Citat:
Ursprungligen postat av
Gabbenabbe
Det här är ju knappast en parkering i trafikförordningens betydelse. Personen har med säkert avstånd stannat och slagit på varningsblinkersen för att varna för en fara. Ska se om det framgår i FUP:en som jag strax lägger upp. Det kär det göra. Hursomhelst, att inte sakta ner när man framför ett fordon, ännu värre med tungt fordon, när det står en bil med varningsblinkers samt en dimma uppenbarar sig och sedermera visar sig vara rök, det är oaktsamt och vårdlöst varför nu åtal skett.
Om WT-ungarna hade fokuserat på att sätta sig själva i säkerhet i stället för att voodoo-dansa runt sin brinnande skrotbil i nattmörkret så hade de varit vid liv idag. De hade ju inte ens en varningstriangel med sig, vilket det är lag på att ha.
Vad gäller vardagshjälten så vidhåller jag att det är synnerligen idiotiskt att stanna mitt i mörkret på motorväg... på vänster sida. Ingen varningstriangel uppsatt där heller, verkar det som.
Om du nu absolut måste stanna på motorväg: se först till att vidta nödvändiga säkerhetsåtgärder för din egen och andras säkerhet på platsen. Om denna grundregel hade respekterats så skulle ungdomarna varit vid liv idag.