Citat:
Ursprungligen postat av
TilhelmWell
Nu hade man ju verkligen velat veta om det låg ett erbjudande på bordet, och hur det såg ut - lön, antal år.
För Pogba är och har varit en cancer på Uniteds trupp-bygge. Ingen förnekar att han har talangen, men han får inte ut det i United och stjälper laget mer än han hjälper. Skulle han nu bli en succé i PSG eller Juve får man som United-supporter trösta sig med att han aldrig skulle varit det om han stannat i United.
Sen kan man ju fråga sig varför så få spelare blommar ut, utan snarast regresserar i United, men det är en större puck.
Gällande Mané och Lewandowski:
En del av mig vill be spelarna hålla käften och vara professionella. De har kontrakt ett år till och om de desperat vill flytta, tar de den dialogen med sin arbetsgivare. Inte via medierna.
Som Lewa här: “My era at Bayern is over. I don’t see any possibility to continue playing for this club,” he said.
Du har ett år kvar. Det är inte du som bestämmer när det är dags att flytta. Varför skrev du på ett kontrakt om du inte tänkte hedra det?
Sen fattar jag att detta är ett spel: Det blir ohållbart för Bayern att behålla honom när han är så frispråkig, fansen vill inte ha kvar honom och han kommer inte leverera om han hålls fast mot sin vilja. Att vara så här ärlig om att han tänkt flytta löser lite knutar och kommer snabba på processen.
Men det är ju en dubbel kniv i ryggen på arbetsgivaren: du beter dig illojalt offentligt vilket skadar klubbens varumärke, plus att försäljningspriset blir lägre än annars.
Mané har ännu inte sagt något. Jag förstår om han vill flytta, och jag kan till och med tycka att det vore smart att sälja nu när man får en slant för honom. Men då är det en diskussion mellan hans agent och Liverpool. Hoppas slippa den offentliga pajkastningen och förhandla via medierna.