Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-05-31, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Tills motsatsen bevisats, bortom rimligt tvivel borde vara ledorden, men det tummas för mycket på detta.
Syftet är naturligtvis feminismens makt att förskjuta några av våra viktigaste demokratiska grundvalar för att "justera" att så få anmälda våldtäkter leder till fällande dom.

Det må så vara,men oskyldiga skall ändå aldrig dömas utan konkreta bevis för just våldtäkt.
Dåligt sex, eller fyllesex, eller sex man ångrar för att man blir påkommen är INTE våldtäkt.
Och ska aldrig dömas så heller.

I många fall så genereras inga konkreta bevis när en våldtäkt sker bakom lyckta dörrar. Problemet blir då alla våldtäktsmän som går fria för att de har varit smarta nog att vara en gnutta diskreta.

Att skrika "nej" genererar inte heller några konkreta bevis. Så, vad är det för konkreta bevis du eftersöker egentligen, som ska krävas för att någon faktiskt ska kunna dömas för våldtäkt?
Senast redigerad av enhalvboj 2022-05-31 kl. 17:29.
Citera
2022-05-31, 17:21
Medlem
En man borde alltså innan han har sex med en kvinna komma i närmare kontakt med vem hon är.

Problemet uppstår mest när mannen inte vet saker om kvinnan.

Är hon galen neurotisk eller mer normal. Normala kvinnor kommer inte lika gärna försöka sätta dit en man.

Sedan är sex mycket säkrare om parterna verkligen gillar varandra. Det kan vara en bra ide att jobba på detta.
Citera
2022-05-31, 17:23
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej men därefter kommer att man alltid ska döma en skyldig.
Det är inte ens i närheten av lika viktigt som att inte fälla oskyldiga. Att en skyldig inte döms är naturligtvis inte bra, men det är ändå helt acceptabelt att det händer någorlunda ofta. Men att en oskyldig döms får helt enkelt inte hända. Tyvärr gör det det ändå, men det är det största misslyckandet ett rättsväsende kan göra.
Citera
2022-05-31, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det är inte ens i närheten av lika viktigt som att inte fälla oskyldiga. Att en skyldig inte döms är naturligtvis inte bra, men det är ändå helt acceptabelt att det händer någorlunda ofta. Men att en oskyldig döms får helt enkelt inte hända. Tyvärr gör det det ändå, men det är det största misslyckandet ett rättsväsende kan göra.
Jaha, var har jag skrivit något annat?
Citera
2022-05-31, 17:39
Citat:
Jaha, var har jag skrivit något annat?
Fick bara intrycket av att du tyckte att de två var någorlunda jämförbara. Men då vet jag.
Citera
2022-05-31, 17:40
Medlem
Citat:
Fick bara intrycket av att du tyckte att de två var någorlunda jämförbara. Men då vet jag.
Jag genmälde bara mot att en knallkork antydde att man inte skulle döma skyldiga. Det tycker jag man ska göra.
Citera
2022-05-31, 17:43
Citat:
Jag genmälde bara mot att en knallkork antydde att man inte skulle döma skyldiga. Det tycker jag man ska göra.
Vem skrev det? Var det den här?

Citat:
Ursprungligen postat av runx
Feminister tycker helt enkelt att det är viktigare att döma skyldiga än att fria oskyldiga.
För där står det ingenting om att man inte ska döma skyldiga. Snarare går det exakt i linje med det jag skrev. Dvs att det är mycket viktigare att inte döma oskyldiga än att döma skyldiga.
Senast redigerad av SvenHelsing 2022-05-31 kl. 17:50.
Citera
2022-05-31, 17:50
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stepmom
Förresten så har svenska män lägst testosteronproduktion av män i hela världen, samt att de är cuckade bögar och hunsade av deras ”kvinnor”.

Har du en källa på det? Jag säger inte att det inte stämmer, men spontant så känns det som att östasiater och indier har lägre.
Citera
2022-05-31, 17:55
Medlem
Citat:
Vem skrev det? Var det den här?

För där står det ingenting om att man inte ska döma skyldiga. Snarare går det exakt i linje med det jag skrev. Dvs att det är mycket viktigare att inte döma oskyldiga än att döma skyldiga.
Ja. Feministerna har alltså rätt. Inte för att jag är feminist men väl kvinna.
Citera
2022-05-31, 17:57
Citat:
Ja. Feministerna har alltså rätt. Inte för att jag är feminist men väl kvinna.
Så du tycker att det är viktigare att döma skyldiga än att fria oskyldiga? Eller vad menar du?
Citera
2022-05-31, 17:58
Medlem
Citat:
Så du tycker att det är viktigare att döma skyldiga än att fria oskyldiga? Eller vad menar du?
Jag menar precis vad jag skrev. Det är viktigt att straffa skyldiga och att fria oskyldiga.
Citera
2022-05-31, 17:59
Medlem
Citat:
Jag menar precis vad jag skrev. Det är viktigt att straffa skyldiga och att fria oskyldiga.

Tycker inte du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in