2022-04-10, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StekPannaUtanSladd
De flesta jag hört och sett har uttryckt avsky mot Annie Lööf. Och man behöver bara kolla valfri youtube-länk med henne för att få en idé vad folk tycker om henne, dvs genom likes.. t.ex denna:
https://www.youtube.com/watch?v=rS9StB3HTTo

Vad beror detta på att hon är så pass illa omtyckt? Kolla t.ex videon här ovan och studera dislikes jämfört med likes, 770 likes mot 25 000 dislikes säger ganska mycket tycker jag.

Men vad beror detta förrakt på på just AL tror ni? Tror ni hon själv är medveten om detta eller är hennes ego alldeles för stort för det?
Har bekanta som är centerpartister av den lantliga sorten. Redan när Lööf valdes till partiledare var dom skeptiska och det har förstärkts med åren. De menar att hon inte representerar centern eller centerns tradition av landsbygdsparti. Deras uppfattning är att Lööf endast representerar sig själv.

När den egna rörelsen anser att partiledaren är en egenkär wannabe så ger det ett dåligt eko även till andra kretsar. Jag tror att detta är orsaken till att hon är så illa omtyckt.
Citera
2022-04-10, 10:55
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Som när hon gick på val att det är Kristersson som statsminister som gäller och att hon aldrig skulle stödja en sosseregeringen?

Kappvändare som ljuger sina väljare rätt upp i ansiktet har jag noll respekt för!

Idiotiska åsikter har alla rätt att ha, men så som hon har betett sig är riktigt vidrigt.
Ja, men då Kristersson, Busch och Sabuni valde att stötta nazisterna fick hon välja mellan pest och kolera och då blev vänsterblocket det minst onda av två.
Citera
2022-04-11, 10:46
Medlem
Biomasss avatar
Jag tyckte Annie Lööf var bra i början när hon entrade scenen, men sakta o säkert föll hon in i samma fällor som alla andra lismande sliddjur med storhetsvansinne. För tillfället är hon mer en Frankensteins Lööf där hon spottar ur sig ett lapptäckte av saker hon vill men gör precis tvärtom.
Citera
2022-04-11, 20:17
Medlem
Farbror Fazers avatar
Jag började ogilla henne starkt när hon svek alliansen och hellre såg löfvén som sin stadsminister än uffe.

Och nu är jag väldigt orolig att hon kommer fortsätta pissa sina partikollegor och många väljare i ansiktet och rädda rödgrönt efter valet om MP ryker..
Citera
2022-04-11, 20:59
Medlem
NoTruces avatar
Det är lätt att ogilla Annie Lööf. Hon tog över C och styrde det i en riktning som alienerade många äldre och mer "konservativa" väljare. Hon fokuserade på att bygga ett eget varumärke. Hon lierade sig med "innerstan". Dessutom är hon urtypen av en globalist och opportunist. Minns uttalandet om att hon skulle käka upp sin egen sko hellre än att bli stödparti åt S. Minns vad som sedan hände. För att sedan vrida sig, likt den vindflöjel hon är, åt den totalt motsatta sidan när det var mer opportunt.

Utöver detta har hon ett väldigt punchable face, om man får dra till med det. Medger att det är barnsligt, men jag har ingen respekt alls för denna människa.
Citera
2022-04-12, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Likes och disikes på en YouTube-video säger väldigt lite. Räcker att länken spridits i en endaste grupp med oliktänkande så har du ordnat 25000 dislikes...

Det säger tvärtom lika mycket som när Google tog bort denna möjlighet att få dissa videos. I Annie Lööfs fall är hon hatad och det kan jag förstå. Hon påminner alldeles för mycket om Fredrik Reinfeldt. Annie Lööf har säkert fått betalt för att förgöra Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Varför är hon ogillad? Kanske för att många ser henne som en uppkomling från landet som lyckats med många saker som andra inte har. Hon är rödhårig, hade toppbetyg, blev partiledare för C, kom in i riksdagen, bröt med Alliansen, sparkade ut Alexander Bard ur partiet, är medlem i Trilaterala kommissionen, varit på Bilderberggruppens möte och ändå hunnit med att bli morsa. Många kanske jämför sig med henne och tycker att hon hunnit mycket längre och blir då avundsjuka eller något.

Toppbetyg?? I vadå??

Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Även jag vill ha realistisk invandringspolitik och att kriminella invandrare utvisas. Däremot vill jag inte ha människor med fascistiska tendenser i maktställning då jag inte litar på att de kommer respektera demokratiska värderingar och spelregler. Samma gäller med gamla kommunister eller religiösa extremister. Alla som har en hjärtefråga som får övertrumfa precis allt annat, inklusive rättsstatens och demokratins principer, är farliga.

Det är Annie Lööf som uppvisar fascistiska tendenser. Det enda liberala hon står för är vidöppna gränser så att Sverige svämmas över och vad jag vet tog hon aldrig avstånd från Corona-tyranni. Hon är som alla andra, tar inga initiativ som folket faktiskt tjänar på. "Extremister". Hon är själv extremist och dagens Sverige är extremt. Hon är precis lika farlig som du varnar hennes motståndare för att vara. Hon är satan, inte motståndarna och några "demokratiska principer" är inget hon följer. Hennes sort tar sig alltid mandat de aldrig fått några och det är inget demokratiskt i det.

Det du sysslar med är skitprat som om du vore politiker och det kanske du också är en.
Senast redigerad av Skevsosse 2022-04-12 kl. 18:50.
Citera
2022-04-22, 08:53
Avslutad
…ett av skälen kan vara hennes ovilja att ens nämna ordet invandrare eller muslim när hon intervjuas i Svt ang upploppen sista tiden. Däremot lyckades hon i klartext jämföra dessa exeptionella våldsorgier i lika omfattning med ”de stora nazistdemonstrationerna i Stockholm på 90-talet”.

Vilka av dessa utövade motsvarande våld, demonstranterna (nazisterna), motdemonstranterna (typ AFA) eller polisen? Var de lika stora och omfattande i tid, plats, antal och med +100 skadade poliser och förödelse?

Man häpnar
Citera
2022-05-31, 23:29
Medlem
Arrogant, skenhelig, opålitlig, dryg, ytlig, oärlig mobbande, obehaglig, narcissistisk och tokfeministisk förrädare.
Inte min typ.
Citera
2022-06-01, 12:55
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skevsosse
...

Toppbetyg?? I vadå??

...

Hon gick ut gymnasiet( Samhällsprogrammet) med Mvg i alla ämnen.

Kom direkt in på juristitbildningen vid Lunds universitet, där hennes examensarbete i straffrätt och straffprocess belönades med högsta möjliga betyg. (AB)

Hon läste samtidigt in grundkursen i statsvetenskap.

Därmed inte sagt att hon är en bra politiker, men rätt skall vara rätt. Det är inget fel på läshuvudet där inte.
Citera
2022-06-01, 12:57
Medlem
Män (som de oftast är) klarar inte av en stark, ung, självständig kvinna som lyckats nå toppen utan en mans hjälp. De klarar inte av att de är hon som haft avgörandet om vilken regering och politik vi ska ha. Hon har haft inflytande i vilka värderingar som ska gälla i Sverige. De klarar inte av att hon är orädd och säger som de är och i alla lägen står upp mot rasism och främlingsfientlighet. Det har definitivt med sexism att göra då Jan Björklund har samma värderingar men inte fick hälften så mycket hat. Troligtvis är de ofta avundsjuka inblandad då man kanske inte lyckats lika väl i livet.
Citera
2022-06-01, 13:03
Medlem
Kan ha att göra med våran f.d statsminister Röfven -> Annie Rööf. Eller så kan det bero på att hon är helst stekt i roten.

Jag vet inte..
Citera
2022-06-01, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Män (som de oftast är) klarar inte av en stark, ung, självständig kvinna som lyckats nå toppen utan en mans hjälp. De klarar inte av att de är hon som haft avgörandet om vilken regering och politik vi ska ha. Hon har haft inflytande i vilka värderingar som ska gälla i Sverige. De klarar inte av att hon är orädd och säger som de är och i alla lägen står upp mot rasism och främlingsfientlighet. Det har definitivt med sexism att göra då Jan Björklund har samma värderingar men inte fick hälften så mycket hat. Troligtvis är de ofta avundsjuka inblandad då man kanske inte lyckats lika väl i livet.

Hade inte Annies pappa varit politiker hade hon aldrig varit där hon var idag, så att säga att hon nått toppen utan en mans hjälp är fel som vanligt........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in