2022-05-31, 14:36
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jasså? Jag vet vad jag snackar om. Och varenda jävla normal människa (iaf de med lite koll på fotboll) vet att jag har rätt.

Ge upp bara. Du kallar andra troll men det största trollet är du. Du lever kvar i början på 2000 talet då Arsenal var Londons största klubb så är det ej längre.
Senast redigerad av Skarparattarn 2022-05-31 kl. 15:34.
Citera
2022-06-01, 10:13
Medlem
Gud va dött här inne.

Men nu när Chelsea är såld,blir de några spännande transfer i sommar?
Mason Mount jag av city /Liverpool/united.
Lukaku känns att han kommer lämna.
Vem kan va på väg in?
Citera
2022-06-01, 13:18
Medlem
TilhelmWells avatar
Nu är det officiellt. Pogba lämnar United.

https://www.manutd.com/en/news/detail/paul-pogba-will-leave-manchester-united-this-summer-after-six-year-stay-1-june-2022

ÄNTLIGEN!

Good riddance.
Citera
2022-06-01, 13:47
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell

https://www.manutd.com/en/news/detail/paul-pogba-will-leave-manchester-united-this-summer-after-six-year-stay-1-june-2022

ÄNTLIGEN!

Good riddance.

Ni köper tillbaka honom om några säsonger 😁
Citera
2022-06-01, 14:05
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

ÄNTLIGEN!

Good riddance.

Nu hade man ju verkligen velat veta om det låg ett erbjudande på bordet, och hur det såg ut - lön, antal år.

För Pogba är och har varit en cancer på Uniteds trupp-bygge. Ingen förnekar att han har talangen, men han får inte ut det i United och stjälper laget mer än han hjälper. Skulle han nu bli en succé i PSG eller Juve får man som United-supporter trösta sig med att han aldrig skulle varit det om han stannat i United.

Sen kan man ju fråga sig varför så få spelare blommar ut, utan snarast regresserar i United, men det är en större puck.

Gällande Mané och Lewandowski:

En del av mig vill be spelarna hålla käften och vara professionella. De har kontrakt ett år till och om de desperat vill flytta, tar de den dialogen med sin arbetsgivare. Inte via medierna.

Som Lewa här: “My era at Bayern is over. I don’t see any possibility to continue playing for this club,” he said.

Du har ett år kvar. Det är inte du som bestämmer när det är dags att flytta. Varför skrev du på ett kontrakt om du inte tänkte hedra det?

Sen fattar jag att detta är ett spel: Det blir ohållbart för Bayern att behålla honom när han är så frispråkig, fansen vill inte ha kvar honom och han kommer inte leverera om han hålls fast mot sin vilja. Att vara så här ärlig om att han tänkt flytta löser lite knutar och kommer snabba på processen.

Men det är ju en dubbel kniv i ryggen på arbetsgivaren: du beter dig illojalt offentligt vilket skadar klubbens varumärke, plus att försäljningspriset blir lägre än annars.

Mané har ännu inte sagt något. Jag förstår om han vill flytta, och jag kan till och med tycka att det vore smart att sälja nu när man får en slant för honom. Men då är det en diskussion mellan hans agent och Liverpool. Hoppas slippa den offentliga pajkastningen och förhandla via medierna.
Citera
2022-06-01, 14:11
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Hade Liverpool slutat på fler poäng än City hade dom vunnit Pl.

Kom inte här och sprid dina helt logiska & självklara slutsatser!
Citera
2022-06-01, 14:32
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Nu hade man ju verkligen velat veta om det låg ett erbjudande på bordet, och hur det såg ut - lön, antal år.

Det fanns ett erbjudande om förlängning inför den gångna säsongen som Pogba tackade nej till.

För Pogba är och har varit en cancer på Uniteds trupp-bygge. Ingen förnekar att han har talangen, men han får inte ut det i United och stjälper laget mer än han hjälper. Skulle han nu bli en succé i PSG eller Juve får man som United-supporter trösta sig med att han aldrig skulle varit det om han stannat i United.

Sen kan man ju fråga sig varför så få spelare blommar ut, utan snarast regresserar i United, men det är en större puck.[/quote]

En överlag giftig och toxisk miljö i och utanför omklädningsrummet där det gått så långt att det är vissa klickar av spelare som styrt klubben och inte de tidigare anställda managers. Allt från träning till taktik samt hur ofta man kan vara ute på kvällarna i veckan. De enda som hade någorlunda kontroll var Van Gaal och Mourinho i början. Men de tappade också greppet. Den viktigaste faktorn är dock att i stort sett alla spelare som värvats de senaste dryga 10 åren (här ingår också Fergusons sista år ) har varit för dåliga i grunden och när sedan svårighetsgraden och pressen att spela för United har stegrats så har spelarna klappat ihop.
Citera
2022-06-01, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Ni köper tillbaka honom om några säsonger 😁
inte omöjligt haha
Citera
2022-06-01, 16:22
Medlem
Citat:

ÄNTLIGEN!

Good riddance.
Ja vad skall man säga merän att det var på tiden. Som sagt ville United förlänga med honom förra sommaren (vad jag vet) och turligt nog skrev han inte på. Hur mycket som var sanning om de sista ryktena gentemot säsongsavslutningen med £500k/w i nytt kontrakt tror jag ingen får reda på.

Är dock inne på WT's linje om varför så många går bakåt i United. Det är ju rätt många artiklar som visar på interna grupperingar med spelare som inte ens kunnat prata med varandra och hur stort problemet har varit vet ju bara de med insyn men ingen rök utan eld. En artikel hade man kunnat köpt som rykte men när det är vecka ut och in så... Det är bara att hoppas att ETH vågar kicka dem från trupp och lag oavsett namn eller pris på inköpet (om det så är Pogba, Martial, Lingard, Henderson, Ronaldo, Maguire, DDG, Sancho, Varane) om de inte redan är på listan över de som inte har nytt kontrakt redan i sommar.

Men att först släppa en spelare gratis, sen köpa honom för en världsrekordsumma för att på nytt släppa honom fritt en andra gång - det går inte att blunda för hur extremt dåligt skött allting är.

Kommer Pogba lyckas i ett annat lag, mest troligt - är ju bara att se hur det gått för Frankrike. Men han lär behöva samma backning från lagkamrater (vilket han inte fått i United av olika anledningar) för annars ser jag att samma historia kommer ske igen.
Citera
2022-06-01, 16:22
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Chelsea är och förblir det ligans svarta får av Liverpoolförbundet FA.

Är man gammal Chelseaspelare eller tränare så får man tydligen inte kritisera domslut, speciellt mot förbundets guldgossar Liverpool, det har nu Premier League bästa mittfältare någonsin Frank Lampard fått erfara.

https://www.fotbollskanalen.se/england/lampard-bestraffas-efter-domarkritiken-far-stora-boter/
Citera
2022-06-01, 17:31
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Chelsea är och förblir det ligans svarta får av Liverpoolförbundet FA.

Är man gammal Chelseaspelare eller tränare så får man tydligen inte kritisera domslut, speciellt mot förbundets guldgossar Liverpool, det har nu Premier League bästa mittfältare någonsin Frank Lampard fått erfara.

https://www.fotbollskanalen.se/england/lampard-bestraffas-efter-domarkritiken-far-stora-boter/
Alla som inte håller på Liverpool ska straffas hårt, enkel matte (ironi)
Citera
2022-06-01, 17:36
Medlem
TilhelmWells avatar
En till sopa lämnar. Lingard försvinner.

https://www.manutd.com/en/news/detail/jesse-lingard-to-leave-man-utd-in-june-after-20-years-at-the-club

ÄNTLIGEN!

Good riddance to you too.

Two down, eight to go.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in