2022-05-31, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Förutom att det inte var någon som påstod att det inte var viktigt att straffa skyldiga...

Och givet att skuldfrågan är fastställd så har du uttryckligen sagt att det ena inte är viktigare än det andra.
Nej inte när skuldfrågan är fastställd.

Det är INTE detsamma som att man hellre ska fria än fälla, innan skuld är fastställd. Fattaru?
Citera
2022-05-31, 18:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej inte när skuldfrågan är fastställd.

Det är INTE detsamma som att man hellre ska fria än fälla, innan skuld är fastställd. Fattaru?
Så med detta:
Citat:
Det ena är inte viktigare än det andra om det är fastställt att repektive är skyldig eller oskyldig.
menar du alltså inte fall där skuldfrågan är fastställd?
Citera
2022-05-31, 18:39
Medlem
Citat:
Så med detta:

menar du alltså inte fall där skuldfrågan är fastställd?
(FB) Samtyckeslagen. Farlig för män?
Citera
2022-05-31, 18:40
Avslutad
Citat:
Om rättsväsendet inte prioriterar att aldrig döma oskyldiga så kommer förtroendet för rättsväsendet att krackelera rätt fort.

Dessutom hänger de ihop. När en oskyldig döms går en skyldig som regel fri.
Rättsväsendet prioriterar att döma de som är skyldiga utom rimligt tvivel. Det är det rättsväsendet SKA göra.
Citera
2022-05-31, 18:42
Avslutad
Citat:
(FB) Samtyckeslagen. Farlig för män?
Jag ger upp. Det går fan inte att förstå vad det är du försöker svamla fram.

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Rättsväsendet prioriterar att döma de som är skyldiga bortom rimligt tvivel. Det är det rättsväsendet SKA göra.
Och att beviskravet är "bortom allt rimligt tvivel" är just för att det är mycket viktigare att en oskyldig frias än att en skyldig blir fälld.
Citera
2022-05-31, 18:44
Medlem
Citat:

*klipp*
Nej. Så går det när man lägger sig i diskussioner som man inte är en del av. Pappskalle.
Citera
2022-05-31, 18:46
Avslutad
Citat:
Nej. Så går det när man lägger sig i diskussioner som man inte är en del av. Pappskalle.
Om du vill ha en diskussion som andra inte ska vara en del av så finns det massor av alternativ till publika diskussionsforum.

Problemet ligger i din totala jävla oförmåga att förklara vad du menar.
Citera
2022-05-31, 18:47
Medlem
Citat:
Om du vill ha en diskussion som andra inte ska vara en del av så finns det massor av alternativ till publika diskussionsforum.

Problemet ligger i din totala jävla oförmåga att förklara vad du menar.
Nej.
Citera
2022-05-31, 18:48
Avslutad
Citat:
Och att beviskravet är "bortom allt rimligt tvivel" är just för att det är mycket viktigare att en oskyldig frias än att en skyldig blir fälld.
Nej, det viktigaste för rättsväsendet och skälet till att rättsväsendet överhuvudtaget existerar är för att människor som har begått brott ska bli dömda för det.
Citera
2022-05-31, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Man räknar med ca 2-10% falska våldtäktsanmälningar per år. Dessa läggs ner omgående. De leder inte till något.

Hur många män får sina liv förstörda per år pga falska våldtäktsanklagelser? Blir av med jobbet, vänner, familj.

843 män blev, de senaste fem åren, dömda för våldtäkt/försök till våldtäkt. Hur många av dessa menar du är oskyldigt dömda?

Typiskt er feminister att förminska de siffror som gäller. Oavsett om det har med kriminalitet och invandring att göra eller i de fall där det gynnar er. De förmodar att en av tio är en falsk anmälan, men du vill gärna dra ned den siffran till hela 2-9%? Varför inte säga den siffra som nämns specifikt: 10%? Fast det kanske är för att det inte stämmer överens med din världsbild om männen som alltid är förövarna och kvinnorna alltid är offret?

Herregud... Hur många? Tyvärr finns det ingen statistik på det du begär, men du förminskar bara det lidande vissa män får utstå p g a somliga kvinnor, allt enligt din kära "jämställdhet". Du måste själv kunna använda ditt egna huvud till att tänka hur oskyldigt dömda kan få sina liv totalt förstörda av en falsk våldtäktsanklagelse. Att vissa män begår självmord p g a sådana anmälningar, det är inga problem då vi män fortfarande är de som alltid förtrycker er?

Ja, du har 843 män där som blev dömda för våldtäkt, du har även en siffra på att var tionde misstänkt våldtäkt är en förmodad falskanmälan. Denna matte fick man väl ändå lära sig redan i lågstadiet.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
De falska våldtäktsanmälningarna läggs ner direkt.
Alltid intressant hur ni gång på gång ändrar riktning och fokus när ni inte har några motargument att komma med. Jasså, de falska våldtäktsanmälningarna läggs ned direkt. Man kan alltså inte bli oskyldigt dömd?
Citera
2022-05-31, 19:14
Bannlyst
Citat:
Jag tycker det är fel. Det är naturligtvis viktigt att döma skyldig och viktigt att fria oskyldiga.

Det ena är inte viktigare än det andra om det är fastställt att repektive är skyldig eller oskyldig.

Det är en annan sak att man hellre ska fria än fälla, när skulden inte kan fastställas.

Har du aldrig hört ordspråket ”Hellre 1000 skyldiga personer fria än 1 person inlåst”???

Du verkar förövrigt helt blåst.
Citera
2022-05-31, 19:19
Medlem
Jag blev anmäld av något one night stand jag hade ett år tidigare, troligen var hon ute efter pengar.

Var rejält nojig pga den nya lagen trots att jag visste att jag varken våldtagit henne eller gått över gränsen på något sätt, utredningen lades ner rättså fort efter mitt förhör.

Är än idag rättså nojig över att ha legat med en tjej i november som i efterhand visade sig vara allt annat än frisk, har sparade sms där hon säger att jag var väldigt försiktigt och kunde varit mer hårdhänt så bör vara lugnt där..

Generellt ligger man runt mycket mindre nu, man vet inte hur psyko vissa tjejer är och uppenbarligen anmäls det till höger och vänster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in