2022-05-31, 00:30
Medlem
Besökare, inte gäster.
Citera
2022-05-31, 00:32
Medlem
Symptms avatar
Detta beror ju helt på vilken social sfär man hänger i, hänger man bara med massa rika upnosiga familjer är viben ofta så och då bashar man ut att man hatar svenskar. typ
Citera
2022-05-31, 00:35
Medlem
oresundsbroens avatar
Hon har ju rätt? Vad gnäller ni svennar om? Så fort man trampar på en öm tå så ska ni dampa som ett barn som inte får godis vid kassan.

Ha lite självinsikt och erkänn era brister. Asociala jävla får
Citera
2022-05-31, 00:37
Medlem
SlurpareNs avatar
Var oftast mellanmål och fika det bjöds på när man umgicks med kompisarna.
Var mer regel än undantag att man väntade på rummet, fullt förståeligt då man umgicks i princip varje dag med varandra.
Sen vid middagstid brukade alla kompisar cykla hem till sitt.
Nog hände det att man blev bjuden på middag också, men det brukade mer vara vid speciella tillfällen.
Citera
2022-05-31, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrsusSpelaeus
Svensk. Var med om fenomenet otaliga gånger som barn. Trots att samma vänner alltid fick mat och fika hos oss, såvida de inte sa nej. Aldrig dampat, hur lugn som helst. Medelklass, akademikerfamilj, rätt normal. Gällde även mina vänner vars föräldrar vanemässigt inte bjöd på mat, fika eller något alls någonsin. Hände tyvärr att man var på dessa ställen några hundra gånger. Ungefär lika ofta som de hälsade på hos oss, men med drastiska skillnader i gästfrihet. En vän med utländsk mamma och en annan av mina vänner hade samma uppfattning om generositet och gästfrihet. Men de flesta snålade kategoriskt.

Go ahead. Skrik "rysstroll" eller nåt. Men det är tyvärr fan sant att svenskar är snåla så INNIHELVETE. Samma om man bjuder folk på saker. Man får fan inte igen det 2/3 gånger. Folk tar allt de kan få och skäms hellre än att "slösa" en krona på andra. Gäller alla samhällsklasser i Svedala, går inte att skylla på "wt" eller något sånt. Eller ens på fattigdom. Känner idag knappt en enda låginkomsttagare, men de flesta är snåla as även om de tjänar fint och bor i ett bra område.
Om man rest lite grann så fattar man hur djävla illa det faktiskt är.

Inget fan av LGBDHT-lakritstroll ganska generellt, men även en trasig klocka har rätt ibland. Svenskar är faktiskt rätt bra på en del saker. Vi VAR bra på betydligt fler saker förr. Men många, kanske en majoritet, i vår kultur är verkligen vedervärdigt småaktiga och konstiga till vardags.
Med det sagt, så skulle jag inte släppa in en afrikan i mitt hem överhuvudtaget. Har gott om vänner och bekanta från alla andra kontinenter, då så gott som alla andra raser är representerade inom IT, men tål verkligen inte just afrikaner.

Tråkigt men väldigt sant. Snåla som fan och tycks uppfatta det här med tacksamhet som någon sorts traumatiserande förnedringsritual. Vi som inte är sådana borde egentligen bilda klubb.

Däremot delar jag inte din negativa syn på afrikaner. Du kanske mest har stött på bottenskrapet?
Citera
2022-05-31, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ceyifam2
Mina föräldrar skulle skämmas ögonen ur sig om jag behövde äta hos någon annan familj. Det var snudd på ofint att fråga en gästande unge om han ville ha mat.

Förstår den biten, tror jag har vaga minnen utav något sånt också. Men när vi ändå är inne och rotar i det där så ska ju gesten gå åt båda hållen för att fungera. Man vill bli erbjuden för att vänligt kunna tacka nej, även fast man var vrålhungrig. Om man blev bjuden på mat så frågade man inte om mer mat eller sa ofta "nej tack, jag är mätt" även fast det inte var sanningen.

Jag kan vara sådär än idag, bli bjuden på någonting men tacka nej för att man vill inte vara till besvär för personen men i många kulturer så tar man illa upp om man inte tackar ja. "Jaha, är du för fin för mitt kaffe??" Lite roligt med kulturkrockar ibland. Båda är baserade på respekt/artighet men det blir fel ändå.
Citera
2022-05-31, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Hon har ju rätt? Vad gnäller ni svennar om? Så fort man trampar på en öm tå så ska ni dampa som ett barn som inte får godis vid kassan.

Ha lite självinsikt och erkänn era brister. Asociala jävla får

Verkar märkligt att kalla ett helt folkslag för ”foul people” för att man inte fick vara med och käka mackaroner en gång på 90-talet.
Har själv upplevt fenomenet när man var liten och har skrattat åt det med vänner i vuxen ålder.

Att majoriteten av de kommenterande kontona är nyskapade och endast består av sverigekritiska tweets borde vara någon slags röd flagg.
Citera
2022-05-31, 00:56
Medlem
Inget folk i världen betalar för andra människors skit mer än just svenskar. Det spelar ingen roll att du har försörjt analfabetiska somalier, sandnegrer, araber och horder av primitiva skitfolk som vräkt in i landet eller att miljarder av dina skattepengar försvann till Italien, Frankrike och andra under corona.

Om din unge sen är populär och konstant har vänner över hemma hos sig så förväntas svensken även betala för andra föräldrars unge.

Det spelar liksom ingen roll hur mycket av en cuck du är åt andra skitfolk, de vill fortfarande ha mer.
Citera
2022-05-31, 01:10
Avstängd
Man måste ju kunna göra skillnad på situation och situation. Är det ett gäng med ungar på samma gata är det väl fullt naturligt att de springer hem till sig när det är matdags, föräldrarna vill väl också umgås och fodra sina egna barn? Föräldrarna kanske var överens om det sinsemellan, i och med att de hade olika mattider osv. Själv har jag dock aldrig varit med om fenomenet vad jag minns, bodde lite avsides och var mer med kompisar hela eftermiddagar efter skolan eller en hel dag på helgen, sov över ibland. Då var det såklart att man fick fika och mat där, och de hos en själv. Hade väl ett 5-10-tal kompisar jag umgicks mer med och funkade likadant överallt, de flesta var riktiga bullmorsor
Citera
2022-05-31, 01:18
Medlem
Ducadreams avatar
Lustigt nog har jag varit med om detta som barn. Jag var på besök hos min bästa vän och hennes familj. När det var dags för middag så fick jag sitta kvar i rumme.🥺 Hemma hos mig är detta beteende helt oacceptabelt. Alla gånger hon har varit hemma hos mig så satt hon vid middagsbordet och åt med oss.

Med det sagt så påstår jag inte att alla svenskar är så, så hoppa inte på mig nu.
Citera
2022-05-31, 01:19
Medlem
Bara att börja #tagga videos på kaosbabbar och se resultat
Citera
2022-05-31, 01:31
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Lustigt nog har jag varit med om detta som barn. Jag var på besök hos min bästa vän och hennes familj. När det var dags för middag så fick jag sitta kvar i rumme.🥺 Hemma hos mig är detta beteende helt oacceptabelt. Alla gånger hon har varit hemma hos mig så satt hon vid middagsbordet och åt med oss.

Med det sagt så påstår jag inte att alla svenskar är så, så hoppa inte på mig nu.
Men när var detta? Är inte detta något som förekom på 70- samt 80-talet? Är det fortfarande så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in