Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Tycker att det här inlägget - och liknande som faktiskt är värre - är beklämmande, och jag uppmuntrar skribenten att tänka över hur han/hon agerar.
Saken är den att Åldringen inte är en offentlig person. Det är en gammal man som blivit indragen i en tvist med en ledande politiker. Det ger inte Ebbas svans av pojkhöger rätt att offentligt förtala en privatperson på det här sättet. En politker som Ebba får finna sig i att hennes agerande diskuteras offentligt, men det bör inte drabba åldringen!
Jag vill därför be undervegitationen i denna tråd att besinna sig, och sluta att av förment partipolitiska skäl ägna sig åt förtal och förföljelse av en privatperson, som dessutom är en gammal man.
Man får vara utomordentligt snedvriden i hjärnan, för att opponera sig emot hur skribenter på flashback uttalar sig kring en rättshaverist och brottsling som Esbjörn, samtidigt som man inte har något problem med hur just rättshaveristen och brottslingen agerat och uttalat sig i TV och tidningar.
Jag förstår att du är så trögfattad, rent av korkad, att du inte förstår att det var Esbjörn som gick till media med detta fall, inte Ebba. Det var Esbjörn och hans kumpaner som konspirerade emot Ebba, och som medvetet hängde ut henne i pressen för att hon inte skulle "tåla" det.
Esbjörn har gjort sig själv till en offentlig person. Han har gått till media innan någon annan gjorde det och han har ställt upp på otaliga intervjuer och fotosessioner i såväl tidningar som TV.
Allt detta vet vi, det är fakta.
Att du, ditt korkade lilla miffo, sedan inte tål att Esbjörn och hans kumpaners gärningar hängs ut på tork här på flashback, det säger bara just inget annat än att du är både korkad och hjärntvättad.
Att du dessutom själv ägnar dig åt såväl partipolitiskt som religiöst förtal av en ung ensamstående hårt arbetande tvåbarnsmamma, gör ju inte att du framstår som mindre korkad.
Citat:
Men det finns ju problem också; Ebba är trotts sin höga svansföring mycket obildad och framstår inte som särkillt smart.
För övrigt inte så lite "beklämmande" att den som inte ens kan stava till orden trots och särskilt, anklagar en av Sveriges mest ansedda partiledare för att vara obildad