2022-05-31, 18:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag menar precis vad jag skrev. Det är viktigt att straffa skyldiga och att fria oskyldiga.

Tycker inte du det?
Du skrev att feministerna har rätt, och det feministerna skrev var att det är viktigare att döma skyldiga än att fria oskyldiga.

Om du tycker att det är rätt så är det mycket svårt att tolka som något annat än att du tycker att det är viktigare att döma skyldiga än att fria oskyldiga, eftersom det var det du sa var rätt.

Om du istället tycker att det är viktigare att fria oskyldiga än att döma skyldiga så borde du rent logiskt säga att feministerna har fel, eftersom det är motsatsen.
Citera
2022-05-31, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Du skrev att feministerna har rätt, och det feministerna skrev var att det är viktigare att döma skyldiga än att fria oskyldiga.

Om du tycker att det är rätt så är det mycket svårt att tolka som något annat än att du tycker att det är viktigare att döma skyldiga än att fria oskyldiga, eftersom det var det du sa var rätt.

Om du istället tycker att det är viktigare att fria oskyldiga än att döma skyldiga så borde du rent logiskt säga att feministerna har fel, eftersom det är motsatsen.
Jag vet inte. Jag har inte pratat med alla feminister.
Citera
2022-05-31, 18:11
Avslutad
Citat:
Jag vet inte. Jag har inte pratat med alla feminister.
Men gud. Det är fan omöjligt att fatta vad du menar.

Vi pratar om uttalandet "det är viktigare att döma skyldiga än att fria oskyldiga"

Tycker du att det uttalandet är rätt eller fel?
Citera
2022-05-31, 18:15
Medlem
Citat:
Men gud. Det är fan omöjligt att fatta vad du menar.

Vi pratar om uttalandet "det är viktigare att döma skyldiga än att fria oskyldiga"

Tycker du att det uttalandet är rätt eller fel?
Jag tycker det är fel. Det är naturligtvis viktigt att döma skyldig och viktigt att fria oskyldiga.

Det ena är inte viktigare än det andra om det är fastställt att repektive är skyldig eller oskyldig.

Det är en annan sak att man hellre ska fria än fälla, när skulden inte kan fastställas.
Citera
2022-05-31, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triton941
Jag tror också att det är så. Eftersom att dom ändå inte tycker om män så bryr dom sig inte om några oskyldiga män får sina liv förstörda. Tråkigt bara för alla icke manshatande kvinnor om en stor andel män tillslut inte vågar dejta dom.

Tänker du likadant vid andra typer av brott?

Ohh....alla dessa mördade, de bryr sig inte om att vissa enskilda får sina liv förstörda de kräver att få sina mördade dömda ändå....

Andelen oskyldigt dömda i fängelser är oerhört få. Och ja, det är nu ett pris som vi i alla tider tvingats betala med att ha domstolar och ett rättsystem där man straffar folk som begår brott.

Och säg mig, vilket av könen tycker du mest uppvisar en total okänslighet för att människor får sina liv förstörda? Könet män som består av en stor grupp individer som glatt ägnar sig åt att våldta andra m.m.
eller "feminister" som kräver att män ska sluta ha sex med dem mot deras vilja.

Så? vad med alla våldtagna kvinnor som tvingas inse att den person som våldtog dem går fri...att polisen/ rättsväsendet knappt ens bryr sig behandla deras anmälan, vad med deras "förstörda liv"?
Citera
2022-05-31, 18:22
Avslutad
Citat:
Citat:
Det är inte ens i närheten av lika viktigt som att inte fälla oskyldiga. Att en skyldig inte döms är naturligtvis inte bra, men det är ändå helt acceptabelt att det händer någorlunda ofta. Men att en oskyldig döms får helt enkelt inte hända. Tyvärr gör det det ändå, men det är det största misslyckandet ett rättsväsende kan göra.
Jaha, var har jag skrivit något annat?
Här:
Citat:
Det ena är inte viktigare än det andra om det är fastställt att repektive är skyldig eller oskyldig.

Nu vore det ju visserligen en rätt fet fadäs i båda fallen om skuldfrågan är fastställd, men det är fortfarande väldigt mycket viktigare att den oskyldige frias än att den skyldiga fälls.
Citera
2022-05-31, 18:26
Medlem
Citat:
Här:

Nu vore det ju visserligen en rätt fet fadäs i båda fallen om skuldfrågan är fastställd, men det är fortfarande väldigt mycket viktigare att den oskyldige frias än att den skyldiga fälls.
Jag har aldrig hävdat något annat.
Citera
2022-05-31, 18:28
Avslutad
Citat:
Jag har aldrig hävdat något annat.
Du - Det ena är inte viktigare än det andra
Jag - Det ena är viktigare än det andra
Du - Jag har aldrig hävdat något annat

Beam me up Scotty. There's no sign of intelligence here.
Citera
2022-05-31, 18:30
Avslutad
Citat:
Det är inte ens i närheten av lika viktigt som att inte fälla oskyldiga. Att en skyldig inte döms är naturligtvis inte bra, men det är ändå helt acceptabelt att det händer någorlunda ofta. Men att en oskyldig döms får helt enkelt inte hända. Tyvärr gör det det ändå, men det är det största misslyckandet ett rättsväsende kan göra.
Hela syftet med rättsväsendet är att döma skyldiga. Om det viktigaste är att inte döma oskyldiga kan vi lägga ner rättsväsendet.
Citera
2022-05-31, 18:31
Medlem
Citat:
Du - Det ena är inte viktigare än det andra
Jag - Det ena är viktigare än det andra
Du - Jag har aldrig hävdat något annat

Beam me up Scotty. There's no sign of intelligence here.
Nu snackar du om något annat.

Jag argumenterade mot påståendet att det inte var viktigt att straffa skyldiga. Det var det jag ifrågasatte i den ursprungliga diskussen som du ramlade in i.
Citera
2022-05-31, 18:33
Avslutad
Citat:
Nu snackar du om något annat.

Jag argumenterade mot påståendet att det inte var viktigt att straffa skyldiga. Det var det jag ifrågasatte i den ursprungliga diskussen som du ramlade in i.
Förutom att det inte var någon som påstod att det inte var viktigt att straffa skyldiga...

Och givet att skuldfrågan är fastställd så har du uttryckligen sagt att det ena inte är viktigare än det andra.
Citera
2022-05-31, 18:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Hela syftet med rättsväsendet är att döma skyldiga. Om det viktigaste är att inte döma oskyldiga kan vi lägga ner rättsväsendet.
Om rättsväsendet inte prioriterar att aldrig döma oskyldiga så kommer förtroendet för rättsväsendet att krackelera rätt fort.

Dessutom hänger de ihop. När en oskyldig döms går en skyldig som regel fri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in