2022-05-31, 00:42
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Man ska tjäna pengar på att sälja också. Kina och Indien vill ha runt 30-40% billigare än världsmarknadspris enligt senaste handel. Kostar runt 40-50 dollar per fat i produktionskostnad.

Man har faktiskt gjort större vinster nu kortsiktigt i.o.m att oljepriset är på 120 dollar, trots rejäla rabatter. Finns källor på detta.

Men.., man skall ju kunna handla för pengarna även.., kunna omsätta det hela..

Om detta håller i sig (kriget dvs) så kommer man nog att försöka att köpa grejer via ett tredje land och skalbolag. Kina, Indien och andra länder i Asien..

Här kommer nog underrättelsetjänster att ha fullt upp. För man kommer att lyckas på sina ställen, nätet (sanktioner dvs) är inte perfekt.
Citera
2022-05-31, 00:44
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Lugna dig lite.
Ryssarna dödade civila i panik utanför Kiev (Bucha) under hårda strider. Det finns absolut inget som tyder på att det är en sanktionerad taktik från ryssarnas sida att avrätta civila.
Aha, men då är det mycket klarare. De stackars ryssarna fick lite panik och agerade som man typiskt gör i en paniksituation; man våldtog kvinnor och barn, och sköt dem sedan i huvudet?

Det är ju faktiskt en klassiker när man får lite panik och är lite stressad. Jag tror att alla här kan känna igen sig i den situationen.
”Oj oj oj, jag har lite mycket att göra på jobbet nu. Finns det några kvinnor och barn som jag kan våldta och skjuta i huvudet?”
Citera
2022-05-31, 01:21
Medlem
Fattar väl alla vems väg detta går?
Citera
2022-05-31, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
EU stoppar stor del av oljeimporten från Ryssland.

Nu börjar vägen utför rejält för Ryssland. Misärens mamma inom 1-2 år.
Så har ni ju sagt HELA tiden?
Citera
2022-05-31, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillrocK
Självklart att jag gör narr av detta och lite till... Det är ju för fasiken herr Elenskiy, skådisen som enligt många var en bra sådan, en "comedian", som nu åkt från Kiev till Kharkiv för att dela ut tapperhetsmedaljer till sina soldater, för att kämpat "tappert" men ändå inte lyckats erövra eller vinna något annat än våra "hjärtan".

Nä, skillnaden mellan "Putler", som du snällt vill kalla president Putin för, utmanar princip alla länder; USA, UK, NATO och EU, och tänk att denne "lilla Putler" ändå lyckas vinna stort!
Men som plåster på såret och inte för att göra dig så ledsen så har "Putler" trots allt obotlig cancer och kommer dö ganska så snart.

Hehe, riktigt stora vinster i 3-dagarskriget som pågått mer en ett kvartal och man är inte ens nära sina mål. Nej du lillen, du får nog läggas in på psyket igen.
Citera
2022-05-31, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Det som är riktigt komiskt pinsamt är att rysslands superarme inte lyckats åstadkomma mer på över tre månader(!)
Och nu tvingas sätta in utrustnlng som är 60år gammal...museiföremål(!)

Helvetes bra krigat av Ukraina och all heder åt alla soldater som försöker mota bort putin och hans orcharmer.

Ukraina förbereder motoffensiver nu när de börjar få in mer kvalificerat artilleri - med den stridsvilja de visat hittills lär det bli svettigt i orchnästena.
Tror du på allvar att Ryssland slåss mot Ukraina endast??
Citera
2022-05-31, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordHeskey
Hehe, riktigt stora vinster i 3-dagarskriget som pågått mer en ett kvartal och man är inte ens nära sina mål. Nej du lillen, du får nog läggas in på psyket igen.
Tror du också att det är Ukraina endast Ryssarna strider emot?
Citera
2022-05-31, 01:51
Medlem
GillrocKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Det som är riktigt komiskt pinsamt är att rysslands superarme inte lyckats åstadkomma mer på över tre månader(!)
Och nu tvingas sätta in utrustnlng som är 60år gammal...museiföremål(!)

Helvetes bra krigat av Ukraina och all heder åt alla soldater som försöker mota bort putin och hans orcharmer.

Ukraina förbereder motoffensiver nu när de börjar få in mer kvalificerat artilleri - med den stridsvilja de visat hittills lär det bli svettigt i orchnästena.

Jo, visst har det betydelse att, mer eller mindre, bli "pippad" av Ryssland under 3 månader jämfört med 6 månader?

Ska jag vara helt ärligt så kan jag fan inte tänka tanken vad Ryssland skulle kunna göra med Sverige vid konflikt? Sverige är och skulle aldrig kunna hantera det, tar max några veckor som mest 1½ månad innan vi viftar flaggan. Vi kan ju för fan inte hantera problemen som finns inrikes...
Citera
2022-05-31, 01:53
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Självklart att jag gör narr av detta och lite till... Det är ju för fasiken herr Elenskiy, skådisen som enligt många var en bra sådan, en "comedian", som nu åkt från Kiev till Kharkiv för att dela ut tapperhetsmedaljer till sina soldater, för att kämpat "tappert" men ändå inte lyckats erövra eller vinna något annat än våra "hjärtan".

Nä, skillnaden mellan "Putler", som du snällt vill kalla president Putin för, utmanar princip alla länder; USA, UK, NATO och EU, och tänk att denne "lilla Putler" ändå lyckas vinna stort!
Men som plåster på såret och inte för att göra dig så ledsen så har "Putler" trots allt obotlig cancer och kommer dö ganska så snart.

Man är i ett dyrbart krig, dragit på sig västvärldens vrede med sanktioner, lyckas enat EU och NATO (kom ihåg att det är inte många år sedan Macron sade att NATO var "braindead" !). Dessutom har Putin lyckats schabbla bort Sve/Fin`s neutralitet..(en enorm bedrift i sig, som kommer att göra honom ökänd i ryska historieböcker långt efter hans död)

Vad är det som Putin har vunnit, för jag ser det inte ?
Senast redigerad av Snapcount 2022-05-31 kl. 02:00.
Citera
2022-05-31, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Tror du också att det är Ukraina endast Ryssarna strider emot?

Vill du veta vad som händer om NATO går in med manskap?
Citera
2022-05-31, 01:57
Medlem
Citat:
Jo, visst har det betydelse att, mer eller mindre, bli "pippad" av Ryssland under 3 månader jämfört med 6 månader?

Ska jag vara helt ärligt så kan jag fan inte tänka tanken vad Ryssland skulle kunna göra med Sverige vid konflikt? Sverige är och skulle aldrig kunna hantera det, tar max några veckor som mest 1½ månad innan vi viftar flaggan. Vi kan ju för fan inte hantera problemen som finns inrikes...
Just därför skulle aldrig omvärlden låta ryssen härja här, omvärlden vill fortsätta ha den mänskliga avfallplatsen kvar med det inhemska folket som ställer upp på skiten.
Citera
2022-05-31, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Man är i ett dyrbart krig, dragit på sig västvärldens vrede med sanktioner, lyckas enat EU och NATO (kom ihåg att det är inte många år sedan Macron sade att NATO var "braindead" !). Dessutom har Putin lyckats schabbla bort Sve/Fin`s neutralitet..

Vad är det som Putin har vunnit, för jag ser det inte ?

Du underskattar rysstrollens förmåga i mental gymnastik, dom är närmast utomjordiga i sin flexibilitet och stamina. Ett faktum som inte kan tolkas i Rysslands favör existerar inte för dessa människor.
Senast redigerad av LordHeskey 2022-05-31 kl. 02:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in