Citat:
Ursprungligen postat av
bcdefg
Vet du om hon tränar med t ex Linn och Ebba i Östersund? Att det finns bra sparring är ju ingen garanti för att hon faktiskt får bra sparring.
Linn tränar väl dessutom lite speciellt pga skadan så jag kan tycka att de inte bör träna så mycket ihop.
Känns som den geografiska grejen mer går ut på att "stöta på varandra ute på banan" och det kan nog vara rätt skönt i vardagslunken bara att kunna ta en lunch ihop eller ses utanför träningen, kanske lite större närhet till fysios och sånt. Annars har ju damåkare alltid lyxen att bara kunna ta rygg på random herråkare. Jag tror varken Frida, Linn eller Maja står utanför landslaget för att träna med varandra i någon större utsträckning.
Om jag får spekulera tror jag det är Maja som är ute på tunnast is. Hon är äldre och hon lämnar ett lag som har den världsledande sprintåkaren(Sundling) som uppenbart gör det mesta rätt just nu. Henns utveckling har kommit steg för steg inom landslaget. Fallhöjden att hon ska göra en egen grej som är bättre än det hon lyckades med inte minst ifjol men även sett över tre-fyra år, är nog ganska hög.
Linn och Frida var däremot bra innan dom ens beblandade sig med A-laget, och har nog en känsla inom sig att dom helt enkelt kan bättre själv, vilket nog också högst troligt kan vara fallet. Deras sorti är mer problematiskt för landslaget än för dom själva.