2022-05-27, 15:41
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Idag var det inte fel att äga investmentbolag. Investor +4.3% och Svolder 6,3%. Allt annat ligger på plus idag, utom Holmen!?

Börsen rasar säkert på måndag igen men jag hoppas trycket håller i sig dagen ut så man får njuta lite till. Trevlig helg.
Citera
2022-05-27, 15:44
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Det är förmodligen för att jag gått nästan helt ur börsen. Vänta några dagar tills jag är fullt inne igen så kommer det ett nytt ras.

Skämt åsido så borde väl detta vara ett dead cat bounce. Det kan gå upp 5% eller så men med en serie räntehöjningar framför oss och åtminstone en mild recession så borde det bli nedgångar igen inom kort. Ska se till att ha åtminstone 50% torrt krut nu. Och att satsa på tråkiga value stocks.

Festen är över!

Ja, säg till när du köper så jag vet när jag ska sälja..
Uppstudsar får man inte missa. Trötta Investor upp drygt 4% och ännu tröttare Nobia drygt 7.
Citera
2022-05-27, 16:26
Medlem
Fin dag idag. Sålde hela posten AegirBio som jag köpte i onsdags och köpte AAC Clyde Space för pengarna.
Citera
2022-05-27, 18:29
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Det är förmodligen för att jag gått nästan helt ur börsen. Vänta några dagar tills jag är fullt inne igen så kommer det ett nytt ras.

Skämt åsido så borde väl detta vara ett dead cat bounce. Det kan gå upp 5% eller så men med en serie räntehöjningar framför oss och åtminstone en mild recession så borde det bli nedgångar igen inom kort. Ska se till att ha åtminstone 50% torrt krut nu. Och att satsa på tråkiga value stocks.

Festen är över!

Ja, här aktiveras björnar batch nr 2. Lets get ready to rumble!
Citera
2022-05-27, 18:50
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Ja, här aktiveras björnar batch nr 2. Lets get ready to rumble!

Är du helt säker? Det där draget är mera crazy än mitt köp av MSTR...
Citera
2022-05-27, 18:59
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Är du helt säker? Det där draget är mera crazy än mitt köp av MSTR...

Haha, nä, det här med timing is a bitch men tolkar det som ett tekniskt översålt rebound rally. Försöker verkligen hitta fundamenta/makro som stöder detta rally, men det negativa överskuggar det positiva. Mina commodities går dessutom alldeles för bra för att någon inflation skall vara under kontroll av ett virrigt inkompetent FED...
Citera
2022-05-27, 20:29
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Haha, nä, det här med timing is a bitch men tolkar det som ett tekniskt översålt rebound rally. Försöker verkligen hitta fundamenta/makro som stöder detta rally, men det negativa överskuggar det positiva. Mina commodities går dessutom alldeles för bra för att någon inflation skall vara under kontroll av ett virrigt inkompetent FED...

Tajming är verkligen skitsvårt, fast jag är bättre på att köpa nära botten än att sälja nära toppen.
Nästan komplett oduglig på det senare.. Har t ex ingen som helst aning om huruvida jag ska sälja eller behålla Cameco och TWD (ja, jag köpte dem igen) tills på måndag..
Citera
2022-05-27, 20:40
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Man sitter ju lite å njuter åt en sådan här bra dag, men man vet ju att på måndag börjar kursslakten igen.

Otrolig dag för investmentbolagen då:
Investor 4,7
Lundbergföretagen 2,87
Industrivärlden 4,25.

Mitt favorit innehav sandvik som total slaktats upp hela 6%.

Enda röda innehavet blev SCA. Men den har skämt bort en tillräckligt i år med 12,5.

Bortsett från SCA och föregående nämnda bolag så var det minst sagt en lyckad börsdag. Hoppas bara Apple och Microsoft kör en sista spurt uppåt nu på kvällskvisten.
Citera
2022-05-27, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreveholmLeif
Man sitter ju lite å njuter åt en sådan här bra dag, men man vet ju att på måndag börjar kursslakten igen.

Investor 4,7
Lundbergföretagen 2,87
Industrivärlden 4,25.

Mitt favorit innehav sandvik som total slaktats upp hela 6%.

Enda röda innehavet blev SCA. Men den har skämt bort en tillräckligt i år med 12,5.

Bortsett från SCA och föregående nämnda bolag så var det minst sagt en lyckad börsdag. Hoppas bara Apple och Microsoft kör en sista spurt uppåt nu på kvällskvisten.
Otrolig dag för investmentbolag? Vad fan snackar du om? Börsen gick ju upp lika mycket.
Citera
2022-05-27, 21:54
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggahus2021
Otrolig dag för investmentbolag? Vad fan snackar du om? Börsen gick ju upp lika mycket.

Haha du behöver inte bli så jävla aggressiv din mupp. Du behöver inte hävda din dominans på ett forum haha. Men för att förtydliga så menade jag att det var en otrolig dag för investmentbolag i MIN portfölj. Där gick det allra bäst för investmentbolagen. Som du ser så har jag följt av mitt påstående också skrivit ut vad som gick bra i min portfölj.

Skärp dig nu, ingen anledning att leka tuff online på en avdelning som denna.
Citera
2022-05-27, 22:02
Medlem
Swingexpertens avatar
IG-CFD-portföljen +5,4% idag 🥇 Jämför med OMXS30 +3,8%.

Det ser ut som att sommarens ”bear market rally” har startat. ”Köp till sillen, sälj till kräftorna”. OMXS30 stängde idag på 2058. Jag är lång, den osynliga OHS:en 1895 är i spel.
Citera
2022-05-27, 22:52
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreveholmLeif

Investor 4,7
Lundbergföretagen 2,87
Industrivärlden 4,25.

Äger du både Industrivärden och Lundbergs?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in