2022-05-15, 17:21
Medlem
Kan Ketamin dämpa ångest och hjälpa vid depression??
Citera
2022-05-17, 14:16
Medlem
Jormapormas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chumpa280
Kan Ketamin dämpa ångest och hjälpa vid depression??

Ja. Jag självmedicinerar och har gjort det i ett års tid nu. Inget annat har hjälpt mig så bra.
Citera
2022-05-17, 14:25
Medlem
Jormapormas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petanque
Hej Flashback!

Efter att under många år varit en frekvent besökare av forumet har jag nu ett ärende som fått mig att skapa ett konto. Efter att under väldigt lång tid kämpat med depression har jag börjat söka mig till alternativa metoder. Jag vet om och har läst en del forskning om ketamins antidepressiva effekter och har bestämt mig för att testa, självklart är det inte bara de antidepressiva effekterna som drar utan också en stor nyfikenhet på drogen. Jag har tidigare erfarenhet av E, MDMA, Amfetamin, Kokain och gräs. Hur ska jag tänka med doseringen av ketamin och vad kan jag förvänta mig få för upplevelse? Jag vill inte under några omständigheter hamna i k-hole eller få några starka psykadeliska upplevelser. Kan det trigga ångest och andra mindre trevliga negativa känslor?

Att hamna i K-hole är en del av behandlingen tycker jag. Iallafall någon gång. Man får en annan syn på sina problem och verklighet.

Det finns en del (få) som inte tycker om ketaminens effekter men det har absolut inte lett till ökad ångest,snarare tvärt om. Jag har tagit mkt ketamin vilket också inneburit att jag har upplevt snetändningar, jag har fastnat i tiden och varit med på Estonia men inte ens då var jag rädd. Iochmed att man upplever eufori så blir det liksom inte läskigt.

Om jag var du skulle jag ta 200-300 mg, dela upp i linor och känna efter själv hur mkt du vill ha.
Citera
2022-05-21, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jormaporma
Ja. Jag självmedicinerar och har gjort det i ett års tid nu. Inget annat har hjälpt mig så bra.
Hur använder man det? Tar man det dagligen? Hjälper det mot både ångest och depression? Är inte ute efter rus eller dyl utan endast i medicinsk syfte.
Citera
2022-06-01, 15:42
Bannlyst
Citat:
Hur använder man det? Tar man det dagligen? Hjälper det mot både ångest och depression? Är inte ute efter rus eller dyl utan endast i medicinsk syfte.
Ruset ingår i behandlingsmodellen ketamin. Svårt att komma ifrån ett rus.

Men då på ett sjukhus/terapirum eller vad det kallas. ketamin skrivs inte ut för egenvård i alla fall inte i sverige.

Nej det är inget som isåfall skulle tas dagligen.

Själv så letar jag efter ett bra DJ-set för ketamin.
Någon som sitter på ett bra? Gärna i någon fet miiljö där man ser allt live
har en projektor jag tänkte koppla upp mig på och sväva iväg nån timme eller två.
Citera
2022-06-01, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kultursprache
Ruset ingår i behandlingsmodellen ketamin. Svårt att komma ifrån ett rus.

Men då på ett sjukhus/terapirum eller vad det kallas. ketamin skrivs inte ut för egenvård i alla fall inte i sverige.

Nej det är inget som isåfall skulle tas dagligen.

Själv så letar jag efter ett bra DJ-set för ketamin.
Någon som sitter på ett bra? Gärna i någon fet miiljö där man ser allt live
har en projektor jag tänkte koppla upp mig på och sväva iväg nån timme eller två.
Jo men efter ruset - hur känns det då? Får du antidepressiv effekt? Och hur länge håller isåfall i sig?
Citera
2022-06-01, 16:23
Bannlyst
Citat:
Jo men efter ruset - hur känns det då? Får du antidepressiv effekt? Och hur länge håller isåfall i sig?
Efter ruset och dagarna efter mår man faktiskt riktigt bra. Om man använder det som terapi och för att må bättre tror jag det verkligen kan hålla i sig länge. Men är man mer som mig att man gillar det för ruset så kanske man blir lite beroende också och vill ta mer. Vilket i sig inte är så himla lyckat ju.
Läste någonstans att serotonin receptorer ökar efter första gången du tar ketamin.

Jag vet inte hur mycket det är om ruset för mig som gillar droger eller om det är den antidepressiva effekten jag känner av. Men visst mår man bra dagarna efter.
Citera
2022-06-01, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kultursprache
Efter ruset och dagarna efter mår man faktiskt riktigt bra. Om man använder det som terapi och för att må bättre tror jag det verkligen kan hålla i sig länge. Men är man mer som mig att man gillar det för ruset så kanske man blir lite beroende också och vill ta mer. Vilket i sig inte är så himla lyckat ju.
Läste någonstans att serotonin receptorer ökar efter första gången du tar ketamin.

Jag vet inte hur mycket det är om ruset för mig som gillar droger eller om det är den antidepressiva effekten jag känner av. Men visst mår man bra dagarna efter.
Hur länge håller den antidepressiva effekten i sig för dig?
Citera
2022-06-01, 17:40
Bannlyst
Citat:
Hur länge håller den antidepressiva effekten i sig för dig?
Kan återkomma i frågan om du väntar lite, har inte tagit ketamin på ett tag men ska snart så kan känna efter lite hur jag mår dagarna efter.
Citera
2022-06-01, 19:29
Medlem
Om man vill testa detta mot depression - vad är en lagom dos? Är lite rädd av mig och tar hellre för lite än för mycket….
Kan nåt hända? Är det farligt?
Citera
2022-06-03, 14:42
Medlem
Hur är det att blanda ketamin, lustgas och lite gräs? Ska festa imorgon och hade gärna velat veta innan dess.
Citera
2022-06-03, 18:39
Medlem
Sarcophaguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femfemfemfem
Hur är det att blanda ketamin, lustgas och lite gräs? Ska festa imorgon och hade gärna velat veta innan dess.

Skulle personligen ha skippat gräset, då den kombon endast ger mig paranoida och mycket märkliga tankar. Lustgas och ketamin är trevligt dock, om du vill uppleva total mindfuck, men lämpar sig bäst ensam i ett nedsläckt rum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in