Citat:
Ursprungligen postat av
svampsson
Jag önskar dig all lycka till i jakten på en bättre fungerande vardag! Det är du värd. Hoppas att du kan tala om det för läkaren så du inte står där med slut i burken och måste vänta flera dagar innan du kan hämta ut nytt. Även om jag personligen kan tycka det är rätt skönt att hoppa över elvansen ibland och känna mig mer som vanligt.
Ja, men tack och detsamma till dig!
De första månaderna på elvanse, provade jag en jäkla massa varianter på när, var och hur jag intog kapslarna.
I samband med måltid, på tom mage, en 50 på morgon och en påfyllning vid lunch.
Jag experimenterade dessutom en hel del på egen hand med doserna och då var det inte ovanligt att jag fann mig själv utan några elvanse kvar, i allt mellan ett par dagar till 1-2 veckor..
Men sen jag kom på det här med att ta hela min dagliga dos (100 mg), så har jag de senaste månaderna skött dagsintaget till punkt och pricka, .
Anledningen till att jag inte tar upp det med läkaren
Gällande att jag tar hela dosen i ett svep, istället för att dela upp det i två intag under dagen.
Är för att jag vill minimera risken för att det ska ske några förändringar med receptet, pg a. Att jag ändrat "upplägget"...
För detta fungerar ypperligt bra för mig i nuläget!
Jag missbrukar inte droger längre, jag dricker väldigt lite alkohol.
Även rutinerna har förbättras avsevärt, överlag..
Jobbrutinerna, sömn och matrutinerna, träning och vardagliga "måsten", ja allt!
Det enda som stör mig lite och gör mig en aning nervös, är att jag har lagt alla mina ägg i den här korgen.
Jag står och faller lite med elvansen, skulle den försvinna så är jag rädd för eventuella konsekvenser som detta kan medföra.
Det är som när man går på tjacket, eller annat för den delen..
Det behövs för att man skall fungera normalt.
Utan det så blir man personlighetsförändrad till en början.
Något du som föredetta missbrukare säkert kan relatera till?