2022-06-01, 12:13
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum

Man kan ju fundera på hur länge Esbjörn varit så dement. Självklart är det omöjligt att veta han status sommaren 2020.

Det är omöjligt att sätta diagnosen demens på någon 2020 om det finns undersökningar ifrån 2021 som visar att Esbjörn inte var dement vid dessa tillfällen. Demens är inget som kommer och går eller blommar upp tillfälligt när någon skriver under avtal.

Det pågår för närvarande undersökningar om Esbjörns hälsotillstånd, vi får väl hoppas att Esbjörn håller sig frisk så länge som han håller sig vid liv. Att någon blir dement är något som man inte önskar sin värsta fiende.
2022-06-01, 12:31
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Men det är ju inte konstigt om han nu inte befinner sig på sin hemadress.
Då är det väl så att någon tömmer o sorterar för gubben vet tydligen inte vad som pågår.

Om jag nu hade vägarna däråt skulle jag ta med en lapp med ett random namn på och ringa på dörren.
Öppnar någon så går det lätt att säga oj jag söker osv. sen ursäkta sig och gå.

Esbjörn har kanske glömt att tömma brevlådan så att den är full, det kan ju hända den bäste även här på FB😉

Citat:
braattha has exceeded their stored private messages quota and can not accept further messages until they clear some space.
2022-06-01, 14:43
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Hmm Stämmer verkligen det? man kan ju ha särskild postadress, (vilket är en typ av eftersändning) just för att viktig post skall komma till den adress man vistas på om man exempelvis veckopendlar.
Man skulle kanske gått på visning av lägenheten våningen under som såldes nyligen. Då kunde man ju snokat lite i trappuppgången när man ändå var där

Ah, men särskild adresss heter det i folkbokföringsregistret och används t.ex till god man eller förvaltare.
Det är en helt annan sak än eftersändning om du har registrerad särskild adress, du bor inte där.
Skatteverket, domstol, polis, rek. med lösen därifrån osv. får endast utdelas till folkbokföringsadress, eller om man har en registrerad särskild adress till god man eller förvaltare är det dit det sänds.
2022-06-01, 14:45
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Då är det väl så att någon tömmer o sorterar för gubben vet tydligen inte vad som pågår.

Om jag nu hade vägarna däråt skulle jag ta med en lapp med ett random namn på och ringa på dörren.

Esbjörn har ju själv uppgett att han inte fått dokument men att dom kan ha försvunnit i posten.
2022-06-01, 15:23
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards
Esbjörn har kanske glömt att tömma brevlådan så att den är full, det kan ju hända den bäste även här på FB😉
Hehe ja det är ju lätt hänt .
Men nu fixat
2022-06-01, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Ah, men särskild adresss heter det i folkbokföringsregistret och används t.ex till god man eller förvaltare.

En liten detalj är att Majkgård har särskild adress registrerad, Jag antar att det inte beror på att hon har förvaltare utan att hon tillbringar stor del av sin tid på odalgården.

Hittade lite matnyttigt här https://www4.skatteverket.se/rattsligvagledning/edition/2018.1/330427.html#h-Nar-registreras-en-sarskild-postadress

Esbjörn har dock INTE en registrerad särskild adress. Om det är så att han bor på odalgården så gör han sig således skyldig till folkbokföringsbrott ...
Senast redigerad av rhdf 2022-06-01 kl. 16:48.
2022-06-01, 17:00
Medlem
trngws avatar
Citat:

- Hejsan, mitt namn är Peter Black, kronofogde. Jag söker Esbjörn Bolin. Vem är ni?

Senast redigerad av trngw 2022-06-01 kl. 17:12.
2022-06-01, 17:21
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
En liten detalj är att Majkgård har särskild adress registrerad, Jag antar att det inte beror på att hon har förvaltare utan att hon tillbringar stor del av sin tid på odalgården.

Hittade lite matnyttigt här https://www4.skatteverket.se/rattsligvagledning/edition/2018.1/330427.html#h-Nar-registreras-en-sarskild-postadress

Esbjörn har dock INTE en registrerad särskild adress. Om det är så att han bor på odalgården så gör han sig således skyldig till folkbokföringsbrott ...

Näringsidkare kan även dom ha särskild adress registrerad till ”arbetsstället” eller ”anläggningen”.
2022-06-01, 17:25
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Nej det hade det inte. Det är ju Esbjörn som saknar takt och smidighet.
Du kommer förstå när du blir äldre.
Tycker att det här inlägget - och liknande som faktiskt är värre - är beklämmande, och jag uppmuntrar skribenten att tänka över hur han/hon agerar.

Saken är den att Åldringen inte är en offentlig person. Det är en gammal man som blivit indragen i en tvist med en ledande politiker. Det ger inte Ebbas svans av pojkhöger rätt att offentligt förtala en privatperson på det här sättet. En politker som Ebba får finna sig i att hennes agerande diskuteras offentligt, men det bör inte drabba åldringen!

Jag vill därför be undervegitationen i denna tråd att besinna sig, och sluta att av förment partipolitiska skäl ägna sig åt förtal och förföljelse av en privatperson, som dessutom är en gammal man.
2022-06-01, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Tycker att det här inlägget - och liknande som faktiskt är värre - är beklämmande, och jag uppmuntrar skribenten att tänka över hur han/hon agerar.

Saken är den att Åldringen inte är en offentlig person. Det är en gammal man som blivit indragen i en tvist med en ledande politiker. Det ger inte Ebbas svans av pojkhöger rätt att offentligt förtala en privatperson på det här sättet. En politker som Ebba får finna sig i att hennes agerande diskuteras offentligt, men det bör inte drabba åldringen!

Jag vill därför be undervegitationen i denna tråd att besinna sig, och sluta att av förment partipolitiska skäl ägna sig åt förtal och förföljelse av en privatperson, som dessutom är en gammal man.

Vad tycker du om de som skriver Esbjörn är dement hela tiden?
2022-06-01, 17:37
Medlem
trngws avatar
Citat:

Man får vara utomordentligt snedvriden i hjärnan, för att opponera sig emot hur skribenter på flashback uttalar sig kring en rättshaverist och brottsling som Esbjörn, samtidigt som man inte har något problem med hur just rättshaveristen och brottslingen agerat och uttalat sig i TV och tidningar.

Jag förstår att du är så trögfattad, rent av korkad, att du inte förstår att det var Esbjörn som gick till media med detta fall, inte Ebba. Det var Esbjörn och hans kumpaner som konspirerade emot Ebba, och som medvetet hängde ut henne i pressen för att hon inte skulle "tåla" det.

Esbjörn har gjort sig själv till en offentlig person. Han har gått till media innan någon annan gjorde det och han har ställt upp på otaliga intervjuer och fotosessioner i såväl tidningar som TV.

Allt detta vet vi, det är fakta.

Att du, ditt korkade lilla miffo, sedan inte tål att Esbjörn och hans kumpaners gärningar hängs ut på tork här på flashback, det säger bara just inget annat än att du är både korkad och hjärntvättad.

Att du dessutom själv ägnar dig åt såväl partipolitiskt som religiöst förtal av en ung ensamstående hårt arbetande tvåbarnsmamma, gör ju inte att du framstår som mindre korkad.

Citat:
Men det finns ju problem också; Ebba är trotts sin höga svansföring mycket obildad och framstår inte som särkillt smart.

För övrigt inte så lite "beklämmande" att den som inte ens kan stava till orden trots och särskilt, anklagar en av Sveriges mest ansedda partiledare för att vara obildad
Senast redigerad av trngw 2022-06-01 kl. 17:54.
2022-06-01, 17:46
Medlem
Citat:

Snömos.
Esbjörn var ingen offentlig person tills dess att majkgård och binnikemasken hängde ut honom i expressen. Ebba har inget att göra med att Esbjörn blev ”kändis”.
Beklämmande att människor helt utan insikt sprider lögner i en omfattning man sällan skådat. Än mer beklämmande är att dina eviga lögner skadar Esbjörn långt mer än någon annan.
Kort sagt en rätt vedervärdig människosyn du besitter som använder en äldre man för att kunna kasta skit på en politiker du ogillar. Andas sexuella tvångstankar kring ditt beteende.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in