att du äter antidepressiva?
Citera
2022-06-01, 17:44
Medlem
LeCastles avatar
Antidepressiva är känt för att minska sexlusten har jag hört.
Träna och kasta skiten.
Citera
2022-06-01, 17:47
Medlem
Emellies avatar
Har du och din partner någon dialog om det här, hur påverkar det erat förhållande?

Är du ärlig med hur du känner inför honom? Tänker att det inte blir hållbart i längden att låtsas att du tycker det är skönt när det egentligen är tvärtom.
Citera
2022-06-01, 17:47
Sluta med antidepressiva efter en längre period av att använda dem så blir du bara sämre, de hjälper dig inte.
Att ta dom skall vara en kortsiktig lösning som en tröskel att komma över.

"Man har också sett en ökad frekvens depressionsåterfall hos patienter som långtidsbehandlats med antidepressiva läkemedel, vilket lett till misstankar om att läkemedlen skulle försämra långtidsprognosen hos de deprimerade patienterna. Då denna association främst setts i observationstudier finns det dock en uppenbar risk för indikationsbias, det vill säga ett skensamband orsakat av att patienter med hög återfallsrisk oftare ordineras långtidsbehandling [6]"

https://lakartidningen.se/klinik-och...ingar-av-ssri/
Citera
2022-06-01, 17:53
Medlem
snurresprettiss avatar
Vissa mediciner drar ju tyvärr ner sexlusten.
Citera
2022-06-01, 17:56
Medlem
Ha inte sex om du inte har lust, det gör dig inte gladare precis. Snacka med din partner och berätta läget.
Antidepressiva är jättejobbiga då sexlusten försvinner. Men sexlusten minskar också om man brukar våld på sig själv o har sex mot sin vilja, det skapar ingen lust alls.
Ta hand om dig själv och snacka med din partner
Citera
2022-06-01, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Hur länge har du varit tillsammans med partnern? Kan det bero på något annat än att du äter antidepressiva?

Har varit ihop ett år cirka, kommer behöva äta medicinen resten av livet.
Citera
2022-06-01, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
Sluta med antidepressiva efter en längre period av att använda dem så blir du bara sämre, de hjälper dig inte.
Att ta dom skall vara en kortsiktig lösning som en tröskel att komma över.

"Man har också sett en ökad frekvens depressionsåterfall hos patienter som långtidsbehandlats med antidepressiva läkemedel, vilket lett till misstankar om att läkemedlen skulle försämra långtidsprognosen hos de deprimerade patienterna. Då denna association främst setts i observationstudier finns det dock en uppenbar risk för indikationsbias, det vill säga ett skensamband orsakat av att patienter med hög återfallsrisk oftare ordineras långtidsbehandling [6]"

https://lakartidningen.se/klinik-och...ingar-av-ssri/

Jag äter inte antidepressiva pga att jag är deprimerad
Citera
2022-06-01, 18:04
Medlem
leachs avatar
Citat:

Har samma problem, gift i 12 år. Inga problem för partnern att fixa lusten själv.
Om det är ett problem för hen köp en "leksak" i första bästa webbutik.
Citera
2022-06-01, 18:06
Medlem
styckets avatar
Citat:
Har varit ihop ett år cirka, kommer behöva äta medicinen resten av livet.
Oavsett vad din läkare säger är inte detta sant.

Du kan bli fri från dina negativa känslor. Bli av med depression, GAD, bipolär osv.

Finns en läkare som gör det och bevisar det hela genom hjärnscans.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in