2022-05-31, 13:36
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenHemma
Om Esbjörn nu är så tokdement som sjuan och MerryBlunt påstår borde ju Ulf ha åtalats för att ha lånat ut sin bil till någon som uppenbarligen är en livsfara i trafiken. Trafikverket uppmanar läkare och anhöriga att höra av sig med information så att körkort kan återkallas. Nu verkar ju ingen ha upptäckt några allvarliga störningar hos Esbjörn, inte Majkgård, inte Ulf, inte någon av de läkare han besökt. Inte heller polisen som förhörde honom, eller de i tingsrätten som dömde honom för trafikbrott.

Ja just ja, den trafik rättegången var bara 2 dagar innan MUF hölls vid samma tingsrätt.
Inget som kunde motivera en återkallelse av körkort hade upptäckt vid polisförhör eller rättegång.
Hmm….
Den där återkallelsen från transportstyrelsen som lämnats in som bevis till HD.
Anges faktiskt inte motivering om varför eller vem som inrapporterat att Esbjörn är olämplig.
Är det anhörig som kontaktat transportstyrelsen om sin ”oro” för att Esbjörn är olämplig.
Transportstyrelsen hade inget läkarutlåtande att Esbjörn är olämplig, han ännu inte ens träffat läkare!?
Esbjörn hade nämligen inte någon vårdkontakt när orosanmälan kom in till transportstyrelsen.
Om man då inte svarar på breven och inte lämnar in läkarintyg och synintyg att man är lämplig.
Då åker lappen p.g.a att man inte motbevisar orosanmälan och inte besvarar breven om utredning.
2022-05-31, 13:48
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Dagboksbladet: 2022-05-31

2022-05-30

ÅTGÄRDSBESLUT:

Skicka påminnelse till Esbjörn Bolin om yttrande./FRRE e.u ANFO

2022-05-31

Föreläggande skickat med lösbrev till Esbjörn Bolin.

Kopia av aktbilaga 31 översänt till Esbjörn Bolin.

https://delafil.se/9facf7a0259fe98d/7476C296-EBAF-4CD9-B5FA-85D9B8F147A0.jpeg

https://delafil.se/14ded7037f618a1c/751DBBDA-EDCF-4200-BA55-41190591C130.jpeg

Jaha ja! vem tömmer Esbjörns brevlåda och får han ens avin för att lösa ut handlingarna.
Är Esbjörn svävande i ovisshet om att han förelagts att lämna ett slutgiltigt svar till tingsrätten.
Vad händer om domstolen inte får något svar från Esbjörn, vill entouraget förhindra att Esbjörn yttrar sig?
2022-05-31, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Jaha ja! vem tömmer Esbjörns brevlåda och får han ens avin för att lösa ut handlingarna.
Är Esbjörn svävande i ovisshet om att han förelagts att lämna ett slutgiltigt svar till tingsrätten.
Vad händer om domstolen inte får något svar från Esbjörn, vill entouraget förhindra att Esbjörn yttrar sig?
Det är troligen bara för att dra ut på det. Man vet att det kommer att skickas ut påminnelser, och kommer inte att svara förrän den absolut sista tidsfristen löper ut. Och då antagligen med något ovidkommande i syfte att snurra hjulet ett varv till för att hålla igång ärendet till valrörelsen.
2022-05-31, 14:33
Medlem
Merrybums avatar
Tjo Retards!
Det har kommit till min kännedom att Esbjörn på grund av sin diagnos fått sitt körkort återkallat.
Bara så ni vet. Jag tänker inte lämna någon annan källa än att en liten fågel kvittrade i mitt öra.
2022-05-31, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Tjo Retards!
Det har kommit till min kännedom att Esbjörn på grund av sin diagnos fått sitt körkort återkallat.
Bara så ni vet. Jag tänker inte lämna någon annan källa än att en liten fågel kvittrade i mitt öra.

Urgamla nyheter. Dokument finns länkat i tråden.
Aktbil 4 i HD-målet Ö 1537-22, inkom HD 2022-03-08 och länkades i tråden i stort sett samtidigt. Har alltså varit känt i drygt 3 månader.......för de som läser tillgänglig dokumentation i st f att sitta hemma på kammaren och fantisera.......som du.

Visa oss polisanmälan som lämnats in mot Ebba i början av maj i stället.
Tala gärna också om vilket försäkringsbolag som godkänt barnvåldtäktsmannen binninge som juridiskt ombud.
Senast redigerad av ksitpeks 2022-05-31 kl. 14:53.
2022-05-31, 14:41
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ja så är det nog. Han blev väl informerad när förra intervjun va i Expressen om att han ej fick vara i huset,
Någon håller han ovetandes med vilje, precis som med hans sista brev ang god man,.
Han bestämmer inte över hans liv längre.
2022-05-31, 15:09
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenHemma
Det är troligen bara för att dra ut på det. Man vet att det kommer att skickas ut påminnelser, och kommer inte att svara förrän den absolut sista tidsfristen löper ut. Och då antagligen med något ovidkommande i syfte att snurra hjulet ett varv till för att hålla igång ärendet till valrörelsen.

Nja det här var tillställt Esbjörn att Esbjörn förelagts att komma med yttrande inte Sture.
Så det är inte Sture som tjyvhåller på något till sista sekund, troligen tjyvhåller någon för Esbjörn.
2022-05-31, 15:12
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Tjo Retards!

Du har även fel på hörseln då inget skäl till återkallelsen anges, bil. ligger i tråden sedan 3 mån.
Vad gällde nu polisanmälan mot Ebba, minns inte riktigt om du bevisat den?
2022-05-31, 15:18
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Tjo Retards!

Ja jo vi läste dokumentet för 3 mån sedan, men transportstyrelsen skrev inget om demens.
Bara att då han inte svarat på breven eller invänt mot detta, så kommer dom därför att drar in det.
Den där polisanmälan hade du lagt ut beviset ännu eller tjyvhåller du på sanningen/lögnen?
Sen var det försäkringsbolag som har ”Johann” som godkänt ombud, vilka var dom nu igen?
2022-05-31, 15:38
Medlem
Citat:
Tjo Retards!
Du borde sluta lyssna på kokofåglarna som kvittrar i ditt öra.
- Någon skickar en orosanmälan till Transportstyrelsen, vem vet vi inte.
- Transportstyrelsen skickar ett brev till Esbjörn och ber honom skicka in läkarintyg samt synintyg om han vill behålla lappen.
- Esbjörn skickar inte in något, så Transportstyrelsen drar in lappen.
Allt detta är dokumenterat, ingenting om någon diagnos.
Var det en medveten lögn eller bara ett av dina oändliga "missförstånd"? Oavsett vilket, är det ytterligare ett bevis på att din trovärdighet är noll.
2022-05-31, 15:48
Medlem
Citat:
Om man då inte svarar på breven och inte lämnar in läkarintyg och synintyg att man är lämplig.
Då åker lappen p.g.a att man inte motbevisar orosanmälan och inte besvarar breven om utredning.
Praktiskt sätt att lösa det, "anhörig" orosanmäler så att det kan produceras ett dokument om återkallelse (="bevis" på att Esbjörn är dement). Sen ser man till att brevet från transportstyrelsen inte besvaras.
Citat:
Majkgård har väl mer eller mindre sagt att hon "hjälper" Esbjörn med att hålla ordning på papper, jag antar att det innebär att hon ser till så att posten som hamnar på Esbjörns folkbokföringsadress tas om hand
Citat:
Gissningsvis ja. Tillsammans med en hel del andra dokument som antagligen aldrig passerat Esbjörn såvida det inte krävts en namnteckning på det. Inte ens dessa kan man väl lita på till 100%
Det här snacket om "i ljuset av stearinljus" mm var nog inte Ebba som var skyldig till om man säger så.....

Citat:

Bra fråga. Rimligen borde de kontakta hans ombud för att ifrågasätta vart svaret är.
2022-05-31, 17:22
Medlem
Citat:
Tjo Retards!
Tjoho retard.
Det har kommit till allas vår kännedom att du ljuger.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in