2022-05-31, 13:09
Medlem
Äntligen ett par riktigt bra kritiska krönikor om den misslyckade produktionen som tar upp hur illa det skötts och det oetiska i att utsätta deltagarna för dåliga matchningar:

Vem varnar deltagarna för SVT?:
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/47aEaE/vem-varnar-gift-vid-forsta-ogonkastet-deltagarna-for-svt

Den andra krönikan i Expressen hann de låsa, också kritisk till produktionen:

https://www.expressen.se/noje/kronikorer/mattias-bergqvist/gift-vid-forsta-ogonkastet-kronika/
Citera
2022-05-31, 13:09
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Märkligt att de skyllde på pandemin att just dessa två slapp den juridiska biten. Märta hade nog snarare ställt det som krav.

Oerhört tröttsam fras.

Ja skitlöjligt.
Citera
2022-05-31, 13:14
Medlem
Jag vill se mer av Martin och hans blonda kompis (Maria?), hon var ju mycket bättre än parterapeuterna. Jag vill att dom två ska ha ett eget program där dom möter människor.
Citera
2022-05-31, 13:17
Medlem
Var kan man se brittiska och andra säsonger (förutom på svtplay)
Citera
2022-05-31, 13:38
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Äntligen ett par riktigt bra kritiska krönikor om den misslyckade produktionen som tar upp hur illa det skötts och det oetiska i att utsätta deltagarna för dåliga matchningar:

Vem varnar deltagarna för SVT?:
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/47aEaE/vem-varnar-gift-vid-forsta-ogonkastet-deltagarna-for-svt

Den andra krönikan i Expressen hann de låsa, också kritisk till produktionen:

https://www.expressen.se/noje/kronikorer/mattias-bergqvist/gift-vid-forsta-ogonkastet-kronika/
Hon Christina Hill ser ju helt galen ut.
Citera
2022-05-31, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Tittar på tecknad film under middagen? Vuxna människor sitter vid ett bord, tittar på varandra och konverserar medan man äter. I alla fall i början av ett förhållande. Var inte det där första middagen hemma hos honom, förresten? Då bjuder man till lite extra.

Break up-samtal vid diskbänken? Dessutom som en blixt från klar himmel, efter att han gjort bort sig till 200%. Han gör slut i panik i någon slags damage control av sitt eget totala misslyckande. Hade ingenting med deras förhållande att göra.

Fattar inte heller det där med att sitta på GOLVET och slänga i sig mat, medan man kollar på tecknad film. Deras relation var helt död där, hans intresse för henne måste varit ungefär noll. Om man bjuder hem någon för första gången så äter man väl tillsammans, eller åtminstone sitter bredvid varandra. Inte sätter man sig ensam på golvet och slafsar i sig mat med en tecknad film. Snacka om total romantik-död och misär i luften.

Sedan tror jag att samtalet vid diskbänken var droppen som hade runnit över bägaren. Det hade varit för mycket problem, skit och strul mellan dem, och helt ärligt så hade Bodil hållit på och strula och vela från första början. Glöm inte att hon också ställde in allting först, och sedan ångrade sig igen.
Citera
2022-05-31, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tetetete
Fattar inte heller det där med att sitta på GOLVET och slänga i sig mat, medan man kollar på tecknad film. Deras relation var helt död där, hans intresse för henne måste varit ungefär noll. Om man bjuder hem någon för första gången så äter man väl tillsammans, eller åtminstone sitter bredvid varandra. Inte sätter man sig ensam på golvet och slafsar i sig mat med en tecknad film. Snacka om total romantik-död och misär i luften.

Sedan tror jag att samtalet vid diskbänken var droppen som hade runnit över bägaren. Det hade varit för mycket problem, skit och strul mellan dem, och helt ärligt så hade Bodil hållit på och strula och vela från första början. Glöm inte att hon också ställde in allting först, och sedan ångrade sig igen.

Fuktskador på badrumsgolvet?

Vet man förresten om Hans någonsin haft en relation? Verkar inte direkt så.

Hans sömnincident är f-n helt otrolig...

Men Bodil hon får gärna skicka PM...
Citera
2022-05-31, 15:35
Medlem
Yokosunas avatar
Är det värt att börja kolla på?
Citera
2022-05-31, 15:43
Medlem
Tervulls avatar
Jonas (gay) är min favorit denna säsong. Han visar känslor men han vet vem han är och låter sig inte bli trampad på. Bra! Väldigt glad att han fann kärleken. Men man kunde väl fått se killen?!
Martin har växt i mina ögon. Han är inte så blåst och känslokall som jag först trodde. Det var bara en eländig matchning helt enkelt. Med rätt karl tror jag Martin kommer till sin rätta.

Märtha är förfärlig tycker jag, inte för att hon hoppade av programmet och dissade Axel utan för att hon är så motsägelsefull. Hon är ultrafeminist och vill inte ha en man med toxisk maskulinitet (vad fan är det ens för ett hittepåord). Hon får en riktigt mes, ingen manlighet så långt ögat når men hon ger honom inte en chans. Det enda hon vill ha är för fan massa testosteron och maskulinitet. Jävla hycklare.
Axel är så omanlig att man undrar om han är smygbög. Vet inte vad som hade hänt på återblickar programmet. Han hade flottigt hår och såg plufsig ut. Han borde rycka upp sig på alla möjliga plan. Gillar honom inte!

Hans, jag vet inte vad jag skall säga. Först helt jävla på Bodil 24/7, låg och stirrade på henne. Tog på henne oavbrutet. Jag hade blivit galen. Han utgav sig också för att vara en tålmodig man, en klippa någon att luta sig emot. Det visade sig att han springer så fort något blir lite jobbigt. Han bjuder hem Bodil att bo hos honom. Det första han gör är att sätta på en tecknad film till maten. Jag och min fru såg inte på tv en enda gång från vi träffades och på 4 månader framåt. Vi pratade och umgicks. Rulla runt i sängen dygnet runt i början. Även om de inte var på det stadiet så tittar man fan inte på film under middagen. Dessutom är han ju helt urbota korkad när han tror att det blir fuktskador i ett duschutrymme av schampoflaskor på golvet. Han somnade inte den kvällen. Han gjorde så med flit för att Bodil skulle bli rasande och att han skulle få en chans att dumpa henne pga det, han erkände det ju själv. Jag förstår att Hans aldrig haft ett längre förhållande. Han lär vara singel livet ut!
Bodil har jobbat på bra med sig själv och sina rädslor. Hon vill verkligen hitta en man. Tror det finns stor potential, synd att hon fick ett sånt jäkla bottennapp bara.

Louise ja du. Jag tror det är hon som är kär i kärleken. Hon ville att det skulle vara perfekt med Jonas. Tror det är mycket yta där oxå, välputsad fasad. Louise kommer hitta en desperat karl som vill dela hennes fasadliv med perfekt yta. Jag tycker både hon och Jonas är så fruktansvärt tråkiga och helt tillintetsägande. Som två döda ungefär. Jonas är ju torr och stel som en gammal julgran. Han kommer aldrig våga satsa på en tjej fullt ut och han känns så själslös. Han vet ju inte vem han själv är. Han hade behövt jobba med sig själv rejält. Kanske kan han hitta människan bakom den välstrukna skjortan och den perfekta frisyren. Kanske…

Sämsta säsongen ever! Skönt att den är över.
Senast redigerad av Tervull 2022-05-31 kl. 15:48.
Citera
2022-05-31, 16:01
Medlem
Tror att "hetero-Jonas" i själva verket är homosexuell/bisexuell. Det förklarar escape-knappen. Förklarar också varför han dolt sig själv i programmet. Vill inte bli "avslöjad". Hans pussar känns konstlade. Han pussar och pussar för att kanske övertyga sig själv att han är hetero. Men något i hans inre säger stopp när relationen blir längre. Hans förflutna verkar vara dolt i dunkel.
Citera
2022-05-31, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pieru
Tror att "hetero-Jonas" i själva verket är homosexuell/bisexuell. Det förklarar escape-knappen. Förklarar också varför han dolt sig själv i programmet. Vill inte bli "avslöjad". Hans pussar känns konstlade. Han pussar och pussar för att kanske övertyga sig själv att han är hetero. Men något i hans inre säger stopp när relationen blir längre. Hans förflutna verkar vara dolt i dunkel.

Mycket tjat i denna tråden om att folk är homosexuella eller liknande lol. samma sak förra säsongen.
Jag tror Jonas och Louise helt enkelt inte klickade. Men bägge ville att det skulle fungera. Och viljan att det skulle fungera kanske var större än själva klicket, att det matchar. Det är inte så lätt att matcha människor. Tyckte Jonas verkade pressad och obekväm i deras förhållande. Bägge två kändes som tveksama och lite rastlösa och obekväma.
Citera
2022-05-31, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Hon är ultrafeminist och vill inte ha en man med toxisk maskulinitet (vad fan är det ens för ett hittepåord). Hon får en riktigt mes, ingen manlighet så långt ögat når men hon ger honom inte en chans. Det enda hon vill ha är för fan massa testosteron och maskulinitet. Jävla hycklare.

Detta är ju lite regeln för många uttalade s.k. "feminister". De är förvirrade och de ord som ploppar ur deras munnar stämmer inte överens överhuvudtaget med deras partner-val eller ligg-val. Brukar snarare ofta vara så att de söker sig till män som verkligen är as och behandlar dem på just det sätt de själva tycker är problematiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in