Citat:
Ursprungligen postat av
Ladida
Tycker det låter som han är i spektrat jag, det finns de som ligger i spektrat som kan anses "påflugna" eftersom de inte riktigt vet hur man uppför sig enligt rådande social norm, man frågar exempelvis frågor av allt för personlig karaktär, man tror att man är social om man uppför sig på ett visst vis, men man upplevs istället som påträngande och lite jobbig. Tycker också i min lekmans åsikt att någon som ligger i spektrat skulle kunna fungera väl med att jobba på ett callcentet eftersom man jobbar efter mall, det är ganska förutsägbart vad som förväntas av dig.
Stämmer gott med den introverta biten också samt ifall det här är hans enda mord, det kan härröra till hans diagnos, ett slags groteskt "experimenterande" kan man säga.
Har jobbat med människor som har Aspergers och liknande och beskrivningar av Olof tycker jag stämmer mycket väl in hur dessa personer kan uppföra sig ibland..
Nu är ju inte psykopati en psykiatriskt diagnos iofs. Dock skulle man vilja få undersökt hur han var som barn. Fanns tecken på trotssyndrom, uppförandestörningar, orosanmälningar till elevhälsan etc. Tar man inte hand om dessa barn tidigt så utvecklar de ett emotionellt instabilt personlighetsstörning och de blir då om de är nära psykopati i det som kallas kluster B. Dock borde då denna kille ha mycket mer elände i bagaget. Lutar ändå åt att han har Aspergers och en extremt sadistiskt sexuell läggning, detta i kombination kunde han inte styra som ung. Skall bli intressant att se om de vid husrannsakan finner mer hemskheter.
Är det någon i Sveg som sett om polisen haft husrannsakan i hans bostad alt arbetet eller annan plats, han brukar befinna sig på.
Varför var han hemma hos mamman och slipade motorsågen och till vem i familjen?