2022-05-26, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisauppsala87
Här har ni länk med information, håll till godo.

https://www.domstol.se/gavle-tingsratt/nyheter/2022/05/huvudforhandling-i-mal-om-mord-den-11-november-2021-i-gavle/

Tack 🙏
Citera
2022-05-26, 09:37
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisauppsala87
Här har ni länk med information, håll till godo.

https://www.domstol.se/gavle-tingsratt/nyheter/2022/05/huvudforhandling-i-mal-om-mord-den-11-november-2021-i-gavle/

Ok tack men konstigt att inte Attunda skriver ut för enl dom så har dom ingenting i sal 1
men dom kanske inte skriver ut ang säkerhetssalen men då är det konstigt att Gävle TR gördet.
Citera
2022-05-26, 10:08
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Ok tack men konstigt att inte Attunda skriver ut för enl dom så har dom ingenting i sal 1
men dom kanske inte skriver ut ang säkerhetssalen men då är det konstigt att Gävle TR gördet.
Tänk såhär: Tingsrätten i Gävle lånar en rättssal av Attunda tingsrätt. Varför vet jag inte, men det finns säkerligen skäl för det. Schema finns på länken nedan.

Citera
2022-05-30, 14:26
Medlem
Fortfarande inte ett ljud om rättegången i tidningen, är inte det lite konstigt ?
Citera
2022-05-30, 20:59
Medlem
Från GD
Citat:
När 20-åringen greps satte polisen plastpåsar på hans händer. Senare kunde spår av tändsatspartiklar från vapen säkras på hans händer.
– Jag umgås med kriminella och kan ha fått det på mig när jag skakat hand, säger han i tingsrätten.

Citat:
20-åringen i vars lägenhet de båda misstänkta greps berättar att han varit på Öster hela kvällen och sen fått skjuts hem av en kompis vid elvatiden på kvällen den 10 november.
– Sen sitter jag på balkongen och röker en joint när jag ser en kille som gömmer sig bakom en byggnad. Sen kommer det folk från ingenstans, och säger att de är poliser. De ber mig släppa in dem. Så jag gick ut och släppte in dem. Sen gick vi upp till mig. Sen satte de plastpåsar på mina händer. Jag frågade vad det handlade om. Sedan var jag helt plötsligt misstänkt för mord. Jag har inget mer att berätta.

Citat:
Han får också frågor om den rap-text han skrev i häktet, med textraden:
"Pull up me en stor Glock får nån horunge i chok. Ducka NN, skott ser till att eran Boss går bort". – Jag blev lite inspirerad. Det är hemskt det som hände, ingen förtjänar att dö. Jag tänkte bara allmänt på det som hade hänt, säger han.
Citera
2022-05-30, 22:28
Medlem
Läste i GD nyss att @po namngav flertalet av de av Barans tidigare vänner som blivit fiender och även de misstänkta mördarna och han verkade pratat på ordentligt i rätten..! Blir så märkligt att själv vara kriminell och försöker anstifta mord och hämnd men sen spela teater och verka vara nån hyvens man i rätten och till polisen?…
Citera
2022-05-30, 22:44
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barzanii7
Läste i GD nyss att @po namngav flertalet av de av Barans tidigare vänner som blivit fiender och även de misstänkta mördarna och han verkade pratat på ordentligt i rätten..! Blir så märkligt att själv vara kriminell och försöker anstifta mord och hämnd men sen spela teater och verka vara nån hyvens man i rätten och till polisen?…

Du har ju viss rätt i det du skriver.
Det är ju 2 olika rättegångar så där kan jag ju också förstå att det blir 2 olika utfall.
Dom skriver ju inte så mycket om den andra parallella rättegången ifs inte så mycket
om denna heller förrän idag och ngt har det ju varit eftersom det enl GD endast var
2a rättegångsdagen i detta fall. Kan ju har varit ang Catrin's ev jäv som lite utav
"djävulens advokat"
Citera
2022-05-30, 23:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Barzanii7

Är ju helt uppenbart vem som beställt och vilka som utfört det, gäller bara att bevisa det.
Citera
2022-05-31, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insallad
Är ju helt uppenbart vem som beställt och vilka som utfört det, gäller bara att bevisa det.
Beställaren har aldrig ens nämnts eller gripits mycket som sker i bakgrunden , dessa är bara pjäser i ett mycket större spel.

Intressant att svensken nämnts i FUP iaf.
Senast redigerad av Privated9992 2022-05-31 kl. 00:40.
Citera
2022-05-31, 00:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Privated9992
Beställaren har aldrig ens nämnts eller gripits mycket som sker i bakgrunden , dessa är bara pjäser i ett mycket större spel.

Näe. Saken är glasklar. Kan du länka FUP?
Citera
2022-05-31, 00:47
Medlem
Citat:

Berätta gärna mer…
Vilken svensk nämns i FUP? Philip?..
Citera
2022-05-31, 11:26
Medlem
Citat:

Nej beställaren har inte nämnts men det är uppenbart vilka som gjort det, enligt GD så är det även uppenbart för @po. Troligtvis därför hans namn förekommer i förundersökningen ang mordförsöket i Forsbacka.

Har du fupen? Och vem är den där svensken du nämner ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in