2022-05-31, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Jaha ja! vem tömmer Esbjörns brevlåda och får han ens avin för att lösa ut handlingarna.
Är Esbjörn svävande i ovisshet om att han förelagts att lämna ett slutgiltigt svar till tingsrätten.
Vad händer om domstolen inte får något svar från Esbjörn, vill entouraget förhindra att Esbjörn yttrar sig?

Vete f-n om det inte slutar med personlig delgivning gm delgivningsman isåfall.
När det dyker upp ett delgivningsbeslut i dagboksbladet så står det var och en fritt att tipsa såväl UT som delgivningsmannen om att Esbj vanligtvis uppehåller sig på Odalgården alt tillsammans med Ulf i huset fvärs över vägen från fastigheten som han sålt till Ebba.
2022-05-31, 20:21
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Vete f-n om det inte slutar med personlig delgivning gm delgivningsman isåfall.
När det dyker upp ett delgivningsbeslut i dagboksbladet så står det var och en fritt att tipsa såväl UT som delgivningsmannen om att Esbj vanligtvis uppehåller sig på Odalgården alt tillsammans med Ulf i huset fvärs över vägen från fastigheten som han sålt till Ebba.

Lite småkul om UT skulle kontakta Sture och tvinga honom att inhämta skriftligt yttrande från sin klient Esbjörn, på att Esbjörn själv motsätter sig god man då han enligt läkarintyget har rättsförmåga o ej är dement.
2022-05-31, 20:59
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Så intressant, tänk vad lite det måste varit uppe i tråden. Måste varit under det en period när jag var frånvarande. Annars förstår ni väl att jag naglat mig fast vid det som en igel. För det är ju ännu ett bevis på Esbjörns demens. Förutom intyget från akademiska sjukhuset i Uppsala då.

Man kan ju fundera på hur länge Esbjörn varit så dement. Självklart är det omöjligt att veta han status sommaren 2020. Men håll med om att det inte ser snyggt ut, isynnerhet inte för en partiledare.
Är du inte alltid det?
Du verkar sällan vara närvarande, är det något du röker normalt sett?
2022-05-31, 21:25
Medlem
Citat:
Så intressant, tänk vad lite det måste varit uppe i tråden. Måste varit under det en period när jag var frånvarande. Annars förstår ni väl att jag naglat mig fast vid det som en igel. För det är ju ännu ett bevis på Esbjörns demens. Förutom intyget från akademiska sjukhuset i Uppsala då.

Man kan ju fundera på hur länge Esbjörn varit så dement. Självklart är det omöjligt att veta han status sommaren 2020. Men håll med om att det inte ser snyggt ut, isynnerhet inte för en partiledare.
Kära du, nu kvittrar de där fåglarna alldeles för högt i ditt öra igen, så du får svårt att tänka.
Du har precis fått förklarat för dig att det inte är ett bevis på demens. Dina lögner verkar mer och mer tvångsmässiga. Jag tänker att det inte kan vara nyttigt i längden.

Om man räknar ihop antalet gånger du kallat Esbjörn dement är vi nog uppe i vad som borde anses som grovt förtal av en äldre man. Och det är ju ett grovt brott enligt dina vänner här i tråden. Nästan lika grovt som att skända barn.
2022-05-31, 21:39
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Nja det här var tillställt Esbjörn att Esbjörn förelagts att komma med yttrande inte Sture.
Så det är inte Sture som tjyvhåller på något till sista sekund, troligen tjyvhåller någon för Esbjörn.

Uppsala Tingsrätt har haft ett samtal med Esbjörn den 13 maj, samma datum som man skickade ut begäran om yttrande till Esbjörn. Esbjörn bör inte ha varit ovetande om att begäran var på väg.

Esbjörn verkar inte vara överens med Sture så jag tror inte att det är han som tjuvhåller på dokumentet. Däremot så kan någon ha norpat det om det är skickat till Odalgården.
2022-05-31, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Däremot så kan någon ha norpat det om det är skickat till Odalgården.
Varför skulle det skickas till Odalgården? Det skickas ju till Esbjörns folkbokföringsadress.
Om inte Esbjörn eftersänt sin post dit vill säga.

Vill man vara lite misstänksam så kan man dock tänka sig att det i så fall inte är eftersänt till den lilla stugan han bor i utan Odalgårdens reception. Effektivt filter om man inte vill att Esbjörn skall ha så mycket koll. Nästan lika effektivt som att erbjuda sig att hämta hans post i lägenheten.
2022-05-31, 21:54
Medlem
trngws avatar
Citat:
Tjo Retards!
Det har kommit till min kännedom att Esbjörn på grund av sin diagnos fått sitt körkort återkallat.
Bara så ni vet. Jag tänker inte lämna någon annan källa än att en liten fågel kvittrade i mitt öra.

Retards

Vi kan väl konstatera att den största retarden här är du, eftersom vi andra känner till detta sedan flera månader tillbaka, då Esbjörns ombud ingav återkallelsebeslutet till HD i samband med att överklagandet skickades in.

WerryDum, kloakråttornas retard nr 1
2022-05-31, 22:02
Medlem
trngws avatar
Hade Esbjörn fått diagnosen demens, så hade det funnits en diagnos som säger att han är dement. Men det gör det inte. Eftersom det inte finns en sådan diagnos, så får svindlaren sture och sol och våraren majkgård ordna fram alla andra möjliga meningslösa dokument som de är korkade nog att tro att de kan lura en domstol med, som t.ex. att de först ordnar så Transportstyrelsen drar in hans körkort och sedan skickar in återkallelsen till domstol. Som om den som blir av med sitt körkort inom två år efter att man sålt sitt hus, retroaktivt inte skulle ha fått ha sålt sitt hus.

Däremot så finns flera diagnoser som slår fast att Esbjörn INTE är dement.
Tänka sig

Jösses så korkat. Och korkast av dem alla är retarden till kloakråtta, WerryDum
Senast redigerad av trngw 2022-05-31 kl. 22:31.
2022-05-31, 22:04
Medlem
Citat:

Är det inte mer ett tecken på din demens - att du inte minns att det varit uppe...
Tja man kan fundera på mycket - men det vi alla vet är han inte var dement när köpekontraktet skrevs och inte heller när affären gjordes upp. På det finns det prima papper och utlåtande från experter långt kunnigare än du.
Men du väljer ju hellre att lita på din bisarrt felkalibrerade "moralkompass" och stolpskott till ombud.
2022-05-31, 22:11
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Uppsala Tingsrätt har haft ett samtal med Esbjörn den 13 maj, samma datum som man skickade ut begäran om yttrande till Esbjörn. Esbjörn bör inte ha varit ovetande om att begäran var på väg.

Esbjörn verkar inte vara överens med Sture så jag tror inte att det är han som tjuvhåller på dokumentet. Däremot så kan någon ha norpat det om det är skickat till Odalgården.

Troligen kommer det snart i dagboksbladet antecknat om ett nytt samtal med Esbjörn.
Det som skickats till Esbjörn tillsammans med begäran om yttrande är ju inlagor inlämnade av Sture.
Esbjörn är nog intresserad av vad som skickats in i hans namn därav samtalet med tingsrätten 13 maj.
Nu går han som en äggsjuk höna och väntar på att det utlovade materialet ska komma.
För det är nog inte Esbjörns yttrande som oroar entouraget mest, utan att han får tag på bilagorna.
2022-06-01, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Varför skulle det skickas till Odalgården? Det skickas ju till Esbjörns folkbokföringsadress.
Om inte Esbjörn eftersänt sin post dit vill säga.

Vill man vara lite misstänksam så kan man dock tänka sig att det i så fall inte är eftersänt till den lilla stugan han bor i utan Odalgårdens reception. Effektivt filter om man inte vill att Esbjörn skall ha så mycket koll. Nästan lika effektivt som att erbjuda sig att hämta hans post i lägenheten.

Kan också vara så att den som hyr lägenheten av honom är trött på att få hans post hela tiden och helt enkelt slänger den.
2022-06-01, 06:45
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfric
Kan också vara så att den som hyr lägenheten av honom är trött på att få hans post hela tiden och helt enkelt slänger den.

Han är skriven i Uppsala fortfarande, är det fler personer skrivna där?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in